HERREGUD, SÅ FLAUT!

I dag tenkte jeg å skrive litt om noe jeg synes er ufattlelig gøy å lese om selv, og ikke minst noe som er veldig etterspurt fra dere: Nemlig om det flaueste jeg har opplevd. De aller drøyeste flausene er jeg pent nødt til å holde for meg selv, men heldigvis er jeg såpass surrete, distre og klønete at jeg likevel kan dele noen!

1. Ammeflause – Dette var vinteren 2017 da jeg fremdeles ammet minstemann. Vi hadde vært nede på det lokale kjøpesenteret i sentrum av byen vi bor i, og jeg hadde fått låne nøkkel til ammerommet som tilhørte samme senter. Altså et eget rom hvor man kunne amme i fred og ro – sårt tiltrengt for meg som hadde en liten gutt som ble veldig raskt distrahert om det var mange lyder og mye bråk rundt han når han skulle ammes. Jeg var jo mildt sagt i ammetåka i denne perioden, så da vi var ferdige kikket vi litt rundt i butikkene på senteret mens babyen min sov i vognen sin, og jeg kan huske at jeg lot merke til at jeg fikk noen rare blikk. Akkurat det var jeg jo ganske vant til en periode da – spesielt om jeg hadde med meg barna ut, siden det var ganske åpenbart at jeg var veldig ung og hadde baby. Så jeg tenkte ikke noe mer over det, og vi gikk til og med innom matbutikken på vei hjem hvor jeg også fikk noen snodige blikk. Det var ikke før vi kom hjem og jeg kikket meg i speilet at jeg innså at jeg hadde GLEMT å kneppe igjen skjorta mi etter at jeg hadde åpnet den da jeg skulle amme. Ergo hadde jeg gått med åpen skjorte ned til navlen og med bhen rimelig synlig i offentligheten. Heldigvis var det vinter, så jeg hadde på meg jakke da jeg gikk ute – men den tok jeg altså på meg UTEN å legge merke til at skjorta mi var åpen. Dronningen av distre, der har dere meg. Fatter ikke..

2. Jeg tryna i klasserommet. Vedder på at mange har hatt det som mareritt – det var faktisk så flaut at jeg ikke en gang kjente hvor vondt det faktisk gjorde før dagen etter, hvor jeg hadde fått tidenes blåmerke og blåveis (!) i ansiktet. Kan ikke akkurat begynne å grine når man først har klart å snuble seg til å ligge langflat i klasserommet. Til og med læreren lo faktisk. Gud, la meg aldri oppleve noe lignende igjen.

3. Verdens verste første møte med svigers – Okei da, dette var ikke aller første gangen jeg møtte dem, men en av de første, jeg hadde hvert fall ikke snakket noe særlig mye med dem. Saken var at jeg skulle sove hos Fredrik, dette var når vi så og si akkurat hadde blitt sammen – altså i 2013. Jeg var med andre ord på besøk hos han den aktuelle helgen, og hadde planer om å dra ut på fest med bestevenninna mi og kusina mi. Så langt kom vi ikke, for å si det sånn. Det ender med at jeg får drukket alt for mye, så pappaen til Fredrik og hans kjæreste måtte hente meg og bære meg i seng. Altså i min daværende kjærestes seng, Fredrik. Da jeg våkner opp dagen etter våkner jeg da opp i Fredriks seng, og med en bøtte ved siden av meg. Fredrik sitter i andre enden av rommet og har invitert en kompis, som kunne fortelle meg at jeg holdt på ramle ut av sengen min og oppi bøtta mi tidligere. DAA kjente jeg at jeg var ordentlig flau. Hjelpes meg! Godt vi alle har vært unge og dumme, selv om jeg muligens fortsatt er førstnevnte.

4. Tyven. Jeg hadde vært ute på handletur med sønnen min, da han var omkring 1,5 år – og han satt forsiktig i vognen sin og kikket rundt seg mens jeg skulle kjøpe meg litt klær. Da jeg omsider kommer meg ut av butikken og er i andre enden av senteret og egentlig på vei hjem – ser jeg at han har røsket meg seg flere plagg som han har et godt tak i med de små fingrene sine. Først ble jeg veldig overrasket over at han hadde klart å få tak i disse plaggene uten at jeg hadde lagt merke til det, men det andre som slo meg var at de plaggene den lille tyven min hadde røsket med seg ikke hadde alarm på seg. TAKK Gud for det, for det kunne virkelig ha blitt en enda pinligere affære. “Nei du securitas-fyr, det var ikke jeg som stjal de genserne der altså – det var sønnen min på 1,5 år som sitter i vognen som hadde røsket de med seg under handleturen” – vet ikke helt om de hadde kjøpt den altså 😂 Det endte i hvert fall med at jeg gikk lattermild tilbake til butikken og beklaget meg og lo litt sånn ufrivillig fordi det hele var så ubehagelig, og dama bak kassa var ikke heelt fornøyd og synes ikke det var spesielt morsomt.

5. Snuskete reklame – De fleste som har litt historikk med å streame filmer og serier på nett via ulike, gjerne utenlandske, filmsider man finner via søkemotorer som Google – vet at det på disse streaming-sidene har en lei tendens til å dukke ganske mye.. Luguber reklame. For å si det sånn. Her snakker vi “Meet russians online!” eller “Finn en nabojente” og så videre. Gjerne med tilhørende avslørende og lettkledde bilder. Vel, det har seg sånn at jeg pleide å streame en del serier via telefonen min da jeg akkurat hadde flyttet til Larvik – som jeg så på sengen og på buss, tog osv. Denne dagen skulle jeg betale noe på en klesbutikk, og jeg hadde fått et medlemstilbud via SMS fra den klesbutikken, hvilket også var grunnen til at jeg skulle kjøpe meg noe på akkurat denne klesbutikken denne dagen, og før jeg snur telefonen min for å vise ekspeditøren tilbudet jeg hadde fått via SMS når jeg skal til å betale – klarer jeg uten at jeg vet det, å klikke på nettleser/safari-appen, istedenfor meldinger-appen – som for øvrig var appen rett ved siden av. Ergo havnet jeg inn på det siste jeg hadde vært inne på nettleseren på telefonen min. Og hva var det tror dere? Jo, det var jo en sånn streaming-side det da. Så hva tror dere dukker opp før jeg rekker å røske telefonen tilbake? Etter dette kjøpte jeg meg Netflix-abonnement, og jeg har aldri sett meg tilbake😂

4 kommentarer

Siste innlegg