DET ER SÅ TYPISK!

God kveld! Tenk at vi er kommet til torsdag allerede. Snart helg, og det gjør meg så glad. Fredrik kom hjem fra jobb for en liten halvtime siden, og det har vært så fint her i Larvik i dag. Dessverre har jeg for det meste ligget inne fordi jeg ble syk natt til i dag. Men nå er jeg heldigvis veldig mye bedre! For å være helt ærlig med dere var jeg helt sikker på at vi hadde fått omgangssyke i hus, så det var like før jeg la meg i fosterstilling i dusjen for å gråte mine modige tårer. Men! Det viser seg at det bare var jeg som hadde blitt dårlig, kvalm og begynt å kaste opp. Fredrik trodde jeg var blitt gravid, men det er jeg ikke altså. Jeg tror jeg bare hadde spist noe dårlig. Altså ingen norovirus og barna er friske som bare det. Hurra! Vi har faktisk ikke hatt omgangssyke på over 1 år, og tatt i betraktning at vi har en 3-åring i barnehagen er det nesten et mirakel!

Men er det ikke typisk den ene dagen Fredrik er nødt til å jobbe senvakt, at jeg er dårlig natten før. Har fortsatt vært litt kvalm i hele dag, og nå begynner det endelig å avta. Så derfor har jeg vært nødt til å ligge på sofaen i dag og latt rotet flyte rundt meg mens barna har lekt. Neida, det har ikke vært såå rotete – men jeg merker det på samvittigheten at jeg ikke har hatt sjans til å leke med barna ute i det fine været, eller i det minste lekt litt med dem inne. Heldigvis er de veldig glade i å leke med hverandre! Og vi fikk jo litt utetid tidligere i dag, men det er noe helt vanvittig kjipt over å ligge inne på sofaen mens barna leker inne – og det er sol ute. Vi bor tross alt i Norge, og de 5 dagene med sol vi har i året vil verken jeg eller barna gå glipp av. Haha!

Barna sovnet så fint i kveld da jeg la dem! De har vært så kosete i dag, så jeg følte meg nesten litt ensom da de sovnet så godt i hver sin seng – og jeg ble sittende alene i stuen. Haha! Jeg har i hvert fall fått ladet opp batteriene tilstrekkelig i dag, så det blir godt med en helg hvor jeg skal gjøre alt annet enn å ligge på sofaen!

Klem

20 kommentarer
    1. Syns det er så genialt at dere VET at du blir gravid bare du tar på tissen til Fredrik, og selvom det er så nært et brudd tar dere fortsatt sjansen på å bli gravid? At han tror du er gravid bare du er litt kvalm sier jo sitt. Kjenner jeg er glad mine foreldre ikke hadde det sånn som dere. Må være utrolig frustrerende som barn å forholde seg til.

    2. Huff, hater sånn syke! Men altså; det er mange timer igjen før du kan utelukke omgangssyke , og det høres veldig ut som det, med mindre du vet hva du har spist som har gjort deg syk 😉 god bedring og god helg <3

    3. Anonym: Hei Anonym:-)

      Jeg vet ikke om du leser bloggen til vanlig, men om du gjør det hadde du visst at jeg går på prevensjon som jeg har funnet frem til via oppfølging på sykehuset og gynekolog – siden jeg to ganger tidligere har blitt gravid, og vi ønsket å finne en løsning hvor det er så sikkert som mulig for meg tross at jeg ikke kan benytte meg av hormonprevensjon. Nå har dette fungert veldig lenge, men når man to ganger tidligere har blitt gravid tross riktig bruk av prevensjon er det klart man blir nervøs for at det skal skje igjen, selv om det kan være ganske lenge siden man sist har hatt sex (Forresten rimelig spesielt å legge igjen en slik kommentar om et fremmeds par sexliv, men det er kanskje bare meg?)

      Så nei, Fredrik ble ikke redd for at jeg var gravid fordi vi har sex hele tiden – om det er det du hinter til? 🙂

      Barna våre har to foreldre som elsker dem og som prøver å jobbe seg gjennom alle utfordringene sammen, istedenfor å ta den “lette utveien” med å gå fra hverandre. Mener ikke at det alltid er enkelt, så forstå meg rett – hadde jo vært “enklere” for oss å gå fra hverandre første gangen vi møtte på utfordringer enn å gjøre alt vi kan for å jobbe oss gjennom dem sammen.

      Tror neppe barna våre merker noe annet enn kjærlighet og omsorg. Ganske spesielt å antyde at to barn på 1 og 3 år skulle synes det er frustrerende å måtte ha oss som foreldre. Hva mener du egentlig er frustrende med å ha oss som foreldre, har du lyst til å utdype det for meg?

      Pleier vanligvis å vente lenge før jeg svarer på en kommentar som din, men fy søren noe så usmakelig!

    4. Kine: Nei, nå ble jeg nervøs her altså.. 😮 Haha! Jeg føler meg mye bedre nå, vet du når jeg kan utelukke omgangssyke? Skal sove med kryssede fingre i natt kjenner jeg. Haha! Tusen takk og god helg til deg også <3 <3

    5. Masse god bedring! Husk at det kan være Noro virus selv om det bare var en gang med oppkast og kvalme! Håper virkelig ikke det, og håper resten slipper unna 🙂 Men greit å være ekstra nøye med hygiene og holde seg unna andre (ikke familien da, man må jo få bo hjemme) for å være sikker på at man ikke snitter i alle tilfelle 😀

    6. Selvfølgelig tror jeg dere elsker barna deres. Men det må være utrolig frustrerende at foreldrene går rundt og bare «nå er det slutt» og så «nå hr vi aldri vært lykkeligere» og «nå er det slutt igjen» og «nå er det helt supert!!» og så «nå er vi på kanten av et brudd og Fredrik er redd jeg er gravid». du ser det kanskje ikke selv, men det ser utrolig dumt ut og jeg håper dere finner ut av hva dere vil for barnas skyld. Dere tror kanskje ikke barn fanger opp slikt, men det gjør de.
      Og nei, jeg hadde ikke blitt det spor overrasket om baby nr 3 kommer om 1 års tid 🙂

    7. Og at du i det hele tatt nevner på bloggen at Fredrik blir nervøs for graviditet når du hele tiden ellers for tiden snakker om hvor mye dere sliter blir jeg bare…ja. Vet ikke, men jises xD som du så fornuftig sier for tiden «jeg må ikke dele alt». Nei og det er kanskje sånne ting du ikke bør dele :p

    8. Anonym: Jepp, og hadde jeg ikke skrevet at jeg ikke var gravid i dette blogginnlegget hvor det kommer frem at jeg har kastet opp og vært kvalm – tror du ikke noen ville lurt på om jeg var gravid? Tror du ikke jeg ville fått spørsmål? Derfor kunne jeg like gjerne avkrefte det med en gang 🙂

    9. Anonym: Hæ? Vi går ikke rundt slik? Vi har slitt like mye helt siden jeg skrev første gangen her på bloggen i januar i år at vi slet. Det at jeg skriver at jeg elsker Fredrik, betyr ikke at det den ene dagen er slutt, og at det dagen etter “Nå har vi aldri vært lykkeligere” hvor i alle dager får du dette fra?! Man kan elske noen selv om forholdet kan se ut til å år i grøfta. Det er ikke enten eller.

      Forholdet vårt er fortsatt på kanten, når har jeg skrevet dagen etter noe slikt at vi “aldri har vært lykkeligere”? Dette er jo bare helt tullete, vi har slitt like mye hele tiden siden jeg fortalte her på bloggen at vi var på kanten av et brudd. Jeg er ordentlig nysgjerrig på hvor du har dette fra kjenner jeg.

      Når man har blitt gravid to ganger på prevensjon så er det klart at når man plutselig blir kvalm og kaster opp, at samboeren min kan begynne å lure. Det betyr da vel ikke at vi har masse sex og at forholdet vårt er helt topp? Og OM vi skulle hatt sex i løpet av den siste måneden, og Fredrik derfor ble litt ekstra bekymret når jeg ble kvalm og begynte å kaste opp, så er vel ikke det å ha sex ensbetydende med at et forhold går kjempebra?!

      Det eneste jeg synes ser utrolig dumt ut her er hvordan du trekker konklusjoner på egenhånd og snakker som at jeg skriver ting om forholdet vårt jeg aldri har skrevet.

      Vet utmerket godt at du ikke hadde blitt det spor overrasket om baby nr 3 hadde dukket opp – det har du nemlig skrevet i de 5 siste kommentarene du har skrevet i ulike kommentarfelt her på bloggen min det siste året. Ganske spesielt. Hvorfor føler du for å poengtere det hver gang du kommenterer? Kan jeg spørre om hvorfor du leser bloggen min om du ikke får noe ut av den?

    10. Det er ikke bare siden januar i år jeg snakker om, men siden første gang det ble slutt. Dere får jo seriøst aldri bestemt dere og det går jo fra brudd til lykke på så kort tid og skjer om igjen og om igjen. Så det er ikke bare siden januar i år, men fra før Noah ble født.
      Men for all del, styr nå på. Men det virker utrolig kjipt å ha det så ustabilt, spesielt for barna, for de fanger sånt opp. Tro meg. Og ikke blir det mindre kaos for barna når de blir større heller. Men dere får nå holde på. Men kanskje ikke dele absolutt alle ting rundt forholdet deres hvis du ikke tåler kritikk.

    11. Anonym: Du synes ikke du overdriver litt når du skriver ordrett at forholdet vårt er på kanten av et brudd den ene dagen, og så at vi er “lykkeligere enn noen gang” dagen etter og at vi derfor er så fryktelig ustabile – når det du snakker om er at vi har slitt tidligere for ett år siden? Du glemmer all den tid vi har et svært godt fungerende forhold. Du er klar over at det er rimelig normalt å slite med parforholdet når man har små barn eller?

      Du synes ikke det er å overdrive å si at det må være utrolig kjipt for barna våre å ha det så ustabilt? Som sagt, det er vanlig å slite med forholdet når man har små barn. Og selv om mange velger å gå fra hverandre, så fortsetter vi å prøve fordi vi ønsker å få det til. Hvordan er det en dårlig ting?

      Jeg tror at barna vil ta mer “skade” av det (forstå meg rett) om vi går fra hverandre uten å ha gjort alt vi kan for å få det til å fungere, enn at vi sliter nå og har slitt tidligere. Vi krangler aldri foran barna, og vi oppfører oss som normalt. Siden vi er såpass bevisste på hvordan vi er rundt barna, og det faktum at jeg kjenner mine egne barn rimelig godt, så har jeg mine tvil rundt om de virkelig fanger masse av dette opp. Men om de mot formodning skulle ha merket noe, så står jeg for det jeg sa med at de heller får fange opp at vi sliter i forholdet, enn at vi går fra hverandre og den endringen det ville blitt for dem i livene deres når vi kunne ha kommet oss gjennom det med parforholdet i behold.

      Du skriver “at jeg kanskje ikke burde dele absolutt alle ting rundt forholdet vårt om jeg ikke tåler kritikk” Men kjære vene, jeg deler jo så og si ingenting rundt forholdet vårt annet enn det faktum at vi sliter, og at vi prøver å gjøre det vi kan for å ordne opp? Du er flink til å overdrive, det skal du ha. Jeg tåler kritikk, så spar deg for hersketeknikkene. Jeg forstår bare ikke hva godt som kommer ut av å kritisere meg for at vi sliter i kjæresteforholdet vårt?

      Og så lurer jeg jo litt på hvorfor du ikke en gang gidder å svare på de spørsmålene jeg stiller deg i min kommentar? Kan du ikke bare slutte å lese bloggen min? Du får tydeligvis ikke noe særlig ut av bloggen min (hvilket er HELT ok) og du som nesten utelukkende kommenterer: “Åh, lurer på hvor overrasket du blir når baby nr 3 kommer i 2018” så er det vel bedre å bare droppe å lese den? Du virker oppegående nok i massevis til å forstå at det ikke er noe særlig hyggelig å få slike kommentarer.

      Er det ikke bedre å bruke tiden sin på noe mer givende enn å være spydig og kritisere andre par som gjør alt de kan for å prøve å få ting til å fungere? Og bare så det er sagt: Svært få par har et feilfritt forhold selv om du ikke kan lese om at de sliter på bloggen deres, altså 🙂

    12. Jeg kan ikke se at jeg skrev at det var fra en dag til en annen? Men på veldig kort tid har det skranta flere ganger. Men du trenger ikke forsvare deg for meg:) jeg bare stusser på det.
      Jo jeg kan så klart slutte å lese bloggen din, men vanligvis syns jeg det er fint å følge med. Men keep going, håper dere finner ut av det snart xD

    13. Hei Jessica! Har du vondt i magen i tillegg? Jeg gikk rundt og var kvalm, på og av, i veldig lang tid. Synes du skrev du var kvalm for noen uker siden og? Hadde det ikke vært for at jeg måtte ha vært fullgravid nå om jeg skulle mistenkt en graviditet så hadde nok jeg også bekymret meg for det… 😂 Uansett. Hos meg var det starten på blindtarmbetennelse. Var ikke alvorlig, men kunne blitt. De syntes det var rart jeg ikke hadde andre større symptomer, men sånn er det hos noen. Synes du burde ta deg en tur til legen å utelukke!:)

    14. Barna, eller hvertfall Noah er jo vaksinert mot nerovirus, så han blir jo evt ikke smittet. Usikker på om de vaksinerte mot det når Leo var liten, der klm vel ganske nylig. Det var den drikkevaksinen de fikk på 6 ukers kontrollen tror jeg det var.

    15. Vi har ikke sol bare 5 dager i året, vet du skulle være morsom men du virker mer som om du bare vil klage over været vi har i Norge med den setningen, noe som bare blir lattelig, etter min mening. jeg er lei over Norske bloggere som klager på været vi har i Norge, vi bor faktisk i et land med variert vær. Folk ser ut til å glemme det ganske ofte. Jeg digger bloggen, men den har gått betraktelig ned når det kommer til kvalitet i det siste. Innleggene føles veldig like, klagete og “verdiløse” (i mangel på er bedre ord) Pluss ar du i det siste virkelig ikke ser ut til å ta konstruktiv kritikk/vennlig kritikk veldig bra. f.eks kommentarene i dette innlegget, HJEMREISE OG EN LITEN FORKLARING! Jeg har også et spørsmål, hvorfor skriver du overskriftene dine med store bokstaver? For meg virker det veldig uprofesjonelt å skrive overskriften med bare store bokstaver. Kommentaren er ikke ment som drittslenging eller hat, bare konstruktiv kritikk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg