EN PERSONLIG VERSJON AV SPØRSMÅL OG SVAR

“Har dere sett noe mer på det å kjøpe egen bolig? Gleder meg til å følge dere gjennom det også!” – Nei, ikke foreløpig – men vi vil nok kikke mye nærmere på det i 2020. Akkurat nå har vi så fullt opp: Fredrik med jobben sin og jeg med skole, at vi ikke stresser. Men vi snakker om det av og til og gleder oss veldig til å se nærmere på det! Gleder meg veldig til å dele det med dere, når vi kommer dit.

“Hvis du fikk et barn til (en gutt) hva ville du kalt han da?” – Hvis det bare var opp til meg, tenker du på? Da ville jeg kanskje kalt han Jakob/Jacob, eller kanskje Isak. Men det hadde aldri Fredrik blitt med på, så måtte nok blitt noe helt annet tror jeg! Haha.

“Skulle ikke du opereres på nytt pga komplikasjoner med den forrige operasjonen din? Kan du fortelle om det på bloggen?” – Jepp. Som jeg har svart på en gang tidligere: Tidligere i år fikk jeg en knusende beskjed av kirurgen min. Jeg må operere på nytt. To ganger. Dette på grunn av en meget sjeldent komplikasjon, som var såpass sjelden at kirurgen min som har jobbet med dette i over 25 år, aldri hadde vært borti. Jeg har ikke noen valg, jeg MÅ operere på nytt på grunn av livskvalitet og helserisiko. Dette kommer fra noen som har operert selv: Hadde jeg kunne valgt på nytt nå, vet jeg hva jeg ville valgt. Men nå som det er gjort, er det ingen vei tilbake. En liten heads up til dere som ser det glorifiserte bildet mange bloggere skaper av plastisk kirurgi.. Om jeg kan skrive om dette på bloggen? Her er svaret rett og slett nei. Det er uinteressant og totalt irrelevant for bloggens innhold og det jeg ønsker at bloggen min skal være. Men jeg får spørsmål om dette ukentlig og derfor valgte jeg å svare dette nå. Når, hvordan, og så videre er ikke noe jeg kommer til å la få spalteplass på bloggen, akkurat som jeg ikke var interessert i å utbrodere om operasjonen min når jeg gjennomgikk den. Dette er det siste jeg har å si om dette, ingen spørsmål vil bli besvart om dette temaet igjen og jeg håper dere har forståelse for dette, da dette er ganske tungt. Selvforskyldt, ja, men tungt likevel.

Hvordan går det med forholdet ditt til Fredrik nå? – Det går veldig fint. Fredrik er en person som står meg veldig nær og som betyr veldig mye for meg. ♥

“Har du operert nesa di, for den ser veldig annerledes ut og har gjort det en god stund?” – Nei! Jeg knakk/bristet nesa mi i fjor sommer og den har nok vokst litt skjevt, men jeg har ikke gjort noe med den nei.

“Kan du dele flere oppskrifter? Ser du deler mye matbilder på Snapchat og vil så gjerne ha oppskriften på det du legger ut!” – Det kan jeg absolutt få til, ja! Har jo virkelig tatt meg opp med matoppskrifter de siste månedene, men hadde vært gøy å få ut et blogginnlegg fast i uken, eventuelt hver andre uke. Dette har jeg snakket om før også, og dere virket veldig positive til det!

“De to siste årene har du ikke kjøpt julegaver til barna vet jeg, men nå som de begynner å bli større, kommer du til å gjøre det i år?” – Nei, ikke i år heller. Juletreet er stappfullt med gaver hvert eneste år til dem, og de legger nok ikke en gang merke til om det er en gave til eller fra. Så hvorfor kjøpe bare for å kjøpe? Vi kjøper alt de trenger av utstyr og alt slikt utenom, og de får masse julegaver fra venner, familie osv. Så pengene som vi ville ha brukt på gaver til dem, går til familier som har lite i julehøytiden. Det har det gjort i 2 år nå, selv om det sjeldent er noe tema på bloggen. Grunnen til det er at det blir det samme som å gjøre noe fint for noen, men samtidig høste cred for at man gjør det. Å stille opp for andre uten å høste ros og likes – for er det ikke nettopp da det faktisk betyr noe?

“Hvor mye må du ha i karaktersnitt for å komme inn på studiene du vil inn på?” – Jeg må ha et veldig høyt karaktersnitt for å komme inn videre på det jeg vil studere (rettsvitenskap eller psykologi) men eksakt hvor høyt varierer fra år til år. Tror generelt også det er lavere snitt på å komme inn på våren, enn det er på høsten, men rett meg om jeg tar helt feil. Jeg må i hvert fall ha et snitt med 6 i alle fag utenom matematikk, der trenger jeg 5. Merk at jeg kun trenger karakter i de seks studiekompetansefagene (fem fag utenom matematikk) altså i norsk, samfunnsfag, historie, engelsk og naturfag. De to sistnevnte kan jeg stryke av listen min da jeg hadde de på skolen i fjor og har fått 6.

Grunnen til at jeg har satt meg et mål om å få 5 i matematikk, er fordi jeg merker, etter ekstremt mye jobbing med matte i fjor, at jeg rett og slett ikke er kapabel til å få 6 i matematikk. Dette takket være mye skulking på ungdomsskolen lenge før jeg fikk barn, som gjør at jeg henger igjen og har mange hull i læringsplanen. De karakterpoengene som går tapt på 5’eren i matte, tar jeg igjen med alderspoeng jeg får. Men må uansett ta opp igjen matematikken jeg hadde på skolen i fjor, til neste år. Da som privatist eller på privatskole (for neste år har jeg kun to fag på skolen før jeg da er ferdig: Norsk vg3 og historie vg3 – så da har jeg litt ekstra tid) og dersom jeg av en eller annen grunn ikke skulle klare å få den karakteren jeg trenger i det aktuelle faget dette året eller neste år, tar jeg det opp igjen helt til jeg får det til. Ikke at jeg tror det trengs, da jeg føler meg selvsikker på at dette skal gå bra uten at jeg trenger å ta opp noe mer enn matten fra i fjor (1p).

“Sparer dere penger til guttene?” – Ja, men disse står på egen konto frem til de er 18 år. Vi vil oppfordre dem til å bruke det til leilighet/huskjøp i fremtiden.

“Har du noen gang hatt en annen jobb enn bloggen din?” – Nei, aldri.

“Er du alltid ærlig på bloggen din? Forteller du alt?” – Hvis jeg begynner å fortelle om noe på bloggen forteller jeg alltid hele sannheten, ja. Men jeg har aldri og kommer aldri til å dele absolutt alt jeg har opplevd tidligere i livet mitt og ting jeg ellers føler er for personlig. Uansett hvor mange lesere jeg ville fått for å skrive om enkelte hendelser. Det er viktig for meg å verne om privatlivet mitt, og det er selvfølgelig mye dere ikke vet om og som ikke egner seg offentlig. Men likevel er jeg alltid åpen og ærlig om det jeg skriver om her inne, og det er ekstremt viktig for meg!

Nyt onsdagskvelden deres videre! I morgen venter en skikkelig skolearbeid-dag for meg her hjemme, men aller først: tid med Fredrik og hjemmelaget, sen middag ♥

1 kommentar
    1. Hei!

      Mine foreldre satte også av penger til oss, men det går an å sette grensen på kontoen deres til 20 år. Jeg vet at mange unge bruker disse pengene på russetid etc. Høres kanskje litt kjipt ut, men glad for dette i ettertid! Pengene er tross alt (i hvert fall fra mine foreldres perspektiv) ment til noe mer fornuftige til som bolig etc. I ettertid tror jeg både at jeg og brødrene er glade for dette hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg