ENDELIG VAR DAGEN HER!

God mandag alle sammen! Dette er jo ikke hvilken-som-helst mandag heller, men faktisk min første skoledag i år. Den var riktig nok veldig kort, og ingen ordinær skoledag. I morgen derimot er det tilbake til ordinære skoledager, og så er vi i gang. Min neste ferie er faktisk allerede siste helgen i september, så det går nok veldig fort. Når jeg tenker tilbake på at jeg startet på skolen for akkurat ett år siden nå, synes jeg bare det er så sprøtt. Det går nok minst like fort til neste år igjen!

Det var noen av dere som lurte på hvilke fag jeg har i år og neste år, etter at jeg skrev blogginnlegget om avgjørelsen jeg tok før helgen. I år har jeg disse fagene: Matematikk 2P, historie, samfunnsfag og norsk. Neste år gjenstår kun norsk og historie for VG3, så det blir mildt sagt et rolig skoleår. Enn så lenge har jeg så og si eksakt like mange skoletimer i år som i fjor, det var jo hektisk nok det, men jeg tror det skal gå veldig fint, og jeg gleder meg til et nytt skoleår ♥ Det var også veldig hyggelig å se mange fra klassen min i dag, som jeg faktisk ikke har sett siden midten av juni.

Det er veldig godt å være i gang igjen, håper dere også føler det slik etter ferien – uansett hva dere driver med, jobb, studier eller annet. Personlig er jeg veldig glad i å ha ferie, men jeg ville gått på veggen dersom jeg kun skulle vært hjemme når ferien nå er slutt.

Jeg mener, jeg gikk jo hjemme med små barn, graviditeter og det hele fra høsten 2014 til høsten 2018 i fjor, og selv om jeg aldri vil angre på å ha satt barna først i de første, uerstattelige årene av livene deres – er det så godt å ha litt andre rutiner i hverdagen og ikke bare gå hjemme og blogge nå! Jeg elsker å blogge selvfølgelig, å kunne skrive til dere og dele av livet mitt med dere, men jeg merker nå at hverdagen blir for ensformig for min del om jeg bare skulle gått hjemme og blogget. Jeg er kanskje rar som tenker sånn, for jeg ser at det ikke er så mange bloggere som føler det på samme måte – og som nyter friheten som følger med den jobben til det fulle. Og det forstår jeg også, altså. Dessuten er det jo ikke alle bloggere som har barn heller, som jo unektelig er noe som gjør at man ikke kan være fullt så spontan. Jeg kjenner vel bare at å leve sånn i 4 år holdt for meg, men at det var helt fantastisk å kunne leve sånn med baby i hus, og at jeg alltid vil være glad for at jeg gjorde det sånn. Men alt til sin tid♥

Jeg har vært våken lenge i dag, så jeg kjenner at jeg allerede gleder meg til å legge meg til å sove i kveld. Haha! Jeg leverte guttene i barnehagen i 09:30 tiden i dag, da jeg ikke skulle møte opp på skolen før klokken 12.00 – og gikk deretter hjem for å spise, ordne meg og omsider komme meg på skolen. Ellers har vi hatt en meget rolig ettermiddag (så rolig som det blir med to barn på 4 og (snart) 3 år, i hvert fall!) og nå har jeg lovet guttene iskrem før det blir lesetid og etterhvert også natta for dem. Ønsker dere en skikkelig fin mandagskveld videre, så snakkes vi selvsagt snart igjen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg