DEN SISTE UKEN: IRRITASJON, FLYTTING, KJÆRLIGHETSSORG ++

AKKURAT NÅ: Er jeg mest irritert over at vi har stilt klokken i natt – og at prosjekt legge barna derfor kommer til å en del ekstra tid de neste dagene.. Heldigvis er det påskeferie, og Leo har fri fra barnehagen hele uken – så om de skulle sovne litt senere enn vanlig, så er det ikke verre enn at de får sovet det ut dagen etter. Spørsmålet er jo bare om rutinene deres sitter så godt i dem at de våkner like tidlig som om de skulle sovnet til vanlig tid uansett, for det har jeg nemlig en viss anelse om at de gjør. Haha!

UKENS BILDE: Denne ukens bilde er definitivt bildet jeg la ut av Leo og meg på Instagram tidligere denne uken! Jeg har lenge vært dårlig til å oppdatere hyppig på Instagram, men holder på å bli bedre nå. Jeg må bare komme meg litt på beina igjen ellers også, så tror jeg det skal bli veldig bra. Jeg håper jeg klarer å få delt masse bilder fremover – spesielt på sommeren.

BgjjncNFOGb

MEST LESTE BLOGGINNLEGG:Gratulerer med dagen, Leo!” <– klikk her for å komme til blogginnlegget.

UKENS NEDTUR: Det ble tøffere enn jeg trodde å være alene med begge barna, og det har jeg fått merke på kroppen denne uken. Netter med 1,5 time søvn flere ganger på rad er rett og slett tortur. Men sånn er det, og det er jeg bare nødt til å fikse. Haha, nå kan jeg i hvert fall le av det – det er viktig å kunne le av ting i ettertid, selv om det er tøft når det står på. Heldigvis er jeg veldig mye flinkere til å be om avlastning nå enn jeg har vært tidligere – og Fredrik har derfor barna på overnattingsbesøk hos seg en natt om det er skikkelig ille flere netter på rad – slik at jeg kan lade opp og sove masse 💤 

PÅ DENNE TIDEN I FJOR: Slutten av mars i fjor var faktisk ganske fin! For akkurat ett år siden husker jeg at Fredrik og jeg gikk tur nede på havnen her i Larvik med Noah i dypvognen, og jeg kunne gå i bare skjørt fordi det var så deilig vær. Ganske stor kontrast til hvordan det er nå, siden det enda er ganske mye snø og rimelig kaldt ute ❄️

UKENS TANKE: Jeg har tenkt mye etter jeg fortalte dere om at jeg har vært inne på tanken med å flytte til Oslo etter hvert. Det er naturligvis ganske kaos i hodet mitt for tiden, og nettopp derfor synes jeg det er fint å skrive litt ut her på bloggen – og samtidig få flere synspunkter fra dere lesere. Etter å ha reflektert en del, tror jeg kanskje ikke Oslo er den beste løsningen akkurat nå. Jeg håper uansett virkelig at alle som leser bloggen min vet at jeg aldri ville flyttet noen steder uten at Fredrik var enig i det – samt at vi hadde funnet noen gode løsninger for hvordan Fredrik skulle løst samvær med barna sine. Det er jo det aller viktigste! Jeg har som dere vet både venner og familie her i Larvik, og planlegger å bo her inntil videre – det er nemlig mye som må på plass før jeg eventuelt flytter noen steder – barnehage og skole er bare få av mange ting. Dessuten trives jeg jo i leiligheten her i Larvik. Jeg tror det er lurt at jeg ikke tar noen forhastede beslutninger, som en av dere lesere kommenterte her på bloggen. Det er så fint at dere sier i fra til meg, synes jeg. Jeg er ydmyk og takknemlig for det!

UKENS CRAVINGS: Okei – kanskje ikke “ukens” men etter gårsdagen har jeg virkelig cravet dette. I anledning bursdagsselskapet til Leo som vi hadde her på lørdag (det kan du forresten lese mer om HER) lagde jeg en vegansk oreokake. Og vet dere? Den ble SÅ god! Visste dere forresten at vanlig oreokjeks er vegansk? Det gjorde ikke jeg nemlig, så da jeg oppdaget det måtte jeg enkelt og greit bare lage vegansk oreokake til bursdagen. Jeg tenkte å dele oppskriften med dere til uken, og uansett om du er veganer eller ikke er jeg faktisk veldig sikker på at du kommer til å synes at den er god 😋

UKENS GLEDER SEG TIL: Jeg gleder meg veldig til påsken, og tror barna og jeg skal få masse kvalitetstid sammen og få funnet på mye morsomt. Jeg må jo også få ordnet noen små påskeegg til guttene mine. Jeg gleder meg også til å ikke ha kjærlighetssorg lenger. Det er fortsatt veldig rart at jeg er singel, enda mer rart er det å skrive det ned – men jeg vet at det er en prosess som kan ta tid. Jeg gjør alt jeg kan for å være sterk for barna, og foreløpig synes jeg at jeg klarer meg bra 💔❤️

Ønsker dere en fin søndagskveld videre!

15 kommentarer
    1. Kan du legge ut dine favoritt veganske retter? Favoritt frokost også gjerne, hva du vanligvis spiser. Gjerne både med og uten kjøtterstattning. Skrive ett blogginlegg på reaksjonene rundt det at du ble veganer var? Hvilken godteri spiser du osv

    2. Du er så sterk og god! Det er fantastisk hvor voksne dere er med tanke på barna til tross for at dere er så unge, mange som dessverre setter seg selv før barna… Sorgen blir lettere med tiden, selv om det føles ut som den aldri skal gå over. En dag sitter du der og merker at den er borte, og at du har kommet styrket ut av det! Og en dag blir du kanskje klar for å ta en ny person inn i hjertet ditt❤️

    3. Her i huset bare forskyver vi alt etter klokka er stilt. Så følger vi hennes «indre klokke». Så istedenfor at ho sover fra 18:30 -05:30 sover ho nå fra 19:30 – 06:30. Veldig deilig og ingen problemer i det hele tatt for ho 😀 (født oktober 2016)

    4. Jeg vet hvordan du har det nå..:( Har selv nettopp vært igjennom et brudd, og jeg har også 2 små barn.. Heldigvis er vi også gode venner:) Hvilken samværsordning skal dere ha? Vi skal ha 60-40, (60% hos meg) gruer meg..:( Men heldigvis skal barnefar bo et steinkast unna, så kommer til og se barna oftere heldigvis:) Har Fredrik flyttet i egen leilighet nå?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg