“JEG HADDE ALDRI TRODD DET SKULLE SKJE OSS!”

For en god stund tilbake dukket det opp noe i feeden min på Facebook som skremte meg veldig. Jeg tok kontakt med hun som hadde skrevet det og fikk tillatelse til å gjengi dette på bloggen min fra denne koselige mammaen, for å spre advarselen – siden jeg vet at omkring 70% av leserne mine er mødre eller foreldre selv.

“Nylig leste jeg et innlegg om en baby som hadde fått surret rundt et hår rundt den ene tåa si.. Jeg husker jeg himlet litt undrende med øynene. Et hårstrå, så stor skade?

Idag opplevde vi det samme.. Men med tre tær.. Et hårstrå hadde surret seg rundt tærene til vår lille frøken på 14 uker.

Vi har tilbringt tid på legevakta. Der fikk vi fjernet meste parten av håret og fikk en bedøvelsesprøyte. Men legen var redd for tærne hennes.

Vi ble sendt på akutten. Der ble vi møtt av en barnelege som sa at dette var en jobb for kirurgene. Jeg ble helt svett. Kirurgen kom, så på det og tilkalte en kirurg til. Sammen fikk de vekk siste rest av hårstrået.

Vi fikk reise hjem, og måtte tilbake til kontroll dagen etter på sykehuset for å se at alt var ok med tærne.

Så vær så snill å fjern hårstrå som både er på og rundt babyen. Sjekk gjerne en ekstra gang! Jeg hadde aldri trodd det skulle skje oss.

Øverste bilde: med hår
Nederste bilde: hår fjernet.”

Del med dine venner og bekjente, du også! Dette er utrolig skummelt. En bekjent av meg med en baby på 2 måneder opplevde også dette nylig, det gikk heldigvis bra – men det var nettopp fordi hun sjekket og fant det ut før det hadde gått noe særlig langt. ❤️

4 kommentarer
    1. Uff, det er så fort gjort, spesielt med tanke på den røyteperioden vi er igjennom etter fødselen! Babyene mine var stadig vekk «fulle» av mine hårstrå, og jeg luket de vekk som en gal.
      Jeg hadde lest en slik advarsel som dette, og var derfor obs på det. Viktig at du deler dette!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg