LIVET MITT AKKURAT NÅ!

❤️ Det finnes vel knapt noe som føles så fantastisk som hvordan det er å se igjen barna etter en lang dag på skolen. Å komme hjem til beste Leo og Noah som er så glade for å se meg at de bokstavelig talt henger i beina mine den neste halvtimen. Barna har hatt fri fra barnehagen i dag – i motsetning til meg som har hatt full dag på skolen. Eller jo – det finnes noe som føles like fantastisk : En lykkelig (snart) 4-åring som sier “Mamma, jeg rett og slett bare elsker deg” når jeg sitter på sengekanten hans og skal si natta.

❤️ Jeg har så vondt i hjertet mitt i dag etter å ha lest nyheten om at ettåringen som har vært omtalt i media etter en vognulykke i Bergen, døde som følge av skadene. Det er så vondt, urettferdig og grusomt at jeg sliter med å finne ord. Jeg er fullstendig klar over det skjer forferdelige ting med barn verden over – det er det nemlig alltid noen som føler for å påpeke de (få) gangene jeg har nevnt at slike saker har påvirket meg. Det at det skjer grusomme ting med barn verden over, er en av grunnene til at jeg ikke klarer å se på nyhetene lenger.

❤️ Hva i alle dager er det som feiler enkelte folk? I dag tidlig fikk jeg høre om at det var noen militante veganere i Sverige som drapstruer svenske bønder og terroriserer dem. Jeg skriver folk, selv om saken jeg nå refererer til er snakk om noen veganere. Dette for å poengtere at det finnes gærne folk over alt, og at de ikke er begrenset til å være veganere. Som veganer selv er dette noe jeg tar fullstendig avstand fra.  Jeg synes dette er helt forferdelig å være vitne til. Det er også vanvittig synd for meg å se denne generaliseringen av veganere som at de er et og samme menneske. Jeg “trøster” meg med vissheten om at det finnes gærne kvinner, det finnes gærne menn, og det finnes da selvfølgelig gærne veganere også. Vær så snill – ikke tro at alle veganere er sånn som dette!

❤️ Nyheten som slippes på bloggen neste uke kommer forhåpentligvis til å sjokkere dere litt, men samtidig håper jeg at dere blir like glad av å høre om det som jeg blir av bare tanken på å dele det med dere.

❤️ I kveld har jeg valgt å ta fri fra skolearbeid, for å kose meg med film og spilling med min bedre halvdel. Det er så koselig! Jeg har sommerfulger i magen bare av å tenke på det. Samtidig gleder jeg meg faktisk til å jobbe med skolearbeid i morgen siden jeg har en viktig prøve neste uke.

❤️ I dag fikk jeg spørsmålet nok en gang: “Er det ikke kjipt å gå i skoleklasse med folk som er fire år yngre enn deg?” og jeg merket at jeg nesten ble litt fornærma. NEI, det er ikke kjipt! Jeg er så heldig som får gå i en så fin klasse som jeg gjør i. 4 år høres veldig mye ut og jeg er klar over at noen kan tenke at det må føles rart, men jeg har følt meg velkommen siden dag 1 og har havnet i en klasse med veldig mange fornuftige 16-åringer som er modne for alderen sin.

❤️ Jeg har omsider funnet ut at jeg må bli flinkere til å gi meg selv litt slækk, og ikke være så streng med meg selv. Jeg har mye greier å styre med og jeg er sjeleglad for at jeg startet på skolen igjen, det kan jeg nesten ikke få sagt nok. For øvrig må jeg bli flinkere til å innse at det jeg gjør allerede er godt nok. Den største bekreftelsen på det – ligger i armene mine og sover akkurat nå.

4 kommentarer
    1. Liker disse innleggene!

      Den ulykken i barnehagen i Bergen er helt tragisk, og som ei som har utdanning i barne og ungdomsarbeider faget så gjør det skikkelig vondt å lese om at det kunne skje på en plass der barn skal ha det trygt og godt når foreldrene er på jobb. Det er en barne og ungdomsarbeider/barnehagelærers værste mareritt. Disse små er så flinke til å lirke seg igjennom de minste hull så sovevakter i barnehage bør virkelig innføres, vi har ingen barn å miste. Noen vil alltid komme med den at det skjer grusomme ting med barn hele tiden og overalt, men det må være rom for å kunne fortelle når noe går hardt innpå seg uten at det skal være så galt.

      Leste også det med at svenske bønder ble terrorisert av veganere og syntes det er fryktelig gjort. Må ærlig talt innrømme at jeg blir opprørt og oppgitt når jeg hører om slike ting, og opplever veganere som absolutt skal prakke på ikke veganere sin livsstil og slike ting. Det må være rom for alle, uten at verken den ene eller andre skal oppføre seg som idioter. Jeg er ikke veganer, og tenker at veganere og de som ikke er det kan leve side ved side men da må man vise hverandre respekt og aksept.

    2. Ulykka i Bergen var bare trist, stakkars foreldre og familie. Jeg har mange ganger sagt at ettåringer har ingenting i barnehage å gjøre, det er kun oppbevaring mens foreldre er på jobb/skole. Permisjonstiden bør utvides til to år, det har vi råd til og det vil være bedre for barnet da den største separasjonsangsten fra foreldre faktisk er når barnet er rundt året. Det siste året må gjerne deles likt på mor/far slik at begge får jobbet litt.

      De veganerne i Sverige er jo helt ekstreme. Hvem er de som liksom skal bestemme om folk skal spise kjøtt eller ha dyr, det grenser til det tragikomiske. Ekstremister finnes det i alle grupper, noen verre enn andre, men trusler er aldri greit. Vålerenga bør forøvrig skamme seg med sin oppfordring til å skyte bønder for å redde ulven.

      Har og gått på skole med yngre folk, det har gått helt greit. Finnes voksne og mindre voksne i alle aldere.

      Nyheten du skal slippe tenker jeg vi har hørt før, flere av dine siste innlegg har, om enn ubevisst fra din side, sladret om det.

      Ha ei fin helg med dine tre gutter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg