UKENS SPØRSMÅL: SAMVÆR, LEILIGHET, JODEL ++

Hei dere! Nå er jeg tilbake, hvert fall sånn halvveis. Går på medisiner og antibiotika og hele pakka, så gradvis blir jeg bedre. Tusen takk for alle god-bedring hilsner! I dag tenkte jeg å få svart på ukens spørsmål som jeg har fått fra dere på blant annet Snapchat.

Hvor mye samvær skal Fredrik ha med barna sine fremover? Kommer Fredrik til å være en like stor del av bloggen fremover selv om dere ikke er sammen?

– Vi har ikke helt bestemt oss for hvor mye han skal ha dem enda. Det eneste vi er enige om er at det er det er mest gunstig at jeg har dem mest i første omgang, fordi Fredrik jobber og jeg er hjemme. Vi skal på mekling på torsdag, fokuset vårt er på hva som er til det beste for guttene med tanke på stabilitet og hjem. Misforstå meg rett, om foreldrene deres vil vi jo begge to helst ha dem nær oss hele tiden – men som jeg har skrevet tidligere så handler ikke dette om Fredrik, og det handler ikke om meg. Og nei, han kommer ikke til å være en like stor del av bloggen når dette roer seg – det er jo ganske naturlig.

Det sto på Jodel at du har fått ny kjæreste allerede, stemmer det?

– Gjorde det? Har litt vanskelig for å tro det, men hvis du sikter til den blogger-tråden så får jeg ikke fulgt med der inne selv, så det vet jeg ingenting om. Jeg er singel.

Kommer du til å klare å beholde leiligheten på egenhånd selv om du står alene med en inntekt osv?

– Ja, det blir ingen problem. Jeg skal fortsette å bo i leiligheten på egenhånd.

Kan du skrive blogginnlegg om en vanlig dag for deg med barna nå?

– Om dere synes det er interessant kan jeg sikkert få til det. Dagene begynner forresten å gå mye lettere nå enn i starten, da var «plutselig» alt både her hjemme og som hadde med barna å gjøre stort sett mitt ansvar – og fra tidligere av var jeg jo vant til å dele alt med noen andre. Jeg begynner å venne meg til det å være alene, selv om det fortsatt er veldig rart å sove alene i en dobbeltseng på natten.

Jeg lurer på hvorfor du alltid føler for å forsvare deg i forskjellige innlegg?

– Jeg måtte tenke litt før jeg svarte på dette. Jeg tror jeg gjør det fordi jeg har lært på den harde måten at man må veie sine ord når man skriver en stor blogg hvor noen alltid skal mene noe om deg, hva du gjør og hvordan du gjør det. Derfor har jeg lagt til meg en vane ved at jeg på forhånd forklarer og forsvarer hvorfor jeg gjøre noe – hvis det ikke står noen åpenbar grunn i blogginnlegget, slik at det er mindre sannsynlig at jeg får ufortjent kritikk for det når leserne mine ikke vet hele historien. Det er slitsomt å bli kritisert hele tiden, så det er kanskje bare det jeg prøver å unngå tror jeg 🙂

Nå har jeg ikke fulgt med på bloggen din siden du var 16 men har begynt å lese igjen, så jeg lurte på hvor gammel du er nå og hvor gamle barna dine er?

– Så koselig! Jeg er 19 år gammel og blir 20 i år (føler meg gammel!) Leo er 3, Noah er 1,5 år. 

Tror du at du kommer til å skifte bloggnavn noen gang?

– Noen ganger skulle jeg ønske at jeg valgte et annet bloggnavn da jeg opprettet bloggen, men jeg tror ikke at jeg kommer til å bytte så lenge jeg blogger aktivt nei 🙂

Jeg ser at andre side2bloggere blir invitert på møter, samlinger osv, blir ikke du? Du snakker aldri om du at du har vært med.

– Haha, jo – jeg blir invitert. Alle side2bloggere blir det. Men jeg har to barn, så det er ikke bare å reise selv om jeg egentlig må og har lyst. Det er ordning av barnevakt, masse planlegging og tog i 4 timer tur/retur samme dag siden det er i Oslo. Derfor er det ikke alltid like lett å få til..❤️

Får aldri svart på alle spørsmålene deres, men svarte i hvert fall på noen av ukens mest stilte. Jeg er så sliten etter dagen nå at vi får snakkes mer i morgen. Ønsker dere en fin kveld videre!

4 kommentarer
    1. Ser at du skriver at du skal ha barna mest i første omgang, vil det si at du må opp og levere Leo i bhg osv? Eller må Fredrik gjøre det?

    2. Jeg har selv vært på mekling, syns det er flott at alle med barn som går fra hverandre må i mekling, før var det kun de som var gift å skulle skille seg som måtte i mekling.
      Jeg ble nylig alenemamma, men har da bare ett barn. Men jeg vet hvordan du har det.
      Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg