2017 DEL 1: GLEDESTÅRER, KJÆRESTETRØBBEL OG BLOGGTOPPEN

Hei dere! I dag tenkte jeg å ha en liten årskvalade her på bloggen, for å oppsummere året som har gått og hva som har skjedd. Jeg har allerede delt noen bilder og minner fra 2017 i korte trekk i dette blogginnlegget, men siden jeg hvert år har pleid å ha en skikkelig oppsummering av året så tenkte jeg å gjøre det i år også. I dette blogginnlegget kommer jeg til å ta for meg del 1 av oppsummeringen som går fra januar til juni i 2017 ♥

Januar 2017:

Januar startet med gledestårer og at Noah var i ferd med å bli kvitt kolikken sin. Vi hadde et par dager der ting var mye lettere, før det ble verre igjen. Men litt ut i årets første måned kunne vi endelig puste lettet ut: Det var over! Det var den beste starten vi kunne fått på 2017, og vi gledet oss over at vi startet med blanke ark. Noah hadde også dåpsdagen sin i januar – som vi alltid vil tenke tilbake på med et smil! Jeg vil alltid være takknemlig ovenfor alle venner og familie som alltid stiller opp for oss og guttene, og som var på å gjøre den store dagen hans så flott.

 Mest leste blogginnlegg i januar: Jeg glemmer aldri det han sa til meg (Link)

Februar 2017:

Februar i fjor (så rart det føles å omtale 2017 som i fjor!) var den måneden hvor jeg begynte å dele mer åpent om at Fredrik og jeg holdt på å gå fra hverandre, og at tiden med et spedbarn med kolikk hadde tatt knekken av mye på forholdet vårt. Jeg skrev mye om dette og fikk utrolig mye ros for å være så ærlig om hvordan vi hadde det. En tøff måned, men hvor vi også hadde utrolig fine dager som for eksempel min første morsdag med begge barna mine. Noah ble dessuten 4 måneder!

Bloggen gikk utrolig bra og jeg hadde 9000 lesere om dagen ca. Dette fordi jeg satset mye denne måneden og hadde hatt en skikkelig god samtale med den ene kontaktpersonen min i Nettavisen i slutten av januar, som gjorde meg veldig inspirert. Det ble også noen clickbait-overskrifter i februar, som flere av dere faste lesere sa i fra om. Når måneden var over husker jeg bare at jeg tenkte at jeg ville ta det mer med ro med bloggingen, for jepp – jeg hadde hatt utrolig gode lesertall, men stresset, alt hatet, og at bloggen ble mer jobb enn gøy – det gjorde at jeg ikke synes det var verdt det. Helt ærlig!

Processed with VSCO with hb1 preset

Mest leste blogginnlegg i februar: Flytte fra hverandre?

Mars 2017:

Mars var stort sett en rolig måned, selv om det fortsatt var turbulent mellom Fredrik og jeg så holdt jeg kortene tettere til brystet enn tidligere. Jeg begynte tidlig å glede meg til Leo sin 2-års dag som var i slutten av mars, og vi hadde en del besøk av søstrene mine og mamma i løpet av måneden. I slutten av mars hadde vi også en helg med bare Noah hjemme, mens Leo var hos mine foreldre i Gjøvik. Jeg husker enda hvor mye jeg savnet han, men også hvor rart og uvant det var å kun våkne opp med ett barn å ta hånd om. Jeg husker enda den lange, fine gåturen Fredrik og jeg hadde nede på bryggen med Noah i dypvognen! Det var skikkelig vår i luften og jeg kunne gå ute i skjørt (!) flere av de siste dagene i mars. Jeg trente også en god del denne måneden, og hadde gode treningsrutiner!

Mest leste blogginnlegg i mars: Når kjæresten din er utro!

April 2017:

Jeg startet april med en skikkelig aprilsnarr, og skrev på bloggen at vi skulle flytte til Oslo! Spøken var rimelig gjennomført, og det var mange av dere som gikk rett på. Det til tross for at jeg skrev på bloggen at bydelen vi skulle flytte til het Balleby. Haha! I april var vi mye ute på tur, og jeg minnes mange trilleturer. Fredrik hadde spørsmålsrunde gående her på bloggen (noe som alltid blir tatt godt i mot) Noah ble 6 måneder gammel og det var skikkelig vår. Vi dro på hyttetur på fjellet med familien min og barna, noe jeg hadde gledet meg til i lang tid – og tilbrakte påsken på fjellet. I slutten av måneden dro jeg alene til Gjøvik for å tilbringe tid med venner, og ble hele helgen!

Mest leste blogginnlegg i april: Gjesteinnlegg fra Fredrik: Svarene på spørsmålsrunden

Mai 2017:

Jeg kom endelig tilbake fra Gjøvik kvelden 1. mai, til glade barn som hadde savnet mammaen sin! Dagen etter ble jeg invitert til intervju med VGTV-panelet Morten angående et blogginnlegg jeg hadde skrevet. Et par dager senere igjen dro jeg tilbake til Gjøvik igjen, denne gangen med Noah på slep – jeg skulle nemlig være enda en helg i Gjøvik – denne gangen for å feire bursdagen til bestevenninna mi den ene kvelden, og bare tilbringe tid med familie den andre kvelden. Noah ble 7 måneder gammel. Jeg ble også veldig syk! Jeg skrev litt om at støtten jeg hadde fått fra leserne mine i forbindelse med å få barn betydde så mye for meg – noe den fortsatt gjør ♥ Vi gjorde også klart til 17. mai med begge barna for aller første gang, som endte opp som en vellykket dag med mange fine minner! Jeg delte også den store nyheten om at Fredrik og jeg hadde startet på nytt, og at selv om vi egentlig hadde hatt et lite brudd etter de tøffe månedene – valgte å bli sammen igjen (til mange av leserne mine sin store glede!)

Mest leste blogginnlegg i mai 2017: Jeg vil ikke se utenlandske flagg på 17.mai!

Juni 2017:

Juni var en fantastisk måned på mange måter. Jeg startet den med en skikkelig (barnefri) date sammen med Fredrik på Farris bad, Fredrik sin tidligere arbeidsplass, og vi hadde den koseligste kvelden noensinne med helt nydelig mat. (Det sier litt om hvor ofte vi drar ut på date når det kommer med på årskvaladen, haha!) Et par dager senere var det endelig duket for min siste dag som 18-åring – og bursdagen min sto for tur! Mamma og pappa overrasket meg på bursdagen min og kom til oss kun for å tilbringe kvelden her. Jeg lagde minnetavle til Noah, og skrev en del temablogginnlegg om mammalivet som slo godt an hos dere. Jeg var dessuten også på mitt aller første bloggermøte med de andre side2-bloggerne, og jøye meg så nervøs jeg var. Noah var med og gråt attpåtil nesten hele møtet, så jeg måtte vugge han utenfor møterommet.

Vi dro også på en liten mini-ferie til Gjøvik i midten av juni, og var hos fotograf med Noah. Jeg var på skoleavslutningen til lillesøsteren min i Gjøvik hvor hun skulle slutte på ungdomsskolen – og møtte flere av lærerne jeg selv hadde på ungdomsskolen – forskjellen var bare at jeg nå hadde Leo i armene mine. Dessuten  havnet jeg på 4. plass på blogg.no etter et blogginnlegg jeg skrev som fikk massiv oppmerksomhet og mange, mange tusen lesere. Det var så gøy!

Mest leste blogginnlegg i juni 2017: Jeg fikk igjen en halv million kroner på skatten!

Dette blogginnlegget tok virkelig et par timer å gjennomføre, men utrolig gøy å se tilbake på alt som har skjedd det første halvåret av 2017. Nå skal jeg lage en etterlengtet middag til en mildt sagt sulten samboer. Jeg håper dere likte blogginnlegget, så snakkes vi igjen litt senere!

God klem

5 kommentarer
    1. Så mange fine minner! 😊
      Et lite spørsmål ang. eksponering. Synest du skjermer Leo mer og mer fra bloggen (vertfall i forhold til Noah). Er det bevisst mtp. at han er blitt eldre, eller bare tilfeldig feks. fordi du er hjemme med bare Noah? 😊

    2. Anette: Hei Anette! Ja, det er virkelig koselig å se tilbake på alle minnene fra året som gikk på denne måten 🙂

      Jeg jobber med å skjerme begge barna mer og mer gjennom bloggen, det tenker jeg er naturlig når de nå begynner å bli større 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg