“DET VAR ET PR-STUNT!”

“Bruddet jeg hadde med kjæresten min i 2018 som jeg delte her på bloggen var et PR stunt”

Hver eneste gang jeg opplever noe stort, vondt eller overraskende i livet mitt, så er det noen som skriker PR stunt.

Da jeg skrev om at vi hadde det vanskelig før vi gjorde det slutt? Tydeligvis et PR stunt det òg. At jeg ble gravid på nytt som 17-åring? Et PR stunt det også, gitt. Jeg ser samme tendens i kommentarfeltene hos andre bloggere som åpner seg om alt fra fortiden sin, til brudd. Folk tror tydeligvis ikke at det finnes grenser for hva bloggere gjør for oppmerksomhet, likes og klikk.

En del bloggere kan leve av bloggen sin. Det betyr ikke at de er noe mindre menneskelige enn dere som leser bloggene. Vi opplever også ting på godt og vondt, akkurat som alle andre, og bare fordi man velger å være åpen om noe av det betyr ikke det at det som blir skrevet ikke er sant. Som blogger liker man selvfølgelig engasjement og oppmerksomhet – klikk også, men det finnes da vitterlig viktigere ting i livet enn plasseringen man har på topplisten..

Ikke misforstå, fordi selvfølgelig tar jeg jobben min seriøst. Men integritet er viktig, og jeg er ikke villig til å gjøre alt for å få klikk på bloggen. Da vil jeg heller få klikk på bloggen fordi jeg skriver gode blogginnlegg. Jeg er ikke villig til å lyve på meg problemer i kjæresteforholdet mitt for få å oppmerksomhet. Jeg er ikke villig til å fake et brudd for å få klikk på bloggen, og jeg er såvisst (!) ikke i stand til å bli gravid for oppmerksomhet og klikk på bloggen! Det føles altså så forbanna skrudd å i det hele tatt måtte opplyse om dette.

Livet mitt sirkulerer ikke rundt bloggen selv om den er viktig for meg, hvilket det ser ut som at noen blogglesere oppriktig mener.

Jeg ser lenger enn nesetippen min også, og anser meg selv som rimelig oppegående. Dessverre, vil jeg si, så fenger blogginnlegg om drama og privatliv. Jeg skulle faktisk ønske det ikke var slik, men sånn er det. Etter flere år i bloggverden er ikke det akkurat vanskelig å se. Mitt mest leste blogginnlegg har overskriften “17 ÅR OG GRAVID MED MITT ANDRE BARN” Og jeg ser jo hvorfor, fordi overskriften lyser av skandale. Jeg var på 5. plass over bloggere i Norge dagen etter jeg hadde skrevet om at det var slutt mellom Fredrik og meg i slutten av 2015, men hva betyr vel lesertall og toppliste-plassering når det gjør vondt å i det hele tatt puste? Jeg hadde akkurat mistet kjæresten min, så hvor mye tror dere den plasseringen betydde for meg?

Det er helt greit å ikke være enig i alt av hva jeg har valgt å dele her på bloggen i løpet av årenes løp, og noe helt annet å anklage meg for at det jeg skriver er løgn. Jeg setter alt for stor pris på følgerne mine til at jeg hadde klart å ha samvittighet til å lyve for dem. Jeg utelukker ikke at kan finnes bloggere der ute som er i stand til det, men jeg er definitivt ikke en av dem.

Ha en fin søndag videre!

1 kommentar
    1. Bra skrevet!
      Folk kan være så dumme og blinde i blant , å de skal alltid hakke på andre, å hvis de ser at en kanskje får til noe bra . Ja da blir det helt krise !
      Jeg har en ny startet blogg, som har gått passe greit er på jobb topp 100 listen:) å Jeg er stolt over det . Jeg tjener ingenting på bloggen ..
      Men da folk så at jeg fikk en del likes på Facebook (siden jeg poster innleggene mine der) begynte folk å rapporter meg , yepp… å nå har jeg blitt blokkert av Facebook fra å poste mine innlegg ! Selvom at det er i relevante grupper og blogg grupper.
      Men du ! Stå på! God jul
      https://yaelbyanita.blogg.no/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg