UKENS SPØRSMÅL: GRAVIDE VENNER, FORTELLE HEMMELIGHET ++

Hei gode dere! Her kommer svar på ukens spørsmål. Jeg jobber (som vanlig) med skolearbeid nå og skal straks lage meg litt kveldsmat før jeg må legge meg og være klar for ny dag klokken 06:00 i morgen tidlig. Jøye meg som hverdagen raser forbi. Noen ganger hadde det vært fint at man kunne sette livet litt på pause – men enn så lenge er jeg faktisk bare nødt til å ha en positiv innstilling og gjøre så godt jeg kan. GLEDER meg (med store bokstaver) til helg! Og håper dere liker svarene mine denne uken 😊

Jeg lurer på hvilke fag du liker best på skolen? Og om hva du tenker om eksamen, når den tid kommer? – Norsk og engelsk, tror jeg at jeg liker aller best. Liker egentlig naturfag og samfunnsfag også – så jeg ser frem til å ha samfunnsfag neste år! Okei, dere synes sikkert jeg virker helt sprø nå men jeg gleder meg faktisk til eksamen. Så lenge jeg ikke kommer opp i matte, vel og merke. Haha! Synes sånt er gøy jeg da. Klart det er slitsomt, men det er jo gøy å måtte prestere og bli testet i ting man burde kunne. Nerver og mye hard jobbing. Jeg ser frem til det også!

Vet du hva slags garderobeløsning barna dine har? Hva den heter og hvor man kan kjøpe den? – Dessverre! Men jeg tror den er fra IKEA.

Har du fillers i ansiktet/leppene dine? – Har svart på dette en del ganger tidligere, men jeg har ikke det nei.

Kan du fortelle en hemmelighet fra bloggverden? – Haha, jeg sitter dessverre ikke på så mange hemmeligheter fra bloggverden gitt. Nå er ikke jeg sånn at jeg ville utlevert noe sånt på bloggen min uansett – men jeg vil gjerne si et par ting når vi først er i gang med å snakke om bloggverden. Jeg opplever mye i bloggbransjen som særs overfladisk og dessverre er det noen som ikke bryr seg om deg før du når et visst følgerantall selv om dere er i samme båt. Det er nesten en dårlig parodi på enkelte unge menneskers tanke om at man er verdt mer om man har mange følgere på Instagram. Jeg prøver alltid å være hyggelig mot alle jeg møter som er i samme bransje som meg, og heldigvis er det mange av de òg! ❤️ Det må faktisk nevnes det også.

Har du mange venner med barn? Merker du forskjell på de med barn og de uten? – Jeg har flere venner som har barn, ja. Jeg merker forskjell i den grad at de har et barn og ikke kan være like spontane som vennene mine uten barn – men igjen, så kan jeg ikke akkurat være så veldig spontan selv når jeg lever det livet jeg gjør med de forpliktelsene jeg har. Jeg setter pris på vennene mine både uten og med barn, og tror definitivt ikke at det nødvendigvis må være en stor forskjell i modenhet på de vennene jeg har på min alder med barn, og de uten. Når det er sagt: Jeg gleder meg uendelig mye til flere av vennene mine får barn, jeg skal holde babyshowers og skjemme dem bort med fine barselgaver og glede meg på deres vegne. Jeg har alltid sagt at å få barn er noe av det fineste man kan oppleve, og spør du meg er det også utrolig givende og fint å stå på sidelinjen og se noen du er glad i få egne barn.

Hvorfor tror du bloggen din ble populær i utgangspunktet? Er interessert i å høre hva du selv tenker om det. – For å være ærlig trodde jeg markedet var litt mettet for mammabloggere på det tidspunktet jeg laget meg blogg. Jeg tror bloggen min ble populær fordi jeg var flink til å skrive og hadde en interessant historie da jeg var 16. Det fenget en del mennesker, og så ballet det på seg. Litt flaks har man kanskje alltids når man lykkes med ting som å skrive blogg, men jeg har definitivt jobbet mye med bloggen for at den skulle være og holde seg bra. Liker ikke å referere til meg selv som interessant, for jeg føler meg ikke som noe uten om det vanlige – men det er jo noe utenom det vanlige å få barn tidlig. Jeg tror også det for mange kan ha vært betryggende å se at helt vanlige, jordnære jenter også kan bli gravid i tenårene og takle det helt fint – og at det var med på å gjøre den populær. Men hvem vet, egentlig.

Dette er et veldig rart spørsmål som jeg håper du kan ta deg tid til å svare på! Har tenkt på dette lenge! På Snapchat en gang la du et bilde av to julestrømper til barna dine hvor navnene deres var sydd inn. Har du laget disse selv, hvordan? Eventuelt hvor kjøper man dem? Trenger en slik sårt innen jul i år! – Haha, helt rart hvor mye dere husker – dette hadde jeg faktisk helt glemt selv. De er fra Etsy.com – bare søk personalized christmas stocking, eller noe sånt. Kanskje jeg skal kjøre en konkurranse i november en gang her på bloggen eller Instagram hvor dere kan vinne en slik? De er så fine!

Har du ordnet Halloween-kostyme til barna, i og med at det nærmer seg? Skal de gå i år? – Jeg holder på å ordne! Leo skal ha et legendarisk Halloween-kostyme og jeg gleder meg skikkelig. Sånn på ekte. Noah er ørlite usikker på – tenkte han kunne være med å velge til seg selv, i og med at han uansett er såpass sta. Haha! Jeg er litt usikker på om de skal gå Halloween – er det litt tidlig enda kanskje? Usikker! Men blir gøy med Halloween. Året Noah ble født var han utkledd som en liten lykkealv, og Noah var mini-Batman. Det var gøy!

Leo og pappaen sin Halloween 2016.

Jeg sliter med å gå opp i vekt. Har hatt en veldig stressende periode med studier og tror dette er grunnen 😅😬 Har du noen tips til hvordan å gå opp i vekt? – Jeg er ingen ekspert selvfølgelig, men dette har fungert for meg: Spise kaloririk mat – men selvfølgelig helst mest umettet fett. Nøtter, avokado, bruke ekstra olivenolje osv i maten, og så har jeg selvfølgelig hatt en dag i uken hvor jeg har skeiet ut med godteri, is osv. Haha! Har jo ikke lyst til å anbefale andre å spise usunt, men man kan fint gå opp i vekt uten å spise usunt. Større porsjoner er også fint, og spise regelmessig!

Ha en fin kveld videre, alle sammen!

8 kommentarer
    1. Du virker som en utrolig snill og oppegående jente, uten at jeg skal påstå at jeg kjenner deg alt for godt bare gjennom bloggen. Uansett hvor rart dette høres ut, så tror jeg mye av grunnen til at jeg liker deg og din blogg så godt, er at du virker ganske lik meg selv. Jeg kan aldri huske å ha vært uenig i noe du har skrevet, faktisk. Du skriver ned og setter ord på så mange ting som ofte surrer rundt i mitt hode også. Tusen takk for det. På grunn av et nokså dårlig ordforråd, sliter jeg litt med å få fram hvor godt jeg egentlig synes om deg. Jeg mener ikke på noen måte å virke som en “stalker” eller hva enn du vil kalle det når jeg skriver dette, for jeg er klar over at det kanskje høres slik ut for deg. Men her er i alle fall noen tanker jeg har, helt ærlig og ufiltrert: “Hvordan kan jeg bli venn med Jessica? Det går jo ikke an. Hun ville sett på meg som en hvilken som helst annen leser dersom jeg prøvde. Hun er vant til at folk prøver. Det er ingen vits. Dessuten bor hun jo veldig langt unna meg. Slutt å vær så teit, Therese. Hun kommer til å tro at du psykisk syk hvis du lar henne få greie på tankene dine. Det er ingen normale mennesker som skriver slikt til folk. Men likevel, jeg vil jo så gjerne! Jeg skulle så gjerne ønske at Jessica og jeg var venner. Ikke på grunn av mulig publisitet på bloggen, men helt oppriktig fordi jeg synes så godt om henne som person. Hvis jeg skriver dette, vil hun i alle fall ikke tro meg. Men jeg gjør det likevel, det vet jeg. Jeg klarer nemlig ikke å la være. Sannsynligvis vil jeg våkne opp i morgen tidlig å være enormt flau over hva jeg skrev kvelden før. Dersom jeg skriver hva jeg føler til henne, vil jeg i alle fall aldri kunne stå fram med fullt navn, da skjemmes jeg.” Jeg savner flere som deg på mitt hjemsted. Eller så leter jeg kanskje ikke på de rette stedene. Men likevel, du er unik. Det finnes ikke mange som deg her i verden, og de som finnes, må man ta godt vare på.
      Det skal sies at dette er tanker kun basert på inntrykk gjennom bloggen, men jeg tviler ikke på at du er like godhjertet som du fremstilles her.

    2. Therese:Therese: Hei Therese!

      Vet du hva, det at du ønsker å kjenne meg synes jeg er et av de aller fineste komplimentene jeg har fått noen gang. Sånn oppriktig talt 🙂

      Jeg ble litt målløs nå – fordi jeg rett og slett synes dette var vanvittig koselig skrevet. Du sier tusen takk til meg, men jeg føler at det er jeg som skal takke deg.

      Synes ikke (!) du virker som en stalker akkurat, og hvis du noen gang er i Larvik hadde det vært morsomt om vi møttes på gaten:-)

    3. Vet barna hva halloween er ? hvis ikke så ville jeg ikke gått med de ennå, de skjønner jo ikke noe av det. Har ei som starter på skolen neste år , i år er første gang hun har spurt om å gå. Vi har vært på hallovenn de siste par årene da, fint arrangement for de små, men blir fort litt sent for de minste 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg