GOOGLER MEG SELV OG SVARER!

God torsdag dere! Jeg elsker torsdager, og i dag har jeg i tillegg hatt fri fra skolen (OG jeg fikk sove til 09:30 da Fredrik leverte guttene i barnehagen) utrolig deilig! Har ikke vært ute av huset hele dagen faktisk, haha. Derfor skal jeg ut etterpå, mest sannsynlig på en løpetur. Måtte bare oppdatere dere litt først!

Her for en kort stund tilbake leste jeg et blogginnlegg fra Andrea Sveinsdottir som jeg bare måtte hente litt inspirasjon fra! Nemlig et blogginnlegg hvor hun googlet seg selv og sa litt om hvert og ett av søkeresultatene. Det synes jeg var en litt morsom idè, så jeg tenkte kanskje det var noe dere fant litt interesse i også.

Det er en evighet siden jeg har googlet meg selv, så jeg kjenner at jeg gruer meg litt til å begynne på dette blogginnlegget: Rett og slett fordi jeg ikke aner hva som venter meg. Haha!

Blogg: Koselig at topp-søket er et søk etter bloggen min gjennom Google!

Operasjon: Punkt nr 2 på denne lista er jeg derimot ikke så veldig begeistret for. Dette illustrerer jo egentlig bare at folk elsker å lese om sånt, som er trist nok. Du kan skrive utallige blogginnlegg som viser at du er et oppegående menneske som har gode verdier. Du kan skrive om veldedighet og hva du personlig gjør for å hjelpe, du kan skrive om å oppdra barna dine til å bli fordomsfrie og reflekterte mennesker, du kan skrive om å kutte kjøtt fra kostholdet ditt og andre gunstige valg du tar for miljøet. Men gjennomfører du en plastisk operasjon – og attpåtil ligger veldig lavt hva angår å snakke om inngrepet, så er det det som snakkes om.. Unnskyld at jeg sier det, men det synes jeg er forbanna trist.

Forum: Det er ingen tvil om at jeg har vært diskusjonstema på flere forum i løpet av årene jeg har blogget: kanskje aller mest første året. Dette er noe jeg bevisst ligger unna, så håper jeg at de som har noe konstruktiv kritikk å komme med heller ønsker å kommentere i mitt åpne kommentarfelt her på bloggen (som i motsetning til andre bloggere ikke siler ut alt positivt og fjerner alt som er av kritikk, konstruktivt inkludert) Haha! Jeg leser ikke trådene om meg selv, jeg leste kun noe i 2016 og opplevde da at svært mange på de mest leste foraene kommenterer usaklige ting og kritiserer hver minste lille bevegelse enkelte bloggere gjør.

Da jeg gjorde et intervju med en avis og avisen tok bilder av meg, Leo og Fredrik, ble jeg for eksempel kritisert og latterliggjort for etterveksten min (???) dette var da jeg var 16 år. Og det var langt fra et engangstilfelle etter å ha lest i en tråd om meg selv som jeg husker, både klesstil og hvordan jeg så ut var til stadighet oppe til diskusjon. Denne typen usaklig kritikk ødelegger for så mange potensielt interessante og viktige debatter. Utrolig synd å se! Det er vel og bra at alle skal kunne ytre meningen sin, jeg forventer for all del ikke at alle skal like meg og være enige i alt jeg foretar meg – men det blir i overkant barnslig når voksne mennesker bruker (blant annet) dette forumet til å koke suppe på spiker. Det er mye du kan kritisere meg for: at håret mitt er slitt og at jeg går med klær som ser sånn og sånn ut burde være langt nede på den lista. Er for øvrig fortsatt like surrealistisk å se navnet mitt dukke opp i forum, på Jodel etc. Får en vond følelse i magen og merker at jeg synes det er rart og ubehagelig. Samtidig mener jeg jo så klart at alle skal kunne diskutere ting jeg skriver og deler på bloggen min på en saklig måte, det er jo på en måte litt av prisen man må betale, eller noe man burde tåle dersom man er i min bransje. Men det er forskjell på konstruktiv kritikk og stygge kommentarer, da. Er visst både noen bloggere og noen voksne på slike forum som kunne trengt et lynkurs i hva som defineres som stygge kommentarer, og hva som faktisk er konstruktiv kritikk 😂Ja, ja!

Kjæreste: Forholdet mitt til Fredrik er alltid noe som har fått oppmerksomhet gjennom bloggen min og det synes jeg er veldig hyggelig. Derfor ekstra koselig å se det som et av søkeresultatene her!

Instagram: Dette så jeg var topp-søket om man søkte på hele navnet mitt også. Så gøy! Instagramkontoen min har for øvrig samme navn som bloggen min, også har jeg en privat som er for bekjente/venner, og som er lukket.

Skole: Okei, kan jeg bare få uttrykke min begeistring over at dette punktet er på mest-søkt lista?! Hallo, så gøy! Er litt over et år siden jeg begynte på skolen nå, og merker at det er noe som har engasjert en del her inne. Håper at jeg ved å skrive om skolen og skolegangen min kanskje kan inspirere andre unge mennesker som får barn til å fullføre VGS og ta utdannelse også ♥ Det er så viktig! Ikke bare generelt, men også svært viktig for meg personlig – som dere antakeligvis har merket i løpet av det siste året.

Ny kjæreste: Aner ikke hvor dette punktet kommer i fra, men antar at det har noe med å gjøre at det ikke er så mange som har trodd på at Fredrik og jeg skulle holde sammen da vi har hatt statistikken mot oss hele veien – og i tillegg har hatt to brudd siden vi ble sammen for 6 år siden.

Jeg googlet via skjult nettleser fra mobilen også, men dere fikk jeg også noen flere resultater. Deriblant:

Mammasom16 høyde: Jeg er 1.60 cm høy (lav?) og får ofte høre av blogglesere jeg treffer på at jeg er mye mindre enn de hadde forestilt seg. Haha!

Og

Mammasom16 Gravid igjen: Et søkeresultat som jeg vil tro er et resultat av at jeg har valgt å være helt åpen om hvordan jeg kunne bli gravid to ganger etter hverandre, uten at det var planlagt. Les blogginnlegget hvor jeg forklarer alt HER.

5 kommentarer
    1. Men du lå jo ikke veldig lavt med den operasjonen din. Du nevnte det med små drypp i flere innlegg hvor du fint kunne unnlatt deg å nevne det og spilte veldig på å vekke nysgjerrigheten hos leserne ved å si A men ikke B. Dette reagerte flere på og etterhvert begynte du å slette litt her og der så det så ut som at du ikke hadde nevnt det så mye som du hadde gjort. Kan ikke skjønne at du fortsatt skal påstå at du lå så lavt med det, når du vet at leserne også vet det ikke stemmer.

      1. Hei!

        Du har all rett til å ha din egen mening, og å ytre den selvsagt (!) – men du kan vitterlig ikke snakke på vegne av alle leserne mine, eller i det hele tatt noen andre enn deg selv (Overhode ikke frekt ment – men må være lov å si ifra for meg også) Det gjør du når du skriver “når du vet at leserne også vet det ikke stemmer” og det synes jeg er feil av deg. Med all respekt, altså.

        Det stemmer ikke at jeg har slettet blogginnlegg “her og der” og skal du påstå noe slikt, må du kunne ha kildene dine i orden. I april 2018 skrev jeg på bloggen at jeg hadde vært på en konsultasjon, noen uker etter at jeg skrev blogginnlegget hvor jeg “avslørte” at jeg kom til å legge meg under kniven. Det “jeg legger meg under kniven”-blogginnlegget hvor jeg avslørte at jeg kom til å operere meg, skrev jeg mest for å slippe spekulasjonene da jeg visste dere kom til å legge merke til det før eller siden. Dessverre blusset det seg opp til en stor greie, som jeg i dag skulle ønske jeg lot være å dele. Men det er jo et vanskelig dilemma, er du ikke enig? Dele eller ikke dele. Det er ulemper og fordeler med begge: fordelen er at folk vet at det ikke er naturlig, man er på den måten ingen løgner som later som at ting er naturlig når det ikke er det. Ulempen er at det får mye fokus og oppmerksomhet, og kanskje på den måten påvirker andre til samme valg, eller nysgjerrighet rundt å ta et slikt valg selv.

        Nå sporer jeg av her, men da jeg skrev blogginnlegget om at jeg hadde vært på konsultasjonen, fikk jeg flere tilbakemeldinger om at det ble litt mye, og at jeg burde holde meg til å ikke dele så mye om det. Jeg snakket med flere lesere i kommentarfeltet som var enige i det, og dermed la jeg meg fullstendig flat og beklaget meg. Deretter opplyste jeg om i kommentarfeltet at jeg kom til å slette blogginnlegget (om konsultasjonen) fordi jeg var enig i kritikken om at det var unødvendig å dele, og at jeg burde holde meg til det jeg hadde sagt om å ligge lavt. 1 døgn etter slettet jeg det, som jeg aldri har lagt skjul på, da det var noe jeg opplyste om i kommentarfeltet at jeg kom til å gjøre: slik at leserne som ventet på svar på kommentarene sine i dette kommentarfeltet, kunne se at jeg hadde lagt meg flat og at jeg tok kritikken til meg.

        Spol noen måneder frem i tid med null snakk om operasjonen noen steder på mine sosiale medier. Da hadde jeg gjennomført den og noen hadde zoomet inn på et bilde av meg og klarte å se en støttebh under et antrekk jeg hadde på meg på et bilde på bloggen (dette blogginnlegget var et hverdagsinnlegg, og skrev ingenting om at jeg hadde operert meg) Det ble mye oppstyr og jeg gikk ut på instagram-story og sa at det var sykt at noen sitter å zoomer inn på bidler av meg, og at jeg ikke ønsket dette som et tema på bloggen min i det hele tatt. Jeg ba også alle la det ligge. Til informasjon måtte man zoome MYE inn for å i det hele tatt klare å se noen støttebh på det bildet av meg (jeg så det selv ikke da jeg lastet opp bildet av meg, da hadde jeg åpenbart latt være). Og thats it. For meg er det å ligge lavt, kanskje det ikke er det for deg.

        Du kan kritisere meg for mye, inkludert operasjonen i seg selv og at jeg gjennomgikk den: Men aldri har jeg brukt den som clickbait, utlevert eller brukt operasjonen for å få lesere inn på bloggen min. Det har jeg faktisk ikke.

        Jeg har nevnt i to blogginnlegg i etterkant av alt at jeg ble mye hetset etter at jeg skrev at jeg kom til å gjennomgå en operasjon (altså i etterkant av “jeg legger meg under kniven”-blogginnlegget) og at det var en svært vanskelig tid for meg, og at jeg synes det var tøft.

        Jeg har også skrevet et blogginnlegg i år der jeg forteller at jeg har slitt med komplikasjoner og at jeg må gjennom to operasjoner på nytt av den grunn, og advart andre mot å gjøre samme feilen som meg da jeg angrer på at jeg i det hele tatt opererte. Det mener jeg er en annen sak, men det er lov å være uenig.

        Beklager langt svar, jeg tar kommentarer som din her på alvor og ønsker å svare for meg. Jeg er alltid mottakelig for kritikk, men jeg må få lov til å være uenig også noen ganger. Ellers blir jeg jo bare en nikke-dukke som aldri står opp for meg selv, og det er ikke fair verken ovenfor meg selv eller dere lesere.

    2. Du har utrolig lite innsikt i hva du selv skriver og dine egne temaer. Du har da vitterlig nevnt betydelig oftere enn 2(!) gang noe om operasjonen din.. 🙄 bare hvis du gjør som i innlegget selv og googler mammasom16 operasjon får du jo opp flere innlegg viet tel operasjonen… og operasjonen ble jo nevnt i hytt og pine i andre blogginnlegg, eller som du selv ofte definerer det som «i en bisetning»… sier ikke at du fronter operasjoner, men ikke kom å si at det er nevnt maks to gang 🙄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg