GLAD JEG IKKE VISSTE HVA JEG HADDE I VENTE!

Gjett hva? Helt borte vekk som jeg er om dagen, innså jeg i dag at det nå nærmer seg fire år siden jeg opprettet bloggen nå. Herregud. 4 år. Litt morsomt er det jo at jeg opprettet den helt tilfeldig i bilen til moren min da jeg var på besøk hos henne i Gjøvik. Det er også litt morsomt å tenke på hvor mye som ville vært annerledes, dersom jeg aldri opprettet den. Hvordan et egentlig så lite valg som jeg nesten ikke tenkte over i det jeg gjorde det – kan forandre livet ditt såpass mye.

Da jeg var i slutten av graviditeten med Leo, lå bloggen min på topp 10 hver dag. 6 måneder etterpå var bloggen min den største i aldersgruppen 10-17 år. Førstnevnte ønsker jeg meg virkelig ikke tilbake til, men det er utrolig gøy å se tilbake på. Jeg trives litt lenger ned på listen, hvor jeg slipper unna de verste drittkommentarene som følger med å ligge veldig høyt oppe, og samtidig har god kontakt med alle mine faste lesere.

Bloggen ble faktisk opprettet nøyaktig 11 oktober 2014. Nærmere forklart: En dag etter at det ville vært 2 år til Noah skulle komme til verden. Takk Gud for at 16-årige meg nesten halvveis i graviditeten med Leo, ikke visste hva jeg hadde i vente de neste to årene. For hadde jeg visst, er jeg faktisk ikke sikker på om jeg ville opprettet bloggen. I dag er jeg selvfølgelig sjeleglad for at jeg gjorde det ♥

Jeg er ikke bitter på de menneskene som har prøvd å gjøre ting vanskelig for meg, etter at jeg gjorde meg ekstra synlig og utsatt ved å opprette bloggen som ung gravid. Å være bitter kommer man aldri noen vei med. Jeg ser kun tilbake på tiden hvor jeg har blogget som en tid hvor jeg har lært en hel masse, og jeg håper at jeg har muligheten til å skrive i flere år i fremtiden!

6 kommentarer
    1. Er det ikke rart hvordan de som kommer med disse moralske pekefingerne til tenåringer som tar følgene av det de har gjort og gjør det beste ut av en sykt vanskelig situasjon, oxo er de som blaster seg frem som ihugede abortmotstandere!??..

    2. Gry Henriksen. Jeg er mot abort, men folk må få velge selv. Derimot så heier jeg frem slike som Jessica, som tar ansvar for sine “handlinger”. I dag er det rimelig mye hjelp å få omdiskutert blir gravid som tenåring, det er ikke økonomi som gjør at noen tar abort, men at det ikke passer å få barn. I min verden blir det for enkelt, men dreper ikke et menneske ( det er ikke et embryo eller hva man ønsker å kalle det barnet/livet man velger ta) bare fordi det ikke passer å få et barn nå. Jeg var på tidlig ultralyd, åtte uker, der var det et hjerte som slo og hjertet er vel selve symbolet på livet, når det slår er det liv. Forøvrig synes jeg, og det har jeg skrevet flere ganger, at hun er en flink mamma for sine to flotte gutter. Så dra ikke alle under samme kam.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg