20 SPØRSMÅL – ANDRE BLOGGERE, SNAPCHAT, NAVN PÅ FREMTIDIGE BARN? +

1. Hvor gammel er du om 5 år? Om 5 år er jeg 24 år gammel og jeg kjenner at jeg er på god vei til seriøs alderskrise. Er det rart at jeg vil være 19 år for alltid? 😅 

2. Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag? Fredrik, Leo, og Noah! 

3. Hvor høy er du? Jeg er 160 (Fredrik retter: Du er 1.59 cm Jessica! Det står i passet ditt! Haha)


4. Hvor kjøper du helst klær til deg selv? Jeg kjøper faktisk veldig lite klær til meg selv. Men jeg liker Fashionnova og Nelly veldig godt. Sistnevnte er vel obligatorisk for oss bloggere, haha.

5. Hvem synes du er penest av alle bloggerne? Hvilke andre bloggere leser du? Jeg synes det er utrolig mange pene mennesker blant bloggerne i Norge, Funkygine synes jeg blant annet er helt vanvittig pen. Jeg leser Martinehalvs, Supporterfrue, Pappahjerte, Speiltvillingene, Annelinsta, og Konatil. Er også innom Kristingjelsvik til stadighet, fordi hun er veganer i likhet med meg og deler mange gode oppskrifter 😋

6. Hvor mye sminker bruker du? Jeg bruker helt normal mengde, vil jeg si. Foundation, pudder, lipliner og falske øyevipper! Jeg elsker sminke, og tidligere i dag fant Leo ut at han skulle sminke både seg selv og meg litt. Jeg fikk filmet litt og det kan dere se på Snapchat nå! Jeg smelter helt, Leo er så god 👻 Mammasom16

7. Hva stod det på siste sms’en du fikk? “Har du det bra?” 💖

8. Foretrekker du å ringe eller sende sms? Å ringe! Jeg elsker å snakke, haha. Kan snakke med folk i telefon i evigheter, det synes jeg bare er koselig.

9. Hvilken kroppsdel liker du best på deg selv? Midjen og magen min, kanskje? Ofte synes jeg det er helt sinnsykt å tenke på hvor mye magen min har utvidet seg og trukket seg tilbake etter at jeg gikk gravid to ganger. Som dere kanskje husker var magen min enorm under svangerskapene, jeg må bare smile når jeg ser tilbake på gamle bilder. Det beste med å ha stor gravidmage er: At man alltid får sitteplass på toget, bussen, you name it. OG at man kan bruke den som bord når man skal spise 😂


10. Har du mistet mange av de som ser storyen din på Snapchat etter den nye oppdateringen? Jeg tror ikke jeg har mistet så mange, max 200 stykker tror jeg. Det er selve oppdateringen som irriterer meg, og det at man ikke bare kan la noe være som fungerer bra slik det er 🤔

11. Har du hatt piercing eller tatoveringer? Jeg har hatt tunge og navle-piercing – begge er tatt ut og det er flaut å skrive det ned. Jeg har ikke noen tatoveringer, tusen takk mamma – for at du nektet meg å ta den tatoveringen jeg ville ha når jeg var 15. Du hadde rett, jeg hadde angret som en hund! 

12. Hvilken øyenfarge har du? Jeg har lyseblå øyne.

13. Hva er det viktigste for deg i en kjæreste? Det viktigste for meg i en partner er at han er morsom og omsorgsfull.

14. Hvilken linje skal du gå på videregående til høsten? Jeg begynner på Medier og kommunikasjon eller studiespesialiserende på videregående til høsten.

15. Når våknet du i dag? Jeg ble vekket av Fredrik klokken 08:00 – men jeg er tidenes b-menneske og sliter så fælt med å komme meg opp noen dager. Ikke at jeg har så mye valg da! Det er heldigvis ikke like vanskelig når jeg hører at guttene er våkne og roper på meg 👶👦

16. Hvis det bare var du som fikk bestemme, hva ville du kalt det neste barnet ditt? Om ikke pappaen til barnet skulle hatt noe å si, mener du? Nå vil jeg bare presisere at jeg aldri hadde hatt samvittighet til å ikke ta hensyn til hva pappaen ønsket at barnet sitt skulle hete, men siden dette er en hypotetisk situasjon: Om det ble gutt, ville jeg kalt han Isak tror jeg. Om det hadde blitt jente, hadde hun blitt kalt Alma. Haha, Fredrik liker ingen av disse så om han i fremtiden skulle bli pappa til enda et felles barn, så blir det nok ingen av disse uansett.

17. Hva er ditt fulle navn? Jessica Enerberg.

18. Om du ikke hadde hatt barn, hva tror du at du ville gjort nå da? Det er helt umulig å svare på! Kanskje ville jeg levd som en helt vanlig student i Oslo feks. Kanskje ikke. Kanskje ville jeg flyttet til Usa og tatt et utvekslingsår der, som jeg alltid hadde lyst til da jeg var yngre. Eller kanskje jeg faktisk hadde endt opp med å blogge og bo i Larvik uansett. 

19. Når begynte bloggen din og bli populær, og hvordan kan man lykkes med blogg? Bloggen min begynte å bli populær februar 2015. Jeg hadde termin mars 2015 med Leo, så det var sikkert det som var spennende å følge, samt det faktum at jeg var 16. Når det er sagt, så har jeg opplevd å se så utrolig mange unge mammabloggere (flere ganger like unge som meg) som man skulle tro at var like spennende å følge som meg gjennom disse årene, men som aldri ble noe særlig lest eller kom seg opp på topplisten. Mange har lett for å si at det er alderen min som gjorde at bloggen ble populær, men da synes jeg det er rart at ingen av disse jentene som også var 16 og gravid – kom seg like langt (om jeg kan si det sånn). Jeg aner ikke hvordan man lykkes med blogg, man må jobbe hardt og ha litt flaks!

20. Hva gjør du akkurat nå? Jeg blogger! Haha, jeg skal straks trene litt, før jeg går i dusjen og videre til å legge meg. Vi snakkes igjen i morgen!

12 kommentarer
    1. Hedda: Eller studiespesialisering 🙂 På VGs skal jeg jo bare få studiekompetanse, det er jo på en måte det viktigste.

      Det stemmer, så derfor må jeg ha høyr nok snitt til å komme inn etter VGs – og siden såpass mange av venninnene mine mener studiespesialisering er ganske intenst, tenkte jeg at medier kunne være en god låsning siden målet uansett er studiekompetanse – og det vil jeg jo få uansett 🙂

    2. Så flott at du skal i gang på veien mot studiekompetanse, enten det blir på studiespes eller medier/kommunikasjon! Heier på deg 🙂
      Snittet for inntak på profesjonsstudiet i psykologi på Universitetet i Oslo høsten 2017 var 5,66. I Bergen var det 5,33.

    3. Hvis du tenker at studiespesialiserende kommer til å bli for “intenst” så skjønner jeg ikke hvordan du har tenkt å komme deg gjennom psykologistudiet

    4. Jeg gikk medier og kommunikasjon og angrer ikke et eneste sekund! Det er en mye kjekkere vei til generell studie kompetanse viss det er det du er ute etter (det var jeg også) og har interesse innen faget. jeg så at vennene mine som gikk studiespesialisering slet mye mer med å få gode karakterer enn meg, selv om de egentlig var mye flinkere hahaha. Jeg gikk ut med 5,4 i snitt å nå går jeg sykepleien, så jeg anbefaler medier og kommunikasjon på det aller sterkeste! Går helt fint å gå den linja å bli psykolog etterpå 🙂 du er kjempe flink, stå på!

    5. Anonym: Jeg har forhåpentligvis ikke små barn når jeg begynner på psykologistudiene, så det alene gjør nok en god del 🙂 Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke skal gjøre det enklere for meg selv om jeg kan når barna er så små. Hvorfor er du så negativ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg