FAMILIETID

Hei alle sammen! I dag var jeg ikke på vei hjem fra skolen før klokken var halv fire, men jeg hadde riktig nok litt fri i løpet av dagen. Det som er litt “synd” med å ikke følge absolutt alle fagene på skolen, er nettopp at jeg har dager hvor jeg starter tidlig, har noen økter, så en friøkt, og så må tilbake på skolen til siste økt i løpet av dagen. Det kan bli en del frem og tilbake, men jeg prøver å vri det om til noe positivt ved å få gjort ting i løpet av denne tiden, som jeg ellers ikke ville rukket før jeg hadde vært ferdig på skolen. Som å handle middager, få jobbet med bloggen og gjøre lekser, eller rydde hjemme. Det er alltid noe å gjøre, så det er jo positivt i seg selv – og tross at det kan bli en del gåing, så er det jo egentlig bare bra for meg. I dag har jeg for eksempel rukket å gå 12 km, og skal ut for å jogge senere i kveld også om jeg rekker etter skolearbeidet. Jeg pleier vanligvis å gå litt lenger hver dag, men jeg synes det har vært helt innafor i dag.

Ellers i dag? Vi har vært på lekeplassen både i går og i dag, i et ubeskrivelig fint vær! Barna storkoser seg, de har også noen veldig fine dager i barnehagen om dagen – ut i fra alt det morsomme og koselige de forteller om dagene sine. Veldig trygt og godt å høre det fra guttene selv, hvor godt de trives i hverdagen og at de gleder seg til å gå i barnehagen hver dag ❤️

Vi valgte dessuten også å spise middagen vår ute i hagen i dag, for jeg hadde rett og slett ikke samvittighet til å sitte inne i SÅ fint vær og 20 varmegrader. Vi var jo ikke akkurat forberedt på at sommeren skulle komme så og si rett etter vinteren, så vi har enda ikke gjort klart verken grillen vår eller utemøblene i hagen, dermed ble det altså piknik på tepper ute midt i hagen vår – men det var ikke noe mindre koselig av den grunn. Veldig hyggelig å få så mye familietid i løpet av en dag, det er virkelig ikke noe jeg tar for gitt. Småbarnstiden er som kjent hektisk, så derfor gjelder det å finne gleden i hverdagene som det tross alt er flest av.

Jeg lagde veganske burgere til meg selv til årets første utemiddag, og så fikk barna og Fredrik velge i litt annen grillmat + hjemmelaget pastasalat. Den veganske burgeren, som for øvrig er helt ny på markedet, var veldig god! Til dessert spiste vi en vegansk sandwich-is hele gjengen. DEN var god, den. Jeg lurer på om jeg kanskje skulle laget en guide med vegetarisk og vegansk grillmat nå siden det nærmer seg sommer? Jeg mener, jeg er selvfølgelig ingen ekspert – men jeg føler virkelig at jeg begynner å få en grei oversikt nå!

Nå skal Fredrik og jeg endelig se den etterlengtede Game of Thrones episoden som vi har gledet oss til en uke nå. Håper dere får en flott kveld videre, så snakkes vi om ikke så lenge!

6 kommentarer
      1. Hei hei!

        Vi synes guttene våre er veldig fine med litt lengde på håret 🙂 Så lenge håret ikke er til plage for dem, og at de gir uttrykk for det, så tenker jeg at vi som foreldre kan ta den avgjørelsen om hvorvidt de skal klippe seg eller ei. At du synes de er finere med kort hår, er selvfølgelig noe du må få lov til å synes.

      1. Hei! Det ble slettet siden flere mistolket det, noen forsto ikke verken hensikten eller betydningen med innlegget, hvorpå jeg prøvde å forklare i kommentarfeltet uten hell. Da ville Fredrik heller skrive innlegget på nytt om noen dager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg