DET ER INGEN SKAM!

God kveld alle sammen! Her har vi noen strevsomme dager for tiden på grunn av sykdom, så jeg kommer forhåpentligvis veldig mye sterkere tilbake med nytt innhold og en del gøy. Jeg har ikke fått gjort så veldig mye de siste dagene siden barna har tatt opp alt av tid og energi  – tross at det er både vondt og utrolig synd å se barna være syke, så føles det utrolig bra å kunne være hjemme og passe på, legge dem i nyvasket sengetøy på sofaen og la de se barnetv. Samt å gjøre alt jeg kan for at de skal ha det så bra som mulig – tross omstendighetene. De fortjener bare det aller beste.

I morgen går riktig nok stafettpinnen videre til Fredrik som skal ta av seg syke barn når jeg er på skolen. Man må jo bytte på hvem som skal være hjemme, for vi har jo viktige ting på hver vår kant i form av jobb og skole. Nå har jeg ikke vært på skolen siden mandag, og siden dette er siste uken min på skolen før jeg har vinterferie i to uker – så er det litt kjipt å ikke ha vært på skolen de siste dagene. Spesielt siden vi har en viktig prøve nesten med en gang vi begynner på skolen igjen etter ferien. Men jeg har tross alt over to uker (om man teller med helgene) med ferie når jeg er ferdig på skolen på fredag – så nok tid til øving blir det heldigvis uansett!

Til tross for at det, som sagt, har gått litt tregt de siste dagene her hjemme, har jeg likevel fått smått begynt å se på hva som skjer neste uke og planlegge dagene mine for hva som skal ut på bloggen. Det er blant annet morsdag på søndag før neste uke begynner (en av årets koseligste dager, spør du meg!) – og i løpet av neste uke er det en tur til Tønsberg som står for tur på planen min, valentinsdagen er neste uke, samt en tur til Sandvika, og så skal Fredrik og jeg til parterapi som vi går til nå.

Ja, vi går til parterapi – fordi vi ønsker å gjøre det vi kan for at dette skal riktig vei både nå og forhåpentligvis flere år frem i tid. Altså ikke fordi vi sliter, men vi vil gjøre dette grundig og gå sakte frem. Det å gå til parterapi er ikke noe jeg synes man skal skamme seg over, snarere tvert i mot. Samlivseksperter uttaler til og med at det kan være lurt å bruke som noe forebyggende i et parforhold – og det støtter jeg 100%. Da blir det kanskje mer sånn at man er grundig med på å bygge opp relasjonen, istedenfor å bare satse på og håpe at denne gangen vil det gå bra – satt litt på spissen, selvfølgelig. Det vil jeg anbefale andre par med barn der ute å gjøre også ❤️ Jeg opplever det i hvert fall som veldig hjelpsomt.

Vi snakkes mer i morgen. Håper dere får en fin kveld videre!

6 kommentarer
    1. Helt enig, det burde vært obligatorisk med parterapi som en del av barselomsorgen❤️
      Vi har også gjort det, både fordi vi slet en periode, men vi fortsatte også for forebygginga sin del. Hjalp veldig for oss 😊

    2. Hvordan fungerer parterapi? Jeg og mannen kunne ha trengt det. Men lurer litt på hvordan det er lagt opp. Dere er modige og flinke som gjør det 🙂

    3. Det at dere går i parterapi for å forebygge viser at dere tar voksne valg tross deres unge alder! Veldig imponerende:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg