DE VANSKELIGE SPØRSMÅLENE

Hei dere! Åh, jeg har ikke fått så mye ut av dagen på kjempelenge. I dag startet jeg dagen med å trene, før jeg spiste frokost med barna, barna lekte og jeg kunne jobbe litt, før de sovnet litt på sofaen og vi spiste lunsj, og så tok vi en lang tur ut. Jeg hadde rett og slett ikke samvittigheten til å bli sittende inne når det var 16-17 grader ute i dag. Vi gikk en tur ned til byen og ned til havnen, sistnevnte er Leo voldsomt begeistret for, og de lekte litt på en lekeplass i nærheten før vi gikk en lang tur videre. Vi ble ute i flere timer faktisk, noe jeg er veldig glad for nå – barna hadde det så koselig, og det er det som virkelig betyr noe for meg❤️

I dag fikk jeg forresten et veldig vanskelig spørsmål fra Leo som lurte på hvor pappa var. Den kjente jeg stakk inni meg ganske godt, selv om jeg selvfølgelig visste at det ville komme før eller siden. Så uviten og uskyldig. Nei, jeg får helt vondt💔 Men sånn er det bare, og selv om jeg følte det slik på innsiden så smilte jeg og svarte han rolig. Pappa er på jobb, sa jeg. Før jeg la til: Men pappa bor ikke her med oss lenger, han skal bo et annet sted. Men du og Noah skal se masse til pappa likevel – og mamma og pappa elsker deg kjempehøyt.

Dette er jo min første helg med barna alene siden vi ordnet samværsavtalen for hvordan fordelingen av barna skulle bli. Tanken på akkurat det er jo litt rar, men ellers føles det hittil som en helt vanlig, fin helg.

6 kommentarer
    1. Jeg forstår at dette er veldig vanskelig for deg, men jeg synes du virker trygg og sterk med barna, og det fortjener du ros for.
      Men nå synes jeg du burde vurdere å slutte med eksponeringen av barna og heller tjene penger på en annen måte. Du er alt for smart og en alt for god mor til å fortsette med dette, og snart kan du ikke skylde på at du var for ung til å vite bedre.
      Dette er godt ment, så ikke ta det som surmaga kritikk, vær så snill.
      God klem,

    2. De vanskelige spørsmålene? Jeg ser bare ett og vanskelig er det vel heller ikke at et barn spør etter den andre forelderen? Han lurte bare på, som barn flest, hvor han var akkurat da. En treåring kan ikke så mye om tid og sted. Om du sier at pappa kommer om en time eller fem, at han bor her eller der, er litt vanskelig å forstå, spesielt siden han er innom daglig for å ta med Leo i barnehagen.
      Dette er mer en overskrift for flere klikk, uansett hva du sier. Har vært en del sånne i det siste.

    3. Anonym: Altså, klarer du ikke å se at det er vanskelig å få spørsmål fra sønnen din på 3 år om hvor pappa er når man går gjennom et samlivsbrudd og vet at man trolig aldri kommer til å bo sammen med pappaen hans igjen?

      Selvfølgelig er det vanskelig! At overskriften ble kalt “de vanskelige spørsmålene” siktet mer til de vanskelige spørsmålene man får, for regner med det ikke er siste gangen at jeg får vanskelig spørsmål av sønnen min som har med pappaen hans og samlivsbruddet vårt å gjøre. Jeg beklager at du tolket dette som clickbait, for å være helt ærlig med deg klarer jeg virkelig ikke å se hvordan man kan synes at dette er en clickbait, men jeg respekterer meningen din.

      Det at en treåring ikke kan så mye om tid og sted betyr ikke at man ikke skal svare dem ordentlig på det de spør om. Det kommer jeg til å gjøre helt til han blir eldre og forstår det hele bedre 🙂

    4. Hvordan er fordeling av barna nå da? Dere har de ikke 50/50? Hva er grunnen til det isåfall? Er ikke det mest rettferdig?

    5. Elisabeth: Hei! Nei, vi har de ikke 50/50 – dette fordi det ikke ville vært mulig å gjennomføre på grunn av jobben til Fredrik. Vi tenker mest på hva som er til beste for barna <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg