NÅ HAR LIVET MITT ENDRET SEG IGJEN!

God kveld, fine dere! En kjapp, liten bloggoppdatering fra meg før jeg oppdatere bedre i morgen og starter med årskvaladen – hvor jeg oppsummerer året på bloggen, hva som har skjedd, samt oppturer og nedturer. Akkurat nå trenger jeg en liten pause til å summe meg etter nok en herlig dag med barna, hvor vi har lekt, sett mer julefilm og spist enda mer julemat. Faktisk, har jeg hatt på meg bare undertøy i hele dag. Så og si. Så du kan mildt sagt si at det har vært en slakk dag!

I romjulen går dagene alltid så fullstendig i surr for meg, jeg vet verken hvilken dato eller hvor mye klokka er 90% av tiden. Mobilen ligger stort sett utenfor rekkevidde, og som jeg nå ser på klokken: Så skulle dette blogginnlegget vært ute klokka 16:00. Men men, det er jo ikke romjul hver dag heller – så det får vel være greit. Haha!

Jeg har kikket litt i blogg-arkivet mitt de siste dagene, og sett litt på hva jeg har gjort/hvordan jeg har hatt det på denne tiden av året i fjor, året før det, og året før der igjen. Det er både morsomt og rart å se hvor mye livet mitt har rukket å endre seg på egentlig så kort tid. Tenk bare på nyttårsaften fra 2015 – 2016 – da fantes ikke lille Noah. Men ett år senere, nyttårsaften da året gikk fra 2016 til 2017, så hadde vi en tre måneder gammel gutt her hjemme hos oss. Det er så rart hvor mye som kan skje på egentlig såpass kort tid!

Livet er det som skjer når man egentlig hadde planer om andre ting, var det noen som sa til meg her om dagen.

I 2018 år startet året mitt med et forhold som hadde nådd bunnen, en måned senere var det slutt. 2019 starter med to lykkelige barn, og nå også en kjæreste. Nå har livet mitt altså endret seg igjen, og jeg gleder meg så til å fortsette å dele livet på godt og vondt med dere. ❤️

16 kommentarer
    1. Kommer du til å vise frem kjæresten din snart på bloggen?
      Har han noe forhold til guttene dine enda?

      1. Hei! Da sikter jeg til det jeg er inne på i dette avsnittet: ” Det er både morsomt og rart å se hvor mye livet mitt har rukket å endre seg på egentlig så kort tid. Tenk bare på nyttårsaften fra 2015 – 2016 – da fantes ikke lille Noah. Men ett år senere, nyttårsaften da året gikk fra 2016 til 2017, så hadde vi en tre måneder gammel gutt her hjemme hos oss. Det er så rart hvor mye som kan skje på egentlig såpass kort tid!”

        og de siste setningene: “I 2018 år startet året mitt med et forhold som hadde nådd bunnen, en måned senere var det slutt. 2019 starter med to lykkelige barn, og nå også en kjæreste. Nå har livet mitt altså endret seg igjen, og jeg gleder meg så til å fortsette å dele livet på godt og vondt med dere.”

        Altså at det er rart hvor fort livet kan endre seg, og nå har det endret seg nok en gang (i og med at jeg avslutter året annerledes enn jeg startet det) 🙂

        Beklager om dette ikke var åpenbart ut i fra blogginnlegget, jeg trodde jeg gjorde det klart nok – men det er supert at du spør 🙂

    2. Nå har livet ditt endret seg – igjen?
      Hva har endret seg? Ungene er hjemme hos deg hele tiden, har ikke en eneste gang sett at de har vært hos pappaen hverken på ukedager eller i helger. Rett nok proklamerte du stort i et innlegg at du hadde bedt goggle slette bildene av barna, du skulle skulle skjerme de mer. Tror det varte ca en måned, til bloggen din falt langt ned på listen, da var de på plass. Goggle sletter(?) bilder og du legger de ut igjen. I tillegg legger du ut nye bilder av barna.
      Som jeg skrev tidligere da du påsto du skjermet de mer, ikke trengte å bruke barna for å holde tallene oppe; ta en måned uten barna. Hverken i form av tekst eller bilde. Det ville være unaturlig siden de er en så stor del av livet ditt, sier du? Alle barn er en stor del av foreldrenes liv, men mange foreldre (mødre) som blogger klarer fint å ikke skrive om barna sine fordi de gjør det du sa du skulle gjøre, de skjermer dem. Deres barn er ikke til salgs for klikk.
      Og jada, jeg vet at du kommer til å skrive at du skrev at de skulle være en mindre del av bloggen, men ikke helt borte. Du kommer til å argumentere for at du har skjermet de mer…

      1. Hei hei 🙂 At du føler deg sikker på hvem som er kjæresten min, er selvfølgelig helt greit – selv har vedkommende som du skriver navnet til bedt om at jeg kunne fjerne navnet hans dersom det skulle dukke opp i kommentarfeltene, så derfor har jeg gjort det fra kommentaren din. Resten lot jeg selvfølgelig sto slik det var, du skal få lov til å kritisere og kommentere så mye du bare vil ellers.

        “Ungene er hjemme hos deg hele tiden, har ikke en eneste gang sett at de har vært hos pappaen hverken på ukedager eller i helger.” Tror du virkelig alt som skjer i virkeligheten kommer på bloggen? (Forresten: Her er link til blogginnlegg hvor jeg blant annet nevner at barna har pappahelg: https://jessicaenerberg.blogg.no/1524846746_unaturlig_vs_naturlig.html)

        Du skriver at “Rett nok proklamerte du stort i et innlegg at du hadde bedt goggle slette bildene av barna, du skulle skulle skjerme de mer. Tror det varte ca en måned, til bloggen din falt langt ned på listen, da var de på plass. Goggle sletter(?) bilder og du legger de ut igjen.”

        Jeg har aldri skrevet at jeg har bedt Google slette absolutt alle bilder av barna mine, hvor har du dette fra? Jeg har snakket om de bildene jeg i etterpåklokskapens lys ikke ville at skulle ligge ute lenger – det var ikke nødvendigvis “ille”-bilder (nakenbilder eller lignende) men bilder som jeg helst ville få fjernet av andre diverse grunner. Mye er fjernet allerede. Det er jo forskjell på bilder, det kan vi vel være enige om? Dermed blir det kanskje litt dumt å si at jeg bare legger ut igjen bildene som jeg har fått hjelp av Google til å få fjernet?.. Det er jo ikke akkurat tilfelle, de er jo fjernet for godt.

        Og hjelpes meg, nå har det blitt sagt siden jeg startet bloggen i 2015 at “Bloggen faller på listen” – jeg ligger jo stabtilt der jeg har ligget siden 2016? Jeg stortrives jo med tallene og leserne jeg har nå, det holder i massevis for meg med tanke på inntekt – om det er det du bekymrer deg for? Forstår virkelig ikke greia, kanskje du har lyst til å fortelle litt mer om hvorfor du synes dette er viktig å nevne? Dessuten har inntekt så mye mer enn utelukkende med lesertall å gjøre! Forstår at dere som ikke er i bloggbransjen vet alt om dette, men kanskje det da er greit å spørre istedenfor å anta?

        Jeg la ikke ut et eneste ansiktsbilde av barna fra april til oktober, var det vel? I tillegg så viste jeg ikke ansiktet til Leo i det hele tatt i starten av bloggkarrieren, likevel hadde jeg gode lesertall. Så tror nok jeg har bevist for lenge siden at jeg ikke MÅ vise noen bilder av barna for å ha lesere. Dette er jo faktisk en mammablogg om livet mitt – uten at det betyr at jeg utbroderer alt om barna mine – dersom de aldri ville vært nevnt, så ville det jo virkelig ikke vært min blogg? Og det er jo det at det er min blogg som har gjort den til det den er i dag?

        Du mister meg altså så fullstendig når du påstår at barna mine “blir solgt for klikk” jøye meg så usaklig, og ikke minst for en vanvittig måte å formulere seg på ovenfor et annet menneske.

        Du har fullstendig rett i det siste du skriver – jeg har aldri sagt at barna skulle bli helt borte fra bloggen, jeg har sagt at eksponeringen skulle roes ned betraktelig. Dette bekrefter også du. Ergo har jeg faktisk holdt det jeg har lovet, hva angår eksponeringen av barna – og det er det som var viktig for meg. Og det er greit at du ikke er enig i valget jeg tar med å dele litt av dem, men synes ikke akkurat kommentaren din lyser respekt og vennlighet – for det er faktisk lov å vise respekt og være vennlig selv om man er uenig med andre mennesker. Det er i hvert fall noe som er veldig viktig for meg 🙂

    3. Du skriver: «Faktisk, har jeg hatt på meg undertøy i hele dag.»
      Vet du, det har jeg også!! Faktisk har jeg på meg undertøy hver dag.
      Hva mener du egentlig med det?!

      1. Hei hei! Oi, i denne setningen hadde jeg visst glemt et ord – det beklager jeg virkelig. Det skulle stå “Faktisk, har jeg hatt på meg BARE undertøy i hele dag” beklager om det var uforståelig at det var det jeg skulle frem til, jeg gjorde på ingen måte denne feilen med vilje 🙂

        1. Ok, da ga setningen mer mening. Men mener du seriøst at det er informasjon som er interessant og/eller relevant for leserne?

          1. Det var vel bare for å poengtere hvor slakk dagen hadde vært, når man bare ligger inne i pysj/undertøy 🙂 Skal man veie hvert eneste ord jeg skriver her inne på gullvekt, så er det vel strengt tatt veldig lite som er HELT nødvendig å skrive – men jeg skrev da virkelig ikke dette med noen annen intensjon enn å poengtere at jeg selv synes det er komisk hvor late disse dagene kunne bli, nå mellom jul og nyttår?

    4. I september svarte du på en kommentar der du bla skrev at du hadde sluttet å legge ut nye bildet av guttene da du hadde sluttet å eksponere barna i april/mai. Du legger ikke ut ansiktsbilder.

      Men så skriver du og; mitt mål er ikke å forbedre meg, men å holde meg til de retningslinjer jeg satte for meg selv..:..

      Synes det er veldig vanskelig å forstå deg. Ingen andre enn du vet dine retningslinjer, men du har helt rett, du har ikke forbedret deg.

      Bare siden september har jeg talt rundt 20 ansiktsbilder og et utall av andre bilder av barna.

      Ser og at du kritiseres for det samme på KG

      1. Hei hei!

        Det med å holde meg til retningslinjene jeg har satt, har jeg da vitterlig sagt helt siden starten? Litt rart at du fremstiller det som om at det er noe jeg har begynt med nå i det siste, det stemmer jo ikke i det hele tatt.

        Altså – nå vet ikke jeg om du egentlig leser bloggen min, om du bare falt innom, eller om du ikke gjør det – men før på bloggen var det svært detaljerte personlige beskrivelser av barna og hva de gjorde, “Rapporter” fra helsestasjonen når vi hadde vært på kontroll, og ansiktsbilder hver eneste dag, så og si uten unntak. Kan du virkelig ikke si at jeg blogger annerledes med mindre av barna nå, enn da? Med all respekt: Jeg er ytterst sjeldent bastant, men her har vi altså to situasjoner hvor jeg kan bevise at det jeg delte såpass mye av barna tidligere, og hvorav jeg ikke gjør det samme nå. Jeg forstår ikke hvordan man da kan si at jeg ikke har forbedret meg med tanke på eksponeringen? Altså, eksponeringen er jo ikke like stor eller større nå enn da, så hvordan kan jeg ikke ha forbedret meg?

        Du skriver “men du har helt rett, du har ikke forbedret deg.” Hvor har jeg skrevet at jeg ikke har forbedret meg? Jeg mener det motsatte: Jeg har forbedret meg.

        Hva angår KG, klarer jeg ikke ta denne siden seriøst. Alt kritiseres, og et fåtall av brukere klarer å holde seg seriøs til en ryddig debatt – slik jeg opplever det. I de fleste tilfellene er det mye “damned if you dont, damned if you do”. Det er synd, for det kunne blitt et sted for mange interessante og viktige diskusjoner.

    5. Herregud. La nå jenta få være i fred! Ja, hun blogger og deler livet sitt på nett for alle å se, men det betyr da ikke at hun skal få kritikk på absolutt alt hun skriver? Tenk deg om to ganger før du skriver stygge, urelevante og unødvendige kommentarer som egt ikke sier noe annet enn at du har så lite å bedrive tiden deres med enn å rakke ned på en 20 år gammel jente.

      Til deg Jessica – stå på og drit i alle pirkete og dritt kommentarer. Du er så råsterk og du står på med både blogg, skole og barna dine. De er heldige som har en såpass oppegående og flink mamma! You go girl!

    6. ^
      Tenk å ha et liv som er så tomt at man sitter og teller bilder av noen fremmede barn over Internett? Også i juletida i tillegg… Må jo nesten bare synes synd på disse menneskene, og lure på hvor ting gikk galt for dem.
      Ha en fortsatt fredelig juletid og et nydelig nytt år, Jessica <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg