“HVORFOR GRÅTER DU, MAMMA?”

Hjelpes meg dere.. Nå er blitt noen dager siden jeg fikk julegave, og det er noe jeg har glemt å fortelle dere. Dagen da jeg sluttet på skolen, var jeg så sliten, lei og himla trøtt. Jeg har egentlig alltid gode dager på skolen, men dette har utvilsomt vært en av de tøffeste ukene siden jeg begynte. Gleden over å kunne dra og hjem, og vente spent på at Fredrik og guttene kom hjem fra barnehage og jobb var som vanlig stor – men brått ble den enda større.

For da barna plutselig løper inn i leiligheten, og bryter stillheten som har vært da jeg har vært alene og ventet på dem, så har de begge en egen pose med egenlagde julegaver fra barnehagen i hver sin hånd.

Det er mye jeg ikke vet, men jeg vet at det ikke finnes noen gaver under juletreet som kan måle seg julegavene laget av ens egne barn. Det er rett og slett en uslåelig gave – uansett hva som befinner seg i de små pakkene, som selvfølgelig ikke skal åpnes før på selveste julaften.

Usminket, sliten, og glad for juleferie.

“God jul fra Noah” ♥ “God jul fra Leo” ♥

“Hvorfor gråter du, mamma?” 4-åringen ser på meg med hodet på skakke når jeg står og kikker på julegavene de har laget med de små fingrene sine. “Mamma er bare veldig, veldig glad.” svarer jeg.

Og veldig, veldig, stolt.

4 kommentarer
    1. Må bare si at jeg synes innleggene dine den siste tiden er mer preget av hastverk og plikt enn lyst. Det virker som om det kun er penger i kassa som er viktig, ikke kvalitet over innleggene, som tidligere.

      Bilder fra tidligere år, juleklær fra i fjor? Ikke for at det er feil å bruke samme klær to år på rad, men bildene er jo ikke nye.

      Dagens innlegg (overskrift, bilde og en del tekst) mente jeg tidligere, jeg fant det ikke på bloggen, men via et googlesøk fant jeg litt….

      Hvorfor tar du ikke juleferie når du tydeligvis er sliten? Tror det hadde vært bedre enn disse innleggene.

      Ta ferie, la besteforeldre kose og tulle med barna, vær kjærester Fredrik og du, gå tur, kos dere og nyt hverandre. Kanskje får du litt mer energi til et nytt år.

      PS Ikke ta dette opp i verste mening, det er ikke vondt ment, men jeg tror at det kan slite på bloggen i det lange løp.

      Ønsker dere ei fin jul (la deg oppvarte, du fortjener å være litt prinsesse nå) der du får samlet masse energi

      1. Hei Mia!

        Så utrolig kjedelig å høre at du synes det 🙁 Jeg kan for øvrig utelukke helt (!) at det har med penger å gjøre. Ekstremt lite å tjene på klikk, og som jeg har sagt tidligere har jeg valgt selv å kun ha 2 reklameinnlegg per måned, som jeg har hatt allerede i desember (tidlig i desember) og allerede planlagt for januar. Så det handler nok mer om det at jeg ikke vil skuffe lesere å gjøre, at jeg prøver å produsere godt innhold til dere hver dag, selv om jeg er både sliten og helt sikkert kunne trengt en pause.. <3

        Tar ikke kommentaren din i verste mening i det hel tatt, tror faktisk du har veldig rett i det du ellers skriver. Så tusen takk for en fin konstruktiv tilbakemelding, skal ta det med meg – og så vil jeg ønske deg en riktig god jul og godt nyttår <3

    2. Sitter du seriøst hjemme og venter i spenning på at barna dine og mannen din skal komme hjem når du selv har hatt en lang dag på skolen?
      Eller tillater du deg selv å nyte en times tid i fred og ikke gjøre noen ting?
      Du skriver sånt så ofte; du klarer ikke å glede deg over noe uten barna og du sitter omtrent hjemme og tripper fordi du gleder deg til de kommer fra bhg. Er det det som er vanlig? Hilsen da tydeligvis uvanlig mor

      1. Hei!

        Ja, akkurat denne dagen gjorde jeg absolutt det – at jeg venter i spenning betyr ikke at jeg ikke kan slappe av eller ta det med ro så lenge, altså. Det ene utelukker ikke mødendigvis det andre. Men så klart ventet jeg i spenning når jeg visste at hele familien hadde juleferie når de kom hjem, det hadde vi gledet oss til og sett frem til lenge <3

        Jeg synes ikke det blir helt riktig å legge ord i munnen på meg. Jeg har aldri sagt at jeg ikke kan glede meg over noe uten barna, så det er synd at jeg blir oppfattet sånn. Jeg er mye mer enn bare mamma, elsker å ha kvelder med venninnene mine, dra til Oslo med søstrene mine og spise ute, ta en natt på hotell og så videre. Men det er klart jeg skriver mest om mammalivet når dette tross alt er en mammablogg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg