SPØRSMÅL OG SVAR: PR-STUNT, KJÆRESTEN OG BOSTED

Hei dere, og riktig god kveld! Vi har hatt en halvgod start på uken i dag, en av guttene ble syk i dag så jeg måtte dra hjem fra skolen – det er så klart kjipt med tanke på fraværsgrensa som gjelder for meg på skolen nå – men heldigvis har jeg en del å gå på, så det er absolutt ingen krise. Det viktigste er at gutten min har det bra, og syke barn hører tross alt hjemme i sofaen med dyne, favorittfilmen Biler på skjermen og masse kos.

I dette blogginnlegget kommer svarene på noen leserspørsmålene denne uken – dette skulle egentlig komme ut på lørdager slik det pleier, men på grunn av hvordan helgen ble og alt jeg delte i helgen, valgte jeg å vente til i dag istedenfor.

Hvorfor har det vært så mye av og på med deg og barnefar? – Det blir veldig vanskelig å svare på dette uten å bli veldig privat, for grunnen er naturligvis at vi har hatt vårt å slite med tidligere. Tidligere hadde vi et slikt forhold hvor ting har vært ekstremt bra når det har vært bra, og helt bånn i bøtta når det har vært dårlig. Slik er det ikke denne gangen – kanskje fordi vi nå har skjønt for alvor hva som står på spill? Nå er det jo et år siden det ble slutt, og vi har fått oss en wake-up call i mellomtiden. Vi ønsker å være oss to. Man skal selvfølgelig aldri si aldri, men denne gangen føler jeg meg trygg på at ting kommer til å gå godt for oss.

Hva tenker du om de som mener at det ikke er så tungt å gå på skolen med barn? Enig eller uenig? – Nå skal jeg svare 100% ærlig på hva jeg tenker omkring dette temaet, for jeg har opplevd å få enkelte slengbemerkelser som “Jeg går selv på skolen, jobber og har barn – det er ikke så hardt, vet du.” og det er ikke noe hyggelig. Alle har vi ulike forutsetninger og utgangspunkt. Noen av oss har barn som ikke sover en natt før de er 5 år, andre har barn som sover natten gjennom, søtt i sin egen seng fra de er 6 måneder gamle. Noen av oss har en varm bil de kan kjøre om morgenen til jobb/skole/barnehage og i tillegg derfor få sove lenger, andre må gå i 10 minusgrader grytidlig hver morgen i vinterhalvåret, fordi det er et snøkaos uten like og man bruker en time på en tur som vanligvis tar 15 minutter. Noen av oss har barn som trasser lite, andre har barn som trasser veldig mye. Noen av oss har barn som er enkle å legge, andre ikke. Jeg kunne kommet med uendelige av slike eksempler! Noen av oss glir litt lettere gjennom hverdagen enn andre. Jeg spiller litt på ytterpunktene her for å tydeliggjøre poenget mitt, og spørsmålet mitt er:  Er det rettferdig å skulle sammenligne to potensielt helt ulike livssituasjoner?

Synes du det er en enkel sak å gå over 50% på skolen og jobbe beinhardt for å få nesten utelukkende toppkarakterer, når du jobber som selvstendig næringsdrivende, og har to små barn? Good for you – oppriktig talt, altså. Men det gir deg absolutt ingen rett til å si noe om hvordan det er for meg. Jeg synes det er tidvis hardt, og det har jeg all rett til å gjøre. Jeg klager ikke, jeg er ikke bitter, men når noen tror de kan frarøve meg retten til å synes at hverdagen kan være ganske slitsom, fordi de selv ikke synes det er slitsomt – så synes jeg det er på sin plass med et rettferdig svar.

Hvordan er du som mamma? – Jeg er streng, men veldig omsorgsfull og kjærlig. Jeg synes det er helt fantastisk å være mamma, og anser meg selv som heldig som får oppleve alt det innebærer hver dag.

Hvor lenge har du hatt bloggen din? Siden oktober 2014. Jeg startet imidlertid ikke å blogge ordentlig før i januar 2015!

Er det et PR-stunt at du og Fredrik har blitt sammen igjen? – Fredrik har hatt en helt annen adresse enn meg og har hatt det siden vi slo opp. Selv om bloggen er en stor del av meg, er det ikke sånn at livet mitt sirkulerer rundt bloggen. Jeg kunne aldri (!) faket at vi hadde blitt sammen igjen for å få lesere på bloggen – i min verden er man ikke helt frisk om man finner på å gjøre sånne ting. Haha!

Hva tenker du om at noen synes synd på barna dine siden du har hatt et ustabilt forhold til Fredrik? – Det synes jeg er patetisk, og vitner om manglende evne til empati. Ærlig talt, en ting er berettiget og konstruktiv kritikk – dette er bare lavmål. En ting hadde vært om jeg levde et ekstremt ustabilt liv, og at det virket som at barna var skadelidende av det. Jeg ville aldri forsvart ordbruken av “det er synd på barna dine” simpelthen fordi jeg ikke snakker sånn til andre mennesker, men da kunne det i minste være mulig å forstå hvorfor noen velger å skrive det. Barna våre har to foreldre som har slitt med forholdet sitt tidligere ja – men om det er synd på alle barn der ute som har eller har hatt foreldre som har strevd med forholdet sitt – ja, da blir det ganske mange barn å synes synd på til slutt. Dessuten synes jeg ordbruken er helt på viddene. Nei, det er ikke ideelt å ha slitt med parforholdet som foreldre – men jeg vil heller ha slitt i parforholdet tidligere om det likevel har ført oss hit sammen, hvis alternativet er at barna vokser opp i to hjem.

Har du mange søsken, siden du har sagt at du ønsker deg mange barn selv? – Helt siden jeg fikk guttene mine har jeg vel sagt at jeg ønsker meg en stor familie, men nå har jeg fått bekreftet at jeg bare vil kunne få ett barn til siden barna mine ble tatt med keisersnitt, og livmoren min mest sannsynlig ikke tåler mer belastning enn det (siden mitt neste barn må tas med keisersnitt også) Jeg har ikke mange søsken, men jeg har to søstre. Ei som er eldre enn meg, og ei som er yngre enn meg. Når jeg tenker tilbake på barndommen så synes jeg egentlig at det holdt lenge med oss tre, så kanskje tre barn holder for meg også. Det må det jo bare, haha!

Har du det bra om dagen? – Jeg har det veldig bra! Takk som spør, håper dere har det bra også ❤️

Dette har kanskje blitt spurt om før, men hvor stor er leiligheten din? – Den er 120 kvadratmeter. For meg er det litt for stort, men med tanke på barna er det veldig passe.

Hvor bor du? Kunne du tenke deg å bo noen andre steder i Norge eller utlandet? – Jeg bor i Larvik som ligger i Vestfold – og trives alt for godt. Jeg kunne ikke tenke meg å flytte til utlandet, med mindre det var snakk om en litt lengre ferie bare! Jeg kunne sikkert ha bodd andre steder i Norge, for det er så mange fine plasser å ta av. Akkurat nå er det for øvrig ingen andre steder jeg heller vil bo enn her i Larvik.

Jeg er ny bloggleser, og lurer på hva kjæresten din heter? – Han heter Fredrik!

Jeg valgte ut litt av alt som kom inn, så håper jeg dere liker svarene! Samtidig ville jeg virkelig kunne svare så ærlig som mulig, men det er selvsagt enkelte ting som er nødt til og burde holdes privat. Nå skal jeg få spist litt kveldsmat før det er natta om ikke så lenge for min del. Jeg kan nesten ikke tro at jeg har vinterferie allerede på fredag – tiden har gått så fort! Ønsker dere en fin kveld de resterende timene av kvelden.

11 kommentarer
      1. Hei!

        Jeg har aldri sagt at kjæresten min ikke var barnefaren – jeg lot være å svare på spekulasjonene og spørsmålene nettopp for å slippe å lyve. Jeg ville aldri ha løyet – ergo holdt jeg heller tett om det 🙂 Så det stemmer ikke at jeg har sagt det.

        1. Det stemmer at du aldri har sagt annetenn at du hadde kjæreste. Men siden du aldri hverken bekreftet eller avkreftet om det var han som ikke vil ha navnet sitt på bloggen, som du skrev, så skjønte de som hadde iq over skonummer hvem det var.

          1. Hei hei!

            Jeg synes det er totalt unødvendig å diskutere intelligenskvotient-nivået på hvem som har trodd hva om hvem kjæresten min er. Det burde vi holde oss for gode til.

    1. Alle har jo skjønt det. Fra du la ut bilde av dere så kjente man jo han igjen på kroppsbygning og høyde. Ikke at det spiller noen rolle, men ikke tro at dette kommer som noen bombe.

      1. Jeg har fått spørsmål i månedsvis om hvem min nye kjæreste er, om han kjenner Fredrik, og så videre. Slike spørsmål har jeg fått fra mange ulike mennesker, så det stemmer nok ikke at dette var noe alle visste, nei. Det gir i så fall absolutt ingen mening.

        Jeg regnet med at det var noen som kom til å forstå det, men jevnt over er det nok ganske mange som ble overrasket 🙂

    2. Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the web the easiest thng to be aware
      of. I say to you, I definitely get irked while people consider worries tbat they plainly do not know
      about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out
      the whole thing without having side-effects , people could take a signal.
      Will likely be back to get more. Thanks https://bestlocksmithservicessitesblogs.wordpress.com

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg