UNG OG ALENEMAMMA

“Alenemamma” det ordet er så rart for meg. Det er så uvant.

Jeg føler meg ikke som en alenemor, selv om jeg egentlig er det nå. Eller “føler”? Jeg vet jo ikke hvordan det føles å være alenemamma. Ikke enda. Jeg fikk en kommentar fra en bloggleser som sa at “så lenge barnefar er delaktig så ville jeg kalt meg singel mamma, jeg” og den tanken likte jeg. For jeg er jo ikke alene. Jeg har familie og venner rundt meg, Fredrik fordi vi har barna sammen, og ikke minst de to små guttene mine – de vil jeg jo alltid ha. Uansett hva.

Dagen i dag har faktisk vært ganske fin, tross at jeg hadde en mildt sagt ganske hektisk natt og 1,5 timer søvn på meg på grunn av urolige barn og at de små sjefene mine i tillegg bestemte seg for at det var morgen allerede halv seks i dag tidlig. Det er rart å sove alene på natten nå, og alt ansvaret om morgenene og kveldene som jeg har vært vant til å dele med Fredrik, tar jeg nå på egenhånd. Det er slitsomt per nå, men det er en vanesak og jeg vet at det blir bedre etterhvert. Det viktigste for meg er at jeg alltid holder motet oppe, og at jeg tenker fine tanker istedenfor destruktive tanker. Enklere sagt enn gjort, men om man lærer seg det over tid – så gjør man seg selv en stor tjeneste❤️

Beklager at dere ikke har hørt noe fra meg tidligere denne helgen, jeg er nødt til å ta ting litt i mitt eget tempo i denne perioden. Det er veldig mange forandringer i livet mitt på kort tid, så det er mange tanker og slitsomt psykisk. Derfor har jeg tatt meg litt mer fri fra bloggen enn jeg vanligvis ville gjort, jeg har vel bare trengt en liten pause innimellom. Jeg er bare et menneske jeg også. 

Håper dere har en veldig fin lørdagskveld, vi snakkes mer i morgen.

Klem

27 kommentarer
    1. Klem til deg Jessica! Ta den tiden du trenger ❤️ Husk at bloggen ikke er det viktigste. Vet at dette ikke er lett for noen, verken deg, Fredrik eller barna, men jeg blir så rørt av hvor hardt dere jobber for barna deres. De er heldige som har dere, selv om dere begge går gjennom noe tøft nå – så kommer fremdeles barna først.

    2. Føler med deg står i samlivsbrudd selv utrolig hvor mye som egentlig forandres:(Å ja man må virkelig bare bruke tiden.

    3. Tenker på deg og dine i denne tøffe tiden. Ta tiden til hjelp og det kommer til å bli bedre. Du er kjempeflink! Stå på, heier på deg!

    4. Tenker så lenge far er i bilde er du ikke alene mor, men en singel mor? Når man har en far som har samver liksom. 😀

    5. Har en 2,5 åring og en 8 mnd baby hjemme. Storebror går ikke riktig endå på barnehage. Eier en pizzeria så mann jobber 7 dager i uker fra 10:00-22:00! Så da har eg all ansvare. Det var Virkelig vanskelig starten men som sagt du klarer det etterhvert😄 du vil bli en stolt mamma. Er selv ung mamma eller ung og ung, e 24 år 🙂

    6. Blir vel feil å kalle deg selv for alenemor når Fredrik fortsatt er med i bildet? Er ikke sånn at han har forlatt dere

    7. Til anonym som mener det er feil å kalle seg alenemor fordi barnefar er inne i bildet: Alenemor er et begrep som blir brukt om en mor som bor alene med barna sine/ikke er sammen med barnefar. Dette begrepet blir brukt uansett hvor mye samvær barnefar har. Så det er absolutt ikke feil å kalle seg det.
      Når det er sagt så skriver jo Jessica at hun synes begrepet singel mamma var et godt begrep som beskrev henne bedre. Kan være greit å lese alt før man kommenterer 🙂

    8. Jeg har vært alenemamma siden starten, riktig nok til kun en, men likevel.. Det kan være tungt å måtte ta alt av stell, legging og å stå opp om morgenen. Og de dagene ting er litt tyngre og du helst har lyst til å sove så pleier jeg å tenke at “Shit, jeg er faktisk sååå heldig som fårlov til dette! At det er nettopp meg som har den æren av å få så mye tid med den lille babyen”! Så får tidligmorgen bare være tidligmorgen😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg