SPØRSMÅL OG SVAR: BARNA, REKLAME OG LEILIGHET!

Hva spiser du til jul siden du ikke spiser kjøtt? – Morsomt at dere lurer på dette, jeg hadde nemlig ganske nylig en meningsmåling på Instagram-stories om dere ønsket et blogginnlegg med akkurat det: Inspirasjon og oppskrifter til julemat for veganere- og vegetarianere. Til jul spiser jeg vegansk pinnekjøtt laget på en kjøtterstatning fra merket Oumph! som heter salty and smokey. Jeg marinerer den og steker den, servereres med poteter og kålrotmos – altså det vanlige tilbehøret. Det er så fantastisk godt! Spiser også vegisterkaker (det må dere prøve!) og litt annet. Jeg var ekstremt glad i pinnekjøtt men det har gått så utrolig fint å gi opp den tradisjonelle julematen til fordel for et grønnere alternativ.

Hva synes du om å bruke barna sine i reklame på sosiale medier? – Det har jeg skrevet ganske utfyllende om HER.

Ser du for deg å blogge/drive med sosiale medier resten av livet? – Nei, overhode ikke. Ønsker å ta meg lang utdannelse og bli utdannet jurist eller psykolog, slik jeg har fokus på bloggen nå gjennom skolegangen min. Kunne aldri bare jobbet med bloggen resten av livet – selv om bloggen betyr veldig mye for meg og er en stor del av meg!

Hva er din naturlige hårfarge? – Mørk brun.

Er ny som vegetarianer, og lurer på hvor du får kjøpt den beste vegetarmaten blant fastfood-kjedene? – Nå spør du den rette personen, så dette spørsmålet likte jeg. Haha! Det kommer litt an på hva du liker: Men jeg er personlig veldig glad i Mcdonalds sin vegetarburger (kjøp uten ost og så er den vegansk) samt vegetarnuggetsene deres (selv om de fort kan bli litt mye for min del) Burger King har også en burger som er vegetarisk kalt Halloumi King, den er god. De har også en utrolig god vegansk burger som heter plantebasert whopper eller noe i den duren, veldig lik smak som kjøtt – smakte grillet kjøtt faktisk. Sprøtt! Max hamburger har nok de beste plantebaserte nuggetsene jeg har smakt, samme med vegetarburgeren deres. Så jevnt over vil jeg nok svare Max!

Er Fredrik eller du eldst i forholdet deres? – Fredrik er ett år eldre enn meg da han er født i 97 og jeg i 98. Han har faktisk bursdag første uken i januar! Gleder meg til å stelle i stand bursdagfrokost som jeg gjør hvert år for både han og barna. Det er en hyggelig tradisjon jeg har tatt med meg hjemmefra ♥ Bilder under fra Fredrik sin 21 årsdag, denne bursdagen blir han 23.

Hvordan tjener du penger på bloggingen? – I hovedsak reklamekampanjer jeg gjør for ulike bedrifter i form av et blogginnlegg, instagram-stories, eller en Snapchat-story. Eller en kombinasjon av disse! Tjener også penger på affiliatelenker, bannere på bloggen og klikk. Er veldig selektiv med hvem jeg sier ja til da, så derfor vil dere heller aldri se reklame for mirakelpiller eller annet tull her inne. Jeg tar det veldig seriøst og nekter å lure leserne mine – skjems på vegne av influencere som selger følgerne sine lureri. Har forresten også hørt utallige ganger at bloggere ikke tjener på klikk lenger, det stemmer ikke for min del. Det kommer antakeligvis an på om man har bloggkontrakt eller ikke. Før (i typ 2014-2015) kunne man leve på klikkene i seg selv, men det kan man ikke nå lenger. Så summen man får betalt per klikk har definitivt sunket veldig, mens reklamekampanjer har blitt vanligere og dyrere med årene.

Hvilken farge har Leo i vinterdressen sin fra Reima? – “Dark Yellow”, men på grunn av filteret jeg la på bildet ser den mer kanelbrun ut på bildene. Begge de fargene er så fine da – og jeg heier så på at barna skal få lov til å være med å velge farger helt uavhengig av hva som blir ansett som gutte- og jentefarger. Farger er jo for barna bare lek og moro! Jeg blir så glad over at Fredrik og jeg har klart å lære barna om dette, for de velger til stadighet farger på ting hjemme/klær osv fra hele fargespekteret, og ikke bare blå og grønn. Det synes jeg er så fint!

Har du fått med deg homoterapi-debatten? Hva synes du i så fall? – Jepp, den har jeg fått med meg. Synes det er utrolig morsomt at statsminister Erna Solberg uttaler i første episode av homoterapi at vi “ikke kan være et samfunn som forbyr meninger og ytringer vi ikke liker” da har du jo mistet hovedpoenget fullstendig. Vi er alle enige om at vi ikke skal være et samfunn som forbyr ytringer vi ikke liker. Men vi burde også være enige i at vi burde forby terapi som behandler homofili som en sykdom! Religionsfriheten er som statsministeren vår nevner også et viktig punkt, for alle skal få tro på hva de vil. Men vi kan ikke akseptere at religionsfriheten blir brukt som et argument for å holde fast ved å behandle homofile som nettopp en sykdom.

Du har snakket om at dere skal kjøpe dere noe eget neste år. Kommer dere til å gå for hus eller leilighet? – Leilighet er det vi tenker i første omgang!

Har du noen gang tatt abort? – Nei, det har jeg ikke.

Hvor stor er leiligheten dere har nå? Antall rom? Ser veldig fin ut! – Den er 120 kvm. Er to soverom (guttene deler det største som er veldig stort) Eneste minuset er litt lite bad. Men alt er jo kjempefint da, var nyoppusset da vi flyttet inn i 2015. Elsker å bo i fine Larvik!

Hva ser du mest frem til akkurat nå? – Å kjøpe julegaver til familie og venner står nok øverst på den listen akkurat nå, herregud som jeg gleder meg. Har også noen utrolig morsomme samarbeid som jeg gleder meg uendelig masse til å dele med dere i tiden som kommer! Gleder meg også til å bli helt bra igjen da jeg fremdeles er sengeliggende, det må jo bare nevnes. Hilsen sutrekjerringa. ♥ God søndag videre!

5 kommentarer

Siste innlegg