EN VANLIG DAG FOR MEG

Hei alle sammen, håper dere har hatt en fin fredag hittil!

(Ja, selvbruningen min gikk litt galt på hånda mi da dette bildet ble tatt. Jeg tar ikke meg selv så høytidelig at jeg ikke ville legge det ut til tross for det. Haha!)

Jeg har vært på skolen i hele dag også – i likhet med de fleste fredagene mine både nå og fremover. Dagene mine nå er som følger:

05:30 – 06:00 ♥ Jeg står opp

06:00 – 07:00 ♥ Jeg spiser frokost og leser litt til skolen, begynner å stelle meg og eventuelt gjør skolearbeid også dersom jeg har noe jeg mangler å gjøre

07:00 – 07:30 ♥ Jeg vekker barna klokken syv og steller dem, tar med noe hvis de skulle mangle noe i barnehagen og går til barnehagen med dem ca halv åtte

07:30 – 08:25 ♥ Jeg har levert barna nærmere klokken 08:00, går for å kjøpe meg kaffe og går på skolen

08:25 – 15:30 ♥ Jeg har vanligvis bare en slik full dag på skolen i uken fra fem på halv ni til halv fire – men oftest har jeg en skoletime her og en skoletime der, hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg begynner for eksempel vanligvis fem på halv ni 3 av 5 morgener, og så starter jeg 10 de resterende to. Noen dager begynner jeg fem på halv ni og er ferdig til lunsj, og da går jeg vanligvis innom butikken på vei hjem for å handle inn om det er noe barna eller vi trenger, og så går jeg hjem for å jobbe med bloggen, rydde i leiligheten og så videre. Og så henter jeg gjerne barna tidligere om jeg slutter tidligere. De morgenene hvor jeg starter klokken ti, gjør jeg det vanligvis motsatt – altså leverer jeg barna senere enn vanlig. Og så kan dagene mine være lagt opp til at jeg har en skoleøkt på starten av dagen, og så en helt på slutten av dagen til halv fire (som jeg forresten synes er så uvant og veldig sent! Haha!) Det er med andre ord litt varierende, men jeg synes uansett at fritimene jeg har går umåtelig fort altså!

16:00 – 17:00 ♥ Både barna og jeg er kommet hjem for en god stund siden, og vi spiser vanligvis middag omkring denne tiden. Ellers leker barna mens jeg rydder, jeg jobber med bloggen og begynner å tenke på hva jeg skal publisere og/eller skrive om, eller så koser vi oss med en film eller lignende. Noen dager er vi også ute på denne tiden, på besøk, kjøpesenter, eller bare på lekeplassen!

17:00 – 20:00 ♥ I løpet av disse timene får jeg gjerne publisert et blogginnlegg etter at barna er lagt for kvelden, barna spiser noe enkelt til kveldsmat og får gjerne smoothie før de skal stelles og legges. Ellers synes jeg alltid at det er kjempekoselig å kunne bade guttene mine på denne tiden, lese bok for dem på kvelden, eller bare slappe litt av sammen med dem før de skal sove.

20.00 – 23:00 ♥ Jeg jobber videre med bloggen og eventuelt skolearbeid eller foreberedelser til skolen – begynner å planlegge og skrive nye blogginnlegg, jobber med regnskap, og sovner en eller annen gang på sofaen før klokken rekker å bli elleve 😂 Da våkner jeg av alarmen min som er satt på slik at jeg skal huske å gå og legge meg i sengen min, og så starter det snart en helt ny dag.

Ønsker alle en kjempefin helg, og gleder meg til å oppdatere dere i morgen.

6 kommentarer
    1. Så flink du er 🙂 skjønner ikke hvordan du alene kommer deg gjennom så hektiske dager og med så lite søvn! Har barna begynt å sove lenger? Du skrev tidligere at de ofte våknet tidlig?! Må også vekke her hjemme før barnehagen, og får så dårlig samvittighet (selv om vi ikke må vekke før kl 07:45)

    2. Guttemamma: Tusen takk skal du ha!

      Det skal jo sies at jeg får hjelp om jeg spør Fredrik, familien til Fredrik og de delene av familien min som bor her i Larvik da – så det er ikke noen problem å få sovet en times tid på en ettermiddag dersom jeg er på skikkelig underskudd 🙂

      Det med soving går litt i perioder – har skjønt det sånn at det kan være vanlig på den alderen også.

    3. Wow, så imponert jeg blir!! Du har en stå-på-vilje ut av en annen verden. Det er mange som har noe å lære av deg.. dette er bare til å ta av seg hatten for. Du er svært dyktig

    4. Kunne du tipset om middagstips på hektiske hverdager? Henter jeg barna i barnehage her og er hjemme fem, så står ikke middagen på bordet før 18.00-18.30.
      Hektisk hverdag med andre ord. Hadde vært glad for gode tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg