OG SÅ BLE LIVET SNUDD PÅ HODET…

Her om dagen kom jeg til å tenke på noe jeg egentlig helt hadde glemt. Jeg scrollet på Netflix, etter nok en helgekveld hvor Fredrik og jeg ikke klarte å finne noe vi ville se på (standard prosedyre) og kommer plutselig over en serie jeg helt hadde glemt. Navnet lyste mot meg og jeg ble bare sittende og smile for meg selv. Den serien så jeg på sammen med Fredrik noen måneder før jeg ble gravid for aller første gang: Da vi var i avstandsforhold, og bodde 4 timer fra hverandre.

Det var vinter, nærmere forklart vinteren 2014. Vi var som sagt i avstandsforhold på dette tidspunktet, og besøkte hverandre hver helg. Jeg husker hvor fælt jeg savnet ham på ukedagene, men i gjengjeld fikk vi jo faktisk se hverandre hver helg – og det er jo i grunn ganske mye til noen som bor såpass langt unna hverandre.

Jeg var hos han en helg, og så var han hos meg neste helg, og slik byttet vi på. Denne helgen var det “min” helg, og jeg ventet på Fredrik. Etter 4 timer med tog rett etter at han hadde vært på skolen, sent på fredagskvelden, så kom han endelig frem. Jeg husker at gleden var like stor hver gang.

Det er rart å tenke tilbake på denne tiden, da det bare var oss og vi var «vanlige» tenåringer som ikke hadde noen forpliktelser. Ikke rart fordi jeg savner det, for det gjør jeg ikke, men rart fordi jeg ikke kan tenke meg tilbake til et liv uten barn. Da kvelden kom så vi alltid på serier eller en film før vi skulle legge oss, ikke så ulikt oss selv i nåtid. Og noen helger før det, hadde vi tilfeldigvis bare startet å se en serie, som vi så på den amerikanske versjonen av Netflix. Den handlet om en 15-åring som ble gravid, og som fikk barn. Faktisk også en sønn.

Jeg husker spesielt godt, faktisk kommer jeg aldri til å glemme, kommentaren til 16 år gamle Fredrik som satt ved siden av meg og så på da barnefaren også dukket opp i serien.

“Glad det der ikke er meg ass”

11 kommentarer
    1. Aww herregud! Skjønner tankegangen. Å nå er det jo han haha
      Hva heter serien?
      Elsker alt du skriver
      Er det Virkelig Leo på bildet?

      1. Hei hei!

        Ja, det stemmer 😀 Om det er et blogginnlegg jeg er fornøyd med som jeg skrev for flere år siden, kan jeg fint finne på å publisere det på nytt. Dette er noe som er veldig vanlig i bloggbransjen, ikke hele tiden eller hver dag selvfølgelig (!) men en gang i blant. Kanskje spesielt hvis bloggen man skriver og innleggene man tidligere har publisert ikke fikk like mange lesere på den tiden det ble publisert, men at man i nåtid har et større publikum å dele det med. Da er det ofte vanlig å re-publisere.

        Forstår godt at du ble skuffet siden du har lest dette tidligere, så det skal jeg ta med meg videre og jeg skal unngå å gjøre det igjen 🙂 Tusen takk for den konstruktive tilbakemeldingen din!

        1. Syns ikke det er noe ille eller et problem i seg selv å publisere gamle innlegg. Men syns det blir litt feil å fremstille det som om det er nytt og noe som nylig skjedde. Hadde vært bedre om du skrev en kommentar om at dette er en gammel post du ville dele igjen.

          1. Det synes jeg var et veldig fint innspill! Jeg har ikke bevisst gått inn for å “late som” at dette er et helt nytt blogginnlegg, altså, jeg spiller med helt åpne kort og er selvfølgelig ærlig om noen spør eller lurer. Jeg hadde ikke tenkt på at jeg kunne merket det som et blogginnlegg som er publisert tidligere, så det skal jeg åpenbart gjøre om jeg noen gang skulle publisere et blogginnlegg på nytt i fremtiden 🙂 Takk!

        2. Okei, da skjønner jeg 🙂
          Da vet jeg hvorfor hvis du skulle re-publisere ved senere anledninger!
          Stå på videre, fine og flotte du!
          Du virker veldig jordnær og snill, og guttene dine er helt nydelige ❤️ Gleder meg til å fortsette å lese bloggen din.

    2. Ha-ha😄 Denne var morsom, og jeg måtte lese det opp for familien som også måtte le over kommentaren når vi vet hvordan det gikk. Men heldigvis har jo Fredrik klart å tilpasse livet som pappa veldig bra👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg