NY KJÆRESTE?

Tenkte jeg skulle svare på en kommentar fra en leser i dag! Jeg gjør ikke det så ofte lenger, siden de fleste spørsmålene som kommer inn blir besvart i ukens-spørsmål blogginnleggene mine. Akkurat dette spørsmålet har jeg fått flere steder allerede, så derfor tenkte jeg at jeg kunne svare i eget innlegg i dag!

“Vet det sikkert virker veldig fjernt nå, men hvordan tenker du å forholde deg til prevensjon når du møter en ny mann? Mtp at du jo blir gravid til tross for prevensjon, kommer du til å ta sjansen på å bli gravid med en du ikke er sammen med/nettopp blitt sammen med? Og hvordan TROR du at du vil forholde deg til den nye kjæresten til Fredrik når han får det? (Selv om det sikkert også er fjernt nå)”

– Jeg hadde aldri tatt sjansen med å bli gravid med «hvem som helst» uansett, det handler vel så mye om mine verdier her i livet som det faktum at jeg tidligere har blitt gravid på prevensjon. Dette er jo noe jeg er helt åpen om, at jeg blir veldig lett gravid altså, så det er jo noe en fremtidig mann er nødt til å ta i betraktning dersom han skal være sammen med meg. Jeg var jo sammen med far til barna mine 1 år og noen måneder etter at min yngste sønn ble født uten at jeg ble gravid, så vi får håpe at den løsningen jeg har funnet underveis er en som fungerer på sikt også. Det er jo ikke akkurat ideelt at jeg skal få et nytt barn med det første, det ønsker jeg virkelig ikke.

Vi har ellers snakket ganske mye om, og er heldigvis helt enige om at det er fullstendig uaktuelt å introdusere eventuelle nye kjærester for barna før det har gått rimelig lang tid. Dette fordi barn knytter seg lett til nye mennesker og hadde man visst at et nytt forhold skulle vare for resten av livet – så kunne vi tatt den sjansen med å introdusere. Men det vet man aldri, og da er ikke det noe vi ønsker å utsette barna for. Vi mener bestemt at det beste for barna ikke er å vokse opp med X antall stefedre/stemødre i løpet av oppveksten sin.

Når det kommer til den biten med nye kjærester ellers samt hvordan jeg hadde taklet at eks-samboeren min hadde fått ny kjæreste etter hvert, og han dermed hadde introdusert henne for barna, så tenker jeg at desto flere som er glad i barna mine og som kan glede dem når jeg ikke er der, desto bedre er det. Det viktige er jo at hun (fjernt å skrive dette!) har respekt for at Fredrik og jeg må omgås fordi vi har barna sammen, og at de alltid må komme først. Det samme gjelder med eventuell ny kjæreste for min del.

 Jeg unner Fredrik å finne noen han kan dele livet med og som kan gjøre han lykkelig – selv om den personen ikke er meg.

9 kommentarer
    1. sier bare: wow. For en holdning og innstilling du har! Du står midt i en vannskelig situasjon, men likevel klarer du å være så reflektert og voksen! Jeg tar av meg hatten for deg, Jessica. Respekt!

    2. Stor respekt for deg! Jeg bare lurer på en ting, det føles som om dere ikke kommer til å finne veien tilbake til hverandre igjen, altså som om det er ferdig for godt. Er det ikke noe sjans for at dere fikser opp eller blir sammen igjen? Dere er så fine!

    3. Du er så god!! At du i det hele tatt orker å svare på kommentaren! Og når du svarer så svarer du så modent og respektfullt.

    4. Jeg skjønner ikke hva Sigrid mener med at ho ikke skjønner hvirfir du gidder å svare på dette? Det var et oppriktig spørsmål fra meg, overhode ikke vondt ment, men dette er sykt sårt for de aller fleste. Jeg har jo tenkt tanken mange ganger selv, hvordan jeg ville taklet det dersom det skjer meg. Og jeg vet med sikkerhet at jeg ikke hadde klart å ha en så fin innstilling til det som jessica har hvertfall. Synd at alt skal oppfattes som kritikk og negativt, når det ikke er noe som indikerer at det var ment sånn. For min del syns jeg det er veldig fint å høre andres tanker rundt det hvertfall. Så takk for svar, jessica 🙂

    5. Anonym: Jeg tolket ikke din kommentar som noe annet enn et oppriktig spørsmål altså 🙂 Jeg har bare fått mange lignende spørsmål som ditt, så brukte din kommentar til å svare på i eget innlegg <3 Bare hyggelig å kunne svare på det dere lurer på!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg