EN FANTASTISK START PÅ DAGEN!

God mandag, dere! Det har vært en lang dag i dag, men mandagen min fikk en utrolig fin start som gjorde hele dagen min bra.

Som jeg nevnte så vidt i gårsdagens blogginnlegg, startet jeg litt senere i dag på skolen. Derfor tok jeg meg god tid i dag tidlig til å spise en god frokost med Leo og Noah hjemme før vi gikk. På veien til barnehagen med barna stoppet vi dessuten innom et lokalt bakeri, fordi jeg tenkte jeg kunne kjøpe en hvetebolle hver til gutten. Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde! Damen som jobbet der, kunne fortelle meg at hun leste bloggen min og at hun synes jeg hadde taklet morsrollen så utrolig bra. Hun sa utrolig mange fine ord, og rørte meg rett og slett de få minuttene jeg rakk å stå der inne og snakke med henne. Det skal ikke nødvendigvis så mye til for å glede andre, og nettopp du gjorde starten på dagen min helt fantastisk i dag. Tusen hjertelig takk!

I dag etter skolen, brukte jeg noen timer i byen på å kjøpe inn noen av de aller siste julegavene, og nå er jeg straks i mål. Jeg fikk til og med kjøpt inn litt til julestrømpene til barna, blant annet noen julehefter. Jeg fikk også funnet frem all julepynten til juletreet vårt, siden vi skulle pynte juletreet vårt i dag!

Da guttene endelig kom hjem i dag, så vi på Mikkes jul i Andeby og noen andre fine Disney-julefilmer. De satt bokstavelig talt som tente lys under filmene og fulgte spent med. Så spiste vi enkelt og greit middag foran tven i dag – det gjør vi vanligvis aldri, men det var litt koselig å kunne gjøre det samtidig som vi så på julefilm! Spisebordet vårt er dessuten fylt til randen av innpakningspapir, julegaver og konvolutter – så det var kanskje like greit å gjøre det slik akkurat i dag. Nå nærmer det seg jul med stormskritt, og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig.

Nå skal jeg drikke hjemmelaget kakao og jobbe med den aller siste prøven jeg har på skolen førstkommende torsdag – men det kommer et aldri så lite blogginnlegg litt senere i kveld også, så husk innom hvis du vil få med deg det. Håper dere har hatt en like fin dag som meg!

10 kommentarer
    1. Jeg har følgt med på bloggen din så lenge jeg kan huske, og du inspirerer meg veldig. Ser veldig opp til deg og håper på og kunne være en like god mor som deg når mini kommer i mai<3

    2. Hvordan lager du hjemmelaget kakao? Jeg må kutte ut melkeprodukt pga amming og leter etter god erstatninger for kakao? Den lille havremelken med sjokolade er knallgod erstatning for sjokolademelk, men kan vel ikke varmes…

      1. Hei Bodil! Jeg har hørt at både sjokolademelken fra Alpro (laget på soya) og den laget på havre som du nevner, kan varmes. Men uansett kan jeg gjerne dele oppskrift på god, vegansk kakao til helgen om det er ønskelig 🙂 Har en god oppskrift!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg