GJESTEINNLEGG: DU ER UERSTATTELIG

Gjesteinnlegg av Fredrik

Vet du har gitt meg streng beskjed om å ikke logge inn på bloggbrukeren din, men idag klarte jeg ikke å la være.

Jobben en mor gjør er uerstattelig. punktum. ingenting er mer krevende, frustrerende, stressfylt men samtidig så utrolig givende. kjærligheten man får tilbake som forelder slår alle andre belønninger. den gode varme følelsen du får inni deg når barnet ditt sier “natta mamma/pappa, elsker deg” gir en bekreftelse på at all stresset og frustrasjonen dagen fyller seg med. er verdt hver minste ting. uansett så vet du at barne ditt er trygg og vil alltid elske deg. Vi som foreldre er barnas største forbilder. De tar etter oss hele tiden. Helt til de kommer i alderen der fotballspillere, sangstjerner og andre kjendiser blir veldig populært, haha.

Fordi hun er så ung som det hun er, tror jeg Jessica føler at hun alltid har et ekstra press på seg og at hun alltid må bevise alle andre at hun gjør en like bra jobb som andre mødre.Alder har ingen ting å si på hva slags mor du blir. Man vet ikke hva som venter etter graviditeten. det eneste man kan styre er hvordan man selv vil takle det.

Du gjør verdens beste jobb Jessica. Ingen hadde passet bedre som mor til barna våre enn det du gjør. Du er uerstattelig. Barna våre ser så opp til deg og de elsker deg overalt i hele verden. hjertet mitt smelter helt når Noah kommer løpende i all hast og roper mamma når du står opp på morgenen. hvordan Leo elsker å leke med deg, sitter og bygger togbane i flere timer med deg.

Jobben du har gjort for å få familien dit vi er nå er helt utrolig.

– Fredrik

5 kommentarer
    1. Hvorfor merker du ikke dette innlegget med repost?
      Det er fjernet en setning eller to, bilder er endret, men teksten den samme. Var vel akrevet til en morsdag en gang?
      Du som skrev at du ikke ønsket mye reklame har, bare i løpet av få dager, fire reklameinnlegg. To påfølgende dager er det reklame.
      Synes bloggen din har tapt seg veldig. Som om du ikke skriver av glede men av plikt, det er jobben din. Men den blir bare halvveis. Det har du vel sel også bemerket og sagt at det skulle bli bedre, men når?

      Kanskje du må gjøre et valg mellom skole/blogg? Nå vet jeg ikke hvordan du gjør det på skolen, men om det er som med bloggen at det også blir halvveis, blir ingenting helt.

      Er du ikke helt i form? Kanskje du skulle tatt den turen til legen og fått målt vitamin- og mineralnivået sitt? Spesielt med tanke på at du er veganer er det viktig. Husk at du fortsatt er ung, blir noe skadet av kostholdet er det dessverre irreversibelt.

      Og igjen, dette er ikke kritikk. Jeg er direkte og jeg er en smule bekymret for deg og helsa di, selv om jeg ikke kjenner deg.

      1. Synes det er en del repost på bloggen ja.. Samme gjelder innlegget om barnehageansatte (“Jeg håper du vet hvor viktig du er”) – dette ble for første gang publisert i september 2017..

        1. En god grunn til at jeg har gjort dette et par ganger i måneden er at etter omleggingen til nytt blogg-oppsett for meg (der jeg skriver og publiserer blogginnleggene mine) i desember tror jeg det var, så har jeg mistet flere blogginnlegg av de jeg kanskje likte aller best. Noen av disse har jeg funnet igjen på gamle pcer etc (altså utkast av disse) og da har jeg noen ganger valgt å publisere det på nytt for å ha det tilgjengelig på bloggen min. Om du ikke er enig i den avgjørelsen, så er det selvsagt greit, men det er tross alt min avgjørelse. Helt uavhengig av det: så er jo republisering noe alle bloggere gjør fra tid til annen, så jeg kan med hånden på hjertet ikke forstå hvorfor noen reagerer så kraftig på det. Spesielt når det er for eksempel et blogginnlegg fra 4 år siden som jeg velger å publisere på nytt. Og så blir noen blogglesere regelrett sinna på meg fordi jeg publiserer det på nytt på bloggen min til glede for nye lesere – på dager hvor alt går i ett og jeg ikke rekker så mye annet enn å jobbe “bak bloggen” i tillegg til alt annet som skjer. Det er jo ikke akkurat som at dette skjer hver dag, eller i det hele tatt ukentlig – men med det sagt skjønner jeg at faste lesere ønsker utelukkende nytt innhold og jeg jobber så godt jeg kan for å få til dette.

          1. Men må du publisere innlegg så ofte da når du må reposte gamle innlegg? Dessuten skriver kjæresten din veldig dårlig. Kanskje en ide å korrekturlese før det publiseres.

    2. Så fine ord kjæresten din skriver 🙂 Jeg er sikker på at barna dine er utrolig glad for å ha deg som mamma! Du er kjempe flink som både prioriterer skole og å skrive på bloggen. Du skriver på en saklig og reflektert måte. Stå på videre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg