HAN VET AKKURAT HVA HAN SKAL SI

Det hadde vært trassing hele dagen. Butikkturen tidligere denne dagen hadde vært et eneste stort sirkus med trassing for at barna ikke fikk en is, fordi de ville ha berlinerbolle til middag, og grining i kombinasjon med hyling da vi først kom ut av butikken (Halleluja for det!) fordi jeg ikke lot minstemann spise grus og steiner som han plukket opp der ute.

Jadda. Trassalder er fantastisk altså.

Så vi kom hjem og skulle spise middag. Da ble det gråt og skrik fordi koppen jeg gav 3-åringen hadde feil farge. Etter middagen fikk de litt snacks, og når det var tomt ble det enda mer trassing og en halvtime på gulvet i protest fordi snacksen var borte. Fordi de hadde spist den.

Så sånn var det. Jeg skriver ikke dette for å klage eller noen ting sånn, fordi sånn er det å ha barn i trassalderen og da må man selvfølgelig bare håndtere det så godt man bare kan.

Jeg endte opp med å være såpass sliten etter denne dagen at jeg ikke orket å ta kampen med å si nei til Leo da han kom inn på badet da jeg sto i dusjen og spurte om vi kunne leke kaste-ball til hverandre, at jeg lekte kaste-ball med han fra dusjen. Det er ikke en gang tull 😂

Da det var leggetid for Leo, leste vi bok på sengen. Samme boken ble lest 5 ganger før jeg sa at nå begynte det å bli sent. “Husker du at du og lillebror har vært litt uenige i dag, og kranglet litt? Og så har mamma måtte si i fra til dere et par ganger? Mamma liker ikke å være streng med dere, og mamma liker ikke å ha dager hvor mamma må si i fra til dere hele tiden – så i morgen skal vi ha en bedre dag, har jeg bestemt. Og nå er mamma rett og slett sliten, vennen min”

Leo ser på meg med store øyne før han sier:

“Mamma, du vet at meg og lillebror elsker deg!”

Og med det sluttet ikke dagen så alt for verst likevel. ❤️

12 kommentarer
    1. Ååå så herlig kommentare 😍 ja, den alderen er heftig! Står midt oppi akkurat det samme, utrolig til standhaftighet barn har😂

    2. «Husker du at du og lillebror har vært litt uenige i dag, og kranglet litt? Og så har mamma måtte si i fra til dere et par ganger? Mamma liker ikke å være streng med dere, og mamma liker ikke å ha dager hvor mamma må si i fra til dere hele tiden – så i morgen skal vi ha en bedre dag, har jeg bestemt. Og nå er mamma rett og slett sliten, vennen min»
      Hvorfor omtale deg selv i 3. person? Hvorfor ikke bare si «jeg»?

    3. Åhh, er de ikke herlige<3 De er jo så gode, og som min førskolelærertante pleier å si: -det er det som 'redder' dem. For jammen kan det være slitsomme dager og det fins vel ikke mer krevende jobb enn å være foreldre selv om de er det beste som har hemdt oss!

    4. Hei 🙂 jeg har fulgt deg helt siden jeg kan huske ditt første innlegg kom, husker ikke nå heller :p og jeg har aldri en eneste gang kommentert din blogg heller! Men nå virkelig fortjener du det.
      Du gjør en fantastisk jobb med Leo og Noah!! Tenk at du bare er 98 modell, noe jeg også er. Jeg klarer ikke engang forestille meg alt du har vært gjennom og alt hatet du skal få nå som du er blogger!
      Jeg vil bare si at du er nydelig. Leo og Noah kunne ikke hatt en bedre mor for dem, enn det de har. Det er tøft å være 2 barns mor i en alder av 20 år, og du gjør virkelig alt du kan får dine barn. Alltid husk at kjærligheten er viktigst og at ikke alt det dyre alltid har så mye å si. (Da jeg har lest om 2 barns mødre som lever i 24 kvm hybelleiligheter, men fortsatt egner seg som mor, pga kjærlighet, riktig oppdragelse og tankegang hos foreldre. Så lenge du har nok penger til å sette normalt kosthold på bordet hver dag).
      Noe du også har 🙂 Så vidt jeg kan se (i og med jeg ikke kjenner deg) er du alt barna kunne ønsket seg. De har ordentlig mat på bordet, sunn og næringsrik sånn ett barn skal ha, de har leker, ordentlige klær, riktig oppdragelse, fantastiske foreldre, som er glad i hverandre og ikke minst så ufattelig mye kjærlighet av mor og far, og så mye familie rundt som elsker de høyere enn alt!
      Stå på, Jessica! Aldri tvil på deg selv, se på guttene dine, så vet du! Det de rundt deg mener, har ikke veldig mye å si. De velger å lese bloggen din uansett. De bare hjelper deg, så du kan heller le av de.
      Ha en fin sommer videre:) ønsker deg og barna, virkelig alt godt<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg