PERFEKT FOR BARNA

Hei dere! Det er en del våkennetter hos oss for tiden, så i dag er vi trøtte alle sammen – og det tenker jeg er like greit siden det bare er et par timer igjen før det er natta for barna. Hodet mitt dunker og jeg ber til Gud om at det kun er søvnmangelen som gjør det, for det å bli syk nå er IKKE et alternativ 😂 Leiligheten min er naturligvis også litt kaotisk nå, men rotet går heldigvis ingen sted til de har fått kommet seg i seng. I kveld har jeg litt besøk, og gleder meg veldig til en koselig kveld med god mat og hyggelige kveldstimer selv om det er helt i starten av uken enda.

Og når vi først snakker om mat: I dag tenkte jeg å dele en veldig enkel oppskrift på en liten sommerfavoritt hos barna mine! Det går kanskje mer under snacks, men det er så enkelt, sunt, og godt – og kan fint lages noen timer i forveien og tas med på stranden, trilletur eller lekeplassen.

Regnbuekopp kalte Leo det. Så da sier vi det 😂

Dette trenger du:

🍶Plastkopper/annen kopp med lokk (av hensyn til miljøet er det selvsagt supert å finne alternativer til plast da! Jeg var litt dårlig forbilde i dag ser jeg)

🌈 Frukt i regnbuens farger:

🔵Blåbær

🥝Kiwi eller grønne druer

🍍Ananas, gul melon eller mango

🍊 Mandarin eller appelsin

🍓 Jordbær, kirsebær eller vannmelon

🍥 Eventuelt krem som topping (finnes vegansk krem også, og den er overraskende god!) eller for eksempel litt vaniljekrem. Går fint an å droppe toppingen og!

Om barnet ditt (eller om du lager den til deg selv) ikke liker en av de typene bær eller frukt som er blitt nevnt, så er det jo bare å bytte det ut med noe annet i samme farge, eller legge et ekstra lag med noe av det som er populært hos barnet ditt istedenfor! Litt av greia er jo at det ligger etter farger, og det synes i hvert fall barna mine var veldig stas.

Den ble veldig populær her hjemme, så det blir ikke siste gangen jeg lager den! Ha en fin tirsdag videre!

11 kommentarer
    1. Smart! Hvor får du tak i de koppene? Plastikk er ok det tenker jeg, om det kan brukes om igjen eller kastes på rett måte så det ikke havner i havet. Halve poenget er jo litt at de er gjennomsiktige så de ser lekre ut med alle de fargene!

    2. Har sett på for eksempel sparkjøp at de har sånne “salatkopper” med lokk og gaffel som medfølger, har noen selv og de er geniale 🙂

    3. Smart, dette skal jeg lage til 3 åringen. Har lett etter sånne beger, hvor får man kjøpt de? Super smarte til å ha hjemmelaget frappe i 🙂

    4. Anonym: De kjøpte jeg på Meny 🙂 Men ser at noen andre i kommentarfeltet her også skriver at man kjøpe slike på sparkjøp! Høres kjempedeilig ut! Nyt sommeren videre 🙂

    5. Såå digg! Et tips er å legge frukten med mest vanninnhold nederst (typ appelsin) osv, også lagvis hvor det øverste verste laget inneholder minst vann. På den måten trekker ikke væsken nedover, og frukten holdes fersk lengre! Dette kan dermed fint lages kvelden før for å ha med i barnehage/skole 😍😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg