DET VERSTE SOM FINNES…

… Når du hører barnet ditt gråte og skrike, og det stikker langt inni brystet ditt som om du akkurat hoppet over et steg i trappen. Ufrivillig.

Det skjedde oss i dag, mens Fredrik var ute med barna i hagen vår. Heldigvis var det bare et vepsestikk på fingeren til vår ene gutt, og ingenting litt barnetv, yoghurt og eplejuice ikke kunne redde. Heldigvis! Fredrik hadde til og med gjort klart badebaljen og badelekene, og planla å bade gutten vår som en liten trøst etter han hadde roet seg, men gutten vår var sliten etter flere timer ute i solen og hadde sluknet på sofaen innen han kom tilbake for å ta han med seg.

Og jøye meg så vondt det er når barna har det vondt. Når man hører de gråter på avstand. Når det stikker dypt i hele brystkassa. Hadde helt glemt hvor redd man faktisk blir. Før man har rukket frem til barnet sitt har man også gjerne rukket å tenke katastrofetanker herfra og til et visst sted, og det er jo ikke akkurat til hjelp det heller. Før jeg fikk barn trodde jeg at jeg visste hva det å være redd betydde.

Nå VET jeg.

Det får meg til å tenke på fremtiden og smått grue meg til barna blir eldre. Altså, enda eldre. Det er litt vondt å tenke på at jeg bare er pent nødt til å akseptere at jeg kan beskytte og skjerme dem mot mye, men ikke alt. Samtidig tenker jeg at de lærer og erfarer mye av det, enda hvor vondt og utenkelig det er, og at det kan hjelpe dem videre i livet når pappaen deres og jeg ikke er der for å passe på dem. ♥

2 kommentarer
    1. Hva heter den barnebutikken i Larvik der du handler klær til barna? Og har du noen bra cafeer å anbefale?

      1. Den heter Miniklær og ligger i Kongegata (om jeg husker riktig) du finner adressen om du søker den opp er jeg veldig sikker på <3

        Hungry heart kafé er absolutt den beste kafeen i Larvik – ligger også midt i sentrum. Ellers kan jeg anbefale Sanden Kafé og bar (som den heter) som er mitt favorittspisested, men også en kafé Den ligger på Fritzøe brygge, fantastisk plass.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg