DETTE HAR SKJEDD I HELGEN!

Hei alle sammen, og riktig god lørdagskveld! Her skal jeg straks lage middag til familien min som har kommet på besøk. Lager DENNE favorittmiddagen min, samt pizza til Fredrik som har jobbet i dag og nesten akkurat kom inn dørene her hjemme♥

I morgen er jo helgen snart over allerede, og det eneste jeg har brukt helgen på min er egentlig skolearbeid – i og med at vi har to prøver på skolen neste uke i ulike fag. Jeg har kommet inn i en god rytme med skolearbeidet nå, så det føles utrolig bra. Det tok litt tid å gjøre nettopp det i fjor også, kan jeg huske. Siden jeg begynte på skolen igjen etter sommerferien har det gått så voldsomt fort, og jeg merker at det ikke akkurat ser ut til å ta slutt med det første heller. Vi er allerede i november, og jeg vet at desember blir en travel måned skolemessig (og ellers for øvrig). Likevel er det noe jeg klarer å se frem til og glede meg til – hvilket føles veldig godt! Kanskje jeg føler det sånn, nettopp fordi jeg nå vet hvor fort et skoleår går? Tiden fra før jul i fjor var en veldig fin tid, og jeg tror den blir minst like bra i år – om ikke enda bedre. Plutselig er første termin på skolen over i starten av januar, og det er da det virkelig gjelder. Jeg har jo to avsluttende fag i år, i fjor hadde jeg tre – så noe lettere i år enn i fjor, i det minste.

Heldigvis går det like bra i år på skolen som det gjorde på samme tid i fjor♥ Like fullt, det er selvsagt krevende. Men som jeg har sagt før: Det meste er en vanesak. Og til jul er jeg faktisk halvveis i VGS! Tenk det. Etter sommeren i 2020 har jeg bare ett skoleår igjen. Gleder meg utrolig mye til å gå på videre studier – forhåpentligvis kan jeg være et godt forbilde for guttene mine, ettersom det ikke en gang er lenge til størstemann begynner på skolen.

Noen ganger har det slått meg: Hvordan kan jeg ha fokus på at det er viktig å ta seg utdannelse ovenfor barna mine, om jeg ikke hadde gjort det selv? Og da har jeg blitt enda mer glad for at jeg valgte å gå tilbake på skolebenken da jeg gjorde det, selv om det åpenbart var planen hele tiden fra jeg fikk mitt første barn.

En god klem oppe i skolearbeidet♥

Håper alle har hatt en flott helg hittil, og at dere nyter lørdagskvelden deres videre!

6 kommentarer
    1. Heia deg! Det er krevende å studere mens man har barn. Selv klarte jeg å gjøre ferdig hele mastergraden før jeg fikk barn, men merker hvor krevende et lite videreutdanningsemne er med en liten en. Du er flink og absolutt et forbilde for guttene dine! ♡ Lurer også litt på noe heelt annet i innlegget.. hvorfor kan ikke Fredrik spise det du gjør eller lage sin egen pizza? Har ikke du mer enn nok som det er? Skrevetci aller beste mening:-) Stå på!

      1. Så flink du er (og har vært!) <3 Og tusen takk for gode ord, det betyr veldig mye at du sier det.

        Hehe, han kunne nok spist det samme som oss andre, men før han dro på jobb sa han at han ønsket seg pizza til middag og siden jeg vet at han er sliten etter mange timer på jobb ville jeg gjerne ordne det for han <3 Han er sjeldent vanskelig å be han altså, og tar tidvis mye mer enn det jeg gjør her hjemme (av husarbeid, stå opp grytidlig med barna osv) men koselig med omtanken uansett, så takk skal du ha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg