EN SNIKTITT PÅ BARNAS NYE SOVEROM!

Hei dere, riktig god kveld! Herrejesus for en dag dette har vært! En effektiv en, også. Dagen min startet 06:00, eller like før – i og med at jeg har begynt å våkne like før alarmen min går av hver morgen nå. Veldig snodig fenomen, kan huske det fra jeg gikk på barne- og ungdomsskolen også. Halve dagen min har derfor vært som “normal” med levering i barnehagen og en halv skoledag – før jeg dro innom matbutikken på vei hjem, og omsider kom meg hjem for å gå i gang med å fortsette med innredning/rydding på barnas nye rom, sov en ufrivillig halvtime på sofaen, i tillegg til at jeg rakk å jobbe litt med skolarbeid før jeg laget middag og hentet barna i barnehagen.

Som jeg nevnte forrige uke ville jeg dele noen snikbilder av barnas rom denne uken, siden jeg har snakket om det nye rommet deres i evigheter og dere ikke har fått se noe enda!

Jeg har ikke rukket å henge opp alt av ytterklær i den ene delen av garderoben, som dere kan se! I den andre delen av garderoben som for øvrig er himla stor (som ikke er med på bildene her denne gangen) så er det to også lange stativ hvor jeg planlegger å henge opp gensere, skjorter, t-skjorter etc. Jeg er i hvert fall i gang med å få orden der, for kles-delen, samt sortering etc av klær er den største jobben, synes jeg. I hverdagen ellers tar jeg klesvasken sånn litt etter hvert og vasker jevnlig, men nå må jeg vaske alt av klærne deres for å få alt på plass på rommet deres, og det er ingen liten jobb for å si det slik.

Og så satt jeg tidligere i dag og lurte på hva i alle dager jeg skal gjøre med den store pulten inne på rommet deres, som jeg i dag brukte til å se på litt barneroms-inspirasjon. Å si at det er nok oppbevaringsplass i massevis på det nye rommet deres, ville vært en underdrivelse. Så tips til hva den kan brukes til og som kan se fint ut (haha!) tas i mot med stor takk! Det er ikke akkurat sånn at de trenger den til å gjøre skolearbeid og lignende med det første, så det hadde vært gøy å finne på noe kreativt den kan brukes til. Andre ting jeg mangler til rommet deres nå er gardiner som må kjøpes på IKEA fordi vinduene våre er gigantiske og jeg ikke har funnet lange nok gardiner noen andre steder, samt en kommode for å fylle opp litt plass samt bruke til oppbevaring av leker + en hylle og litt småinteriør. Jeg er hittil ellers veldig fornøyd med hvordan rommet deres tar form, men det er fortsatt en god del jobb igjen. Og det synes jeg er helt greit, fordi jeg koser meg sånn med å innrede det.

Håper dere synes dette var gøy å se – nyt kvelden videre, så snakkes vi igjen om ikke så alt for lenge!

16 kommentarer
    1. Hvorfor gidder du ikke svare på spørsmål i kommentarfeltet? Fordi du siler ut de spørsmålene du syns passer deg best å svare på eller fordi du ikke har tid til å skrive et par setninger som svar på ting leserne dine lurer på?

    2. Anonym: Hei du! Nå skjønner jeg ingenting. Jeg synes jeg er veldig flink til å svare i kommentarfeltene, men det er selvfølgelig dager hvor tiden ikke strekker til å svare over alt (kommentarfelt på bloggen, snapchat, insta, facebook + facebook-siden min, mail osv)

      Under det blogginnlegget du kommenterte på i går – svarte jeg etter bare en halvtime – så jeg skjønner virkelig ingenting når du spør meg om jeg ikke har tid til å skrive et par setninger. Det har jeg da? Og det gjør jeg jo? Er litt forvirret nå, og lurer på om det ikke har skjedd en misforståelse.

      Jeg siler aldri ut noen kommentarer ved mindre det er snakk om drapstrusler eller grov hets 🙂 Når du kommenterer og trykker “publiser kommentar” blir jo kommentaren publisert med en gang uten at jeg har på den godkjennings-funksjonen en gang, så sånt driver jeg ikke med <3

    3. Hei 🙂
      Har du sett den nye Petit Nuit serien på ToysRus? Hvis ikke så anbefaler jeg den virkelig!😍 De har fått inn så mye fantastisk til barnerom😍 Tenkte å tipse i tilfelle du ikke har alt 100% planlagt enda😊

    4. Tips til skrivebordet: du kan gjøre det til en «hytte», henge opp laken eller lignende og klippe til en «døråpning» 🙂

    5. Jeg har reagert på at du bruker herregud/herrejesus veldig mye. Hadde vert veldig fint om du ville prøvd å finne en annen måte å utrykke deg på da det kan virke støtende. Jeg har følgt bloggen din i alle år, og får alltid en kulmp i magen når jeg ser hvordan herregud blir slengt rundt av alle.

    6. Jeg må være ærlig og si jeg ble litt skuffet av «sniktitten».
      Jeg hadde forventet å se NOE av rommet. En krok hvor en sengene er, eller noe pynt..
      fikk sett garderobeskapet med åpne skuffer, litt «rot» på skrivebordet og en bok..
      men gleder meg til å se litt mer!👏🏼

    7. Emily: Vet du hva, når du sier det sånn så ser jeg den. Flott at du sier ifra, slik at jeg kan gjøre det annerledes i fremtiden! <3

      Og veldig koselig å høre at du gleder deg til å se mer 🙂

    8. Emily her igjen 🙂
      Så godt å høre at du ikke ble fornærmet. For det var bare ment som en tilbakemelding 🙂
      Forstår godt at det tar tid å bli ferdig med barnerommet. Har vært i samme situasjon for å si det sånn.
      Gleder meg hvertfall til å se!
      Håper du har en fin onsdag

    9. Tror ikke helt du skjønner dette med eksponering av barna. Dette er eksponering.
      Eksponering er ikke bare bilder eller informasjon om barna. Soverommet skal være noe privat og trygt. Ikke noe du skal poste for å få kommentarer og klikk.
      Mener ikke at dette i seg selv er krise, men sammenlagt vet vi mye om dine barn sammenlignet med f.eks barna til Live Nelvik og Jenny Skavlan. Grunnen til det er nettopp: eksponering på dine plattformer.

    10. Hedda: Hei Hedda!

      Veldig morsomt at du skrev noe om eksponering på akkurat dette blogginnlegget – fordi jeg faktisk vurderte å skrive inn i dette blogginnlegget at jeg ikke ville avbilde barnas private eiendeler verken på denne sniktitten eller på soverommet når det vises frem ferdig. Når jeg sier private eiendeler så mener jeg favorittbamsen/teppet, tegninger, favorittleker og plagg. På den måten får jeg vist litt frem hva jeg gjør med rommet til barna og min egen interesse for interiør og barnerom – men samtidig ikke eksponert barnas eiendeler eller privatliv.

      Jeg vil gjerne vite konkret hva du synes er problematisk med dette blogginnlegget? Sånn, helt presist? Dette er et oppriktig spørsmål altså. Jeg er mottakelig for tilbakemeldinger på alt av innholdet mitt på sosiale medier, også eksponering av barn – men det blir litt flatt når det blir lagt ut kommentarer som “Dette er eksponering” Eller “Dette er galt.” Hva er eksponerende med dette blogginnlegget?

      Selvfølgelig vil man vite mer om mine barn enn mødre som har holdt seg unna eksponering fra dag 1. Det har jo ikke jeg? Nå har jeg snudd og eksponerer i svært liten til ingen grad. Det blir en urettferdig sammenligning.

    11. Hei! Hva tenker du om at hele 60% av de ti siste blogginnleggene dine inneholder bilder av barna dine?

    12. Anonym: Hei du 🙂 Tatt i betraktning hvilke bilder det er og hvordan det er tatt, synes jeg de er helt innafor! Jeg tenker mange ganger over alt jeg legger ut, så det er på absolutt ingen måte slik at det er noe jeg først tenker over nå som du spurte. Jeg tenker alltid over hvilke bilder jeg legger ut, men viktigst av alt: Summen av eksponering på det jeg legger ut.

      Bare sånn for the record: Jeg har aldri sagt at jeg ikke kom til å legge ut bilder av barna mine. Jeg har sagt at jeg skulle slutte å eksponere dem på den måten jeg gjorde før. Og det har jeg absolutt gjort, og vel så det 🙂

      Ha en fin kveld videre, og takk for spørsmålet ditt!

    13. Hanne: Hei du 🙂 Den fikk vi i dåpsgave, så jeg vet dessverre ikke! Vil tippe en gullsmed? Kanskje om du viser bilde hos en gullsmed, så vil de vite hvordan du får tak i en slik?

      God mandagskveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg