BABY-BOOM, DÅRLIGE BLOGGERE OG NYHETER

God kveld, alle sammen! Håper dere har det bra! Det er tirsdag allerede og uken vår er godt i gang, i dag har barna hatt tid med farmoren sin, som de er så glad i og finner på mye morsomt med. Selv har jeg vært på skolen, jobbet, hatt telefonmøte med samarbeidspartnere og jobbet med skolen. Men nok om min ganske kjedelige dag – I dag tenkte jeg å dele noen personlige tanker med dere fra den siste tiden, siden disse blogginnleggene ser ut til å slå så godt an hos dere!

❤️ Her om dagen leste jeg blogginnlegget til Supporterfrue og jeg tror aldri jeg har vært så enig med noen jeg har lest bloggen til noensinne tidligere. Klikk dere inn og LES! Og så må jeg bare ha det sagt at det fortsatt overrasker meg like mye at offentlige personer som både velger å være, og ønsker å være i rampelyset, absolutt skal ha seg frabedt all kritikk! Hvorfor det? Er ikke kritikk bra? Sunt? Trenger vi ikke alle å bli kritisert litt av og til, eller i det minste at noen stiller noen kritiske spørsmål når man tar valg som er, vel.. særs kontroversielle? Det er noe merkverdig og nesten litt morsomt ved store profiler som velvillig deler både det ene og det andre, men som samtidig skal ha seg frabedt all kritikk for valgene de tar. Beklager, men det er faktisk ikke sånn det fungerer!

❤️ Vi må snakke litt om fraværsgrensa. Jeg har egentlig ikke hatt noen problemer med den, men her om dagen kom jeg til å tenke på noe, da jeg var innom legekontoret for å få legeerklæring for ørtende gang siden jeg begynte på skolen i fjor. Jeg hadde vært syk, skikkelig syk, og hadde tidligere den uken vært hos legen for å få medisiner. Jeg hadde dessverre glemt å be om legeerklæring, så det endte med at jeg måtte bestille en helt ny legetime utelukkende for å få skrevet ut en legeerklæring. Men for å få dratt på den nye legetimen, kunne jeg ikke være på skolen. For, dere vet, man kan jo ikke være to steder samtidig – og jeg hadde ikke rukket tilbake før skoletimen min var over uansett. Ergo måtte jeg ha to legeerklæringer, en for at jeg faktisk hadde vært syk noen dager, og en fordi jeg måtte til legen for å få den andre legeerklæringen – og derfor ikke kunne være på skolen. Det er jo egentlig litt komisk, fordi det hele er så unødvendig. Legen min er så oppgitt over hvor mye styr fraværsgrensa følger med seg, og jeg kan ikke si at jeg ikke forstår det.

Man MÅ jo ikke dokumentere alt fravær før man har nådd grensa, men for meg som har barn og allerede har noen prosent udokumentert pga barna, føler jeg meg nødt til å ligge litt i forkant. Det har blitt noen tusenlapper på legeerklæringer det siste halvåret ja, men for meg går det veldig fint uansett. Jeg må for øvrig innrømme at jeg tenker litt på de som har barn og går på skole, men som ikke har det like godt økonomisk. Det er tøft nok å gå på skole med barn i seg selv, om ikke de som allerede har det vanskelig, skal få enda en bekymring. Jeg forstår at en slags fraværsgrense er nødvendig, jeg tenker vel bare at det er synd at ikke-skulkerne også skal måtte betale prisen..

❤️ Jeg er så trøtt for tiden at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg vet dette er standard-nytt for småbarnsforeldre, men helt seriøst.. Det verste er kanskje at jeg ikke en gang merker noe forskjell på 8 timer søvn, og 4-5. Er trøtt uansett jeg. Det er håpløst. Haha!

❤️ For en kort stund siden solgte jeg barnevognen vi har brukt til begge barna og det var så vemodig at hjelpes meg. Lille Leo og lille Noah sov alltid så godt i den, for ikke å snakke om alle gode minner vi har med den. Fredrik synes til og med det var trist, og det sier jo i grunn sitt.. Men den fikk heldigvis nye eiere og det er oppriktig koselig å tenke på at de forhåpentligvis vil ha like stor glede av den. Herregud altså, nei, nå må jeg ta meg sammen litt. Det er en vogn, for pokker..

❤️ Er det bare jeg som synes at “alle” er gravide om dagen? Det virker som at det er tidenes baby-boom og jeg synes selvfølgelig det er så koselig å se bekjente og venninner være gravide. Det er de koseligste nyhetene jeg vet om.

❤️ Og når vi først snakker om nyheter.. Hvorfor er det alltid sånn at det er en eller annen som kommenterer “HVEM bryr seg? Det er krig og folk dør!” under nyhetssaker som for eksempel: “Sophie Elise får egen tv-serie” eller “*kjendisnavn* overrasket på den røde løperen med ny kjæreste”. Skal hele nyhetsbildet utelukkende bestå av krig, drap og elendighet? Det er selvfølgelig uhyre viktig å skrive om slike store saker selv om de er grusomme, men er det virkelig sånn at alle nyheter MÅ omhandle groteske, forferdelige ting som skjer for å være nyhetsverdige? Ingen unntak? Dårlige eksempler jeg kommer med egentlig, men dere skjønner forhåpentligvis tegninga. Med all respekt, men i en verden som stadig blir mer skremmende, tror jeg faktisk vi trenger alle gladnyheter vi kan få.

Jeg håper dere likte blogginnlegget! Ønsker alle en veldig fin kveld videre, vi snakkes om ikke så lenge!

4 kommentarer
    1. Enig i at det er slitsomt med fraværsgrenser. På høyskolen/ universitetet kan man ikke få legeerklæring.Da all obligatorisk undervisning/ tilstedeværelse i praksis blir nærværsregistrert. Fravær uansett grunn = fravær. Så det blir ikke så mye lettere dessverre, men man kommer seg som regel gjennom det også. 😊

    2. Ang trøttheten: Det BLIR bedre! Lover!
      Tror at når man har vært så på underskudd så lenge pga barn eller andre grunner, så trenger man god og lang søvn leeenge for at det skal jevne seg skikkelig ut. Derfor er du likevel trøtt selv om du har sovet “nok”. Men bare du får sovet nok over lengre tid så går det seg til. I know, for jeg har barn. Og er enda litt trøtt :p

      Dere er flinke foreldre ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg