GLAD OG TRIST PÅ SAMME TID…

Åh, i dag har jeg egentlig bare følt at alt har gått min vei! Jeg har fått hentet flere pakker på postkontoret med nye sommersko til Fredrik, Leo og meg – samt også litt nye klær, jeg har fått ryddet og ordnet her hjemme til bursdagen min på fredag – og jeg har fått beskjed om at jeg har fri fra skolen helt til neste onsdag!

Jeg er ferdig på skolen for dette semesteret den 19 juni, så det er ikke en gang lenge til.. Hvert fall ikke når man trekker bort den neste uken hvor jeg har helt fri. Jeg føler litt på at jeg er både veldig glad for å ha fri den neste uken (og kunne hente barna tidlig i barnehagen, samt gjøre ferdig soverommet til Fredrik og meg) men samtidig litt trist i dag – siden det går opp for meg at det er så kort tid igjen på skolen. Det blir så trist å ta farvel med de flinke lærerne mine, og ikke minst klassen min. Men så takknemlig som jeg er nå – tror jeg aldri at jeg har vært før. For all hjelp fra familie, flinke medelever og da ikke minst lærerne mine. De har ikke bare hjulpet meg å nå målene mine karaktermessig dette året, men de har også gjort det første året mitt på VGS skikkelig bra!

Jeg har også begynt å kikke litt på barnehageåret for guttene til høsten, da Noah skal på ny avdeling i barnehagen. Derfor har vi fått høre at det kan være lurt å sette av litt tid til ny tilvenning, bare sånn i tilfelle. Det er jo tross alt en helt ny avdeling, med nye barn og nye voksne. Mange nye ansikter å venne seg til, og lære seg å kjenne. Så det skal vi absolutt ta høyde for – selv om både Fredrik og jeg føler oss rimelig sikre på at Noah kommer til å takle overgangen meget bra.

Han startet jo i barnehagen i august i fjor, og vi hadde ordnet oss rikelig med tid med barnehage-tilvenning fordi det eneste vi hadde å sammenligne med var da Leo startet i barnehagen, og han synes overgangen var litt vanskelig de første ukene. Men med Noah derimot, så var det knapt nødvendig med tilvenning – han var en skikkelig barnehagegutt fra første stund! Der ser man hvor forskjellige barn er, og da er det så viktig å kunne møte dem der de er og hjelpe dem til å bli trygge i barnehagen ved oppstart. Begge guttene våre er skikkelig barnehagegutter nå, og jeg tror ikke det finnes en bedre trygghet enn akkurat det – når Fredrik er på jobb, og jeg er på skolen i hverdagen vår.

Forresten skulle dette blogginnlegget ha vært ute for snart 2 timer siden, men blogg.no har vært nede i dag – så det har verken vært mulig for dere som lesere å gå inn på bloggen min, eller for meg å logge inn.. Nå ser det heldigvis ut som at det er i orden, da!

Ønsker dere en riktig god kveld videre, vi snakkes som vanlig igjen i morgen ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg