DETTE VISSTE DU IKKE OM MEG!

— Jeg blir ikke brun. Jeg er konstant hvit som snøen, året rundt – og jeg blir ikke brun uansett pokker. Fargen min kan jeg takke selvbruning og spray tan for! Dessuten er jo det mye bedre for huden enn massiv soling som kun fører til at jeg så vidt kan skimte forskjell på hudfargen min. Jeg har prøvd alt, men jeg er ikke villig til å sole meg til hudkreft i solarium, for det er det ikke verdt! Oppfordring til dere andre som ikke blir brune.

— Jeg er livredd for å ikke gjøre det bra på skolen og for å få dårlige karakterer! Kjenner at jeg blir helt skjelven og får helt prestasjonsangst bare jeg tenker mye på det. Dette til tross for at jeg er veldig trygg på at det skal gå bra. Utdanning og skole er noe pappa spesielt har hatt et stort fokus på under barndommen min, og som har endt opp med å bli utrolig viktig for meg.

— Jeg kan skrive skoleoppgaver i blinde på pc-tastaturet uten problemer. Litt skryt, men det er faktisk noe som kommer svært godt med som småbarnsmamma. Noe godt kommer det i hvert fall ut av å sitte foran pcen hver eneste dag. Jeg kan med andre ord følge med på guttene samtidig som jeg skriver både til skole og jobb, men jeg foretrekker at barna leker med pappaen sin mens jeg blogger og skriver.

— I vennegjengen min er jeg “kjent for” å være den som ødelegger elektronikk. Mobiler, pcer, og så videre. Jeg har regnet ut at de siste tre årene har jeg hatt 15 mobiler.

— En ting jeg er ekstremt dårlig på (og da snakker vi ekstremt dårlig) er geografi. Jeg har faktisk ikke peiling geografi, noe Fredrik (og samtlige venner) finner ekstremt morsomt. Jeg føler jo at jeg sitter inne med ganske mye kunnskap på mange ulike områder, noe jeg vet at jeg gjør, men med geografi-kunnskapene skorter det noe voldsomt..

— Jeg elsker klesvask og synes det er så koselig!

— Jeg startet med sminke da jeg var 12 år gammel, og føler i dag at det var alt for tidlig..

— Jeg skulle egentlig hete Vilde eller Jenna. Det var helt tilfeldig at navnet mitt ble Jessica, da min mamma og pappa løste det med at storesøsteren min trakk en lapp fra en skål med ulike navn oppi, siden de ikke klarte å bestemme seg på egenhånd. (Ps: Dere som har vært lesere skikkelig lenge husker kanskje at Jenna var et navn vi vurderte til Leo før vi visste at han var en gutt? Der har dere hvorfor!)

— Jeg opprettet bloggen min helt tilfeldig i oktober 2014, da jeg var 20 uker gravid med min første sønn. Det var altså ikke noe blogging før det. På bare et par uker gikk bloggen min fra å knapt ha lesere, til å bli en av Norges mest leste.

— Jeg har lagt meg på nesten 17 kg på under et år, og føler meg bedre og finere enn noen sinne. Da jeg var yngre hadde jeg et trøblete og usunt forhold til mat.

— Jeg har familie som jeg ikke har kontakt med, sånn har det bare blitt og det er helt greit – men i perioder kan jeg synes at det er både rart og trist.

— Da jeg var yngre ville jeg bli lege. Det har jeg gått helt bort i fra, men ambisjonene mine har heldigvis nesten alltid vært høye – og det synes jeg er litt gøy.

— Jeg leste blogger i mange år før jeg startet selv, men jeg hadde også et par blogger i årene da jeg var yngre: Jesiss.blogg.no, jessicaaenerberg.blogg.no og en til jeg ikke husker navnet på. Haha!

— Jeg ble kjent med Fredrik slik: Han var pålogget på min kusine sin Facebook-konto, fordi de gikk i skoleklasse sammen på ungdomsskolen, og påstår til den dag i dag at han begynte å snakke til meg fra hennes profil fordi han “skulle kontakte den peneste på chat-listen hennes” sitert Fredrik. Det er litt sprøtt å tenke på at dersom jeg aldri satt med telefonen min på akkurat det tidspunktet og dermed var pålogget på Facebook, så ville vi aldri blitt kjent. Da ville jeg ikke hatt Leo og Noah, og kanskje heller ikke bodd her i Larvik. Mest sannsynlig ikke, faktisk. Noen ganger går det opp for meg hvor mye av livet som bestemmes av tilfeldigheter, og da kan jeg bli litt skremt over å tenke på hvilke små valg i fortiden som har endt opp med å bety så himla mye.

Håper alle sammen får en riktig fin tirsdagskveld videre!

3 kommentarer
    1. Du er jo bare helt herlig 🙂 For en søt måte å møtes på, det er virkelig skremmende å tenke på hvor tilfeldig alt er – om en overhodet klarer å tenke at det kun er tilfeldigheter.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg