GJESTEINNLEGG: Å VÆRE TANTE

Gjesteinnlegg av lillesøsteren min

Jeg er 17 år nå, og når Jessica var like gammel som jeg er nå var hun gravid med sitt andre barn. Jeg har ingen forpliktelser ovenfor andre enn meg selv, jeg kan dra ut med vennene mine i helgene og sove så lenge jeg vil, det kunne ikke akkurat Jessica når hun var gravid og hadde et barn fra før.

Når jeg fikk vite at Jessica skulle få barn så var jeg jo bare 13 år og ante ikke hva slags ansvar det egentlig innebar. Men nå vet jeg det, og ser hvor stor jobb det egentlig er å være en mamma. Jeg klarer ikke engang å se for meg at jeg skulle blitt mor nå, og det skal jeg nok heller ikke bli på noen år, men det å være tante er såå koselig. Det er så fint å se hvor store både Leo og Noah har blitt, og det er nesten litt sprøtt at jeg nå kan ha en lang samtale med Leo, som jeg husker så godt som en baby.

Det er alltid så koselig og komme hit til Larvik og se nevøene mine igjen, og se hvor mye de har vokst fra hver gang jeg ser dem <3 Jeg må bare tilføye at både Jessica og pappaen til barna er de beste foreldrene for sine barn og jeg kan ikke engang tenke meg hvordan det må være, så all creds til dem!

Det aller morsomste med å være tante er jo såklart å kunne leke og kose med nevøene mine og hvis jeg synes det blir for krevende, så kan jeg jo bare sende de tilbake til Jessica igjen, haha!

4 kommentarer
    1. Så koselig og fint innlegg 🙂

      Jeg selv er både tante og har en datter, og jeg kunne virkelig ikke tenkt meg det livet jeg hadde før. For og være helt ærlig husker jeg ikke hvordan livet mitt var før jeg fikk barn, for det føles ut som at hun har vært her hele tiden 🙂

    2. Så hyggelig at søstern din å skrive noen ord. Barna syns sikkert det er helt knall når tante kommer på besøk. Sånn husker jeg det var med mine tantebarn. Noen år siden sist og har nå barn selv. Familie betyr mye og for min egen del alt. Virker som du også har et godt forhold til din familie. Lykke til med skolen nå i innspurten før ferien. Nå fortjener du jammen juleferie! Klem

      1. Hei Mette. Ja, det var hyggelig synes jeg – at hun ville det. Barna er så glad i tantene sine, alle familiemedlemmer er skikkelig stas. De er veldig sosiale, de små.

        Har heldigvis et godt forhold til familien min, det er veldig viktig synes jeg. Familie betyr alt. Og tusen hjertelig takk! Det blir så godt med juleferie, altså! 🙂 Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg