JEG GLEMMER ALDRI DET HAN SA TIL MEG

DETTE BLOGGINNLEGGET HAR BLITT PUBLISERT TIDLIGERE – POSTES PÅ NYTT TIL GLEDE FOR NYE LESERE♥

Her for noen måneder siden nevnte jeg for Fredrik at vi nesten aldri sier “Jeg elsker deg” til hverandre lenger. Og det var ikke noe dårlig stemning eller at jeg sa det fordi jeg var litt snurt – for det er jo ikke sånn at vi ikke elsker hverandre, men det å si det går veldig lett i glemmeboken. Det har bare dabbet av sånn gradvis. “Alle” selvutnevnte parforhold-eksperter og familieterapauter mener jo at når man ikke sier det så ofte lenger, så er forholdet på vei til å gå under, varsllampene blinker rødt og det er nesten ikke måte på. Selv om jeg er enig i at man bør si det av og til, så blir det liksom glemt oppe i alt annet med barn og en hektisk hverdag. For det er jo en utrolig fin ting å si til noen når man virkelig mener det.

Men Fredrik var helt uenig. “Vi sier det jo til hverandre mange ganger daglig..?” Svarer han som om at han ikke skjønner helt hvor jeg har vært de siste månedene.

“Nei? Vi gjør jo ikke det?” Svarer jeg raskt.

“Gjør vi vel” svarer han før han setter seg tilbake i sofaen med Noah i armene og stryker han over den lille tusten av hår han har på det lille hodet sitt.

Jeg ser på han tvilende bort på han før han plutselig fortsetter å snakke:

“Du sier det når du står i nattkjolen og ønsker meg en fin dag på jobb før jeg drar avgårde om morgenen. Når du sender meg melding og forteller meg at du lager livretten min til middag til jeg kommer hjem.

Når du ber meg gå forsiktig fordi det er glatt ute.”

Han tar en liten pause mens han fortsetter å stryke på hodet til den lille gutten vår, før han ser bort på meg. “Og Jeg sier det når jeg maser om hvor fin du er når du akkurat har våknet om morgenen. Når jeg forteller deg at jeg er så heldig som fikk deg som mamma til barna mine. Når jeg sier at du må huske å ta på deg bilbelte”

“Det er så mange forskjellige måter å si det på! Man må bare lytte.”

5 kommentarer

Siste innlegg