UKENS SPØRSMÅL OG SVAR: KJÆRLIGHETSSORG, ØKONOMI OG FERIE

Hei og riktig god søndag! Da ble det visst bloggfri på meg denne helgen, det var ikke noe jeg planla men jeg tar meg sjeldent helt fri og det følte jeg for denne helgen. Gjør meg faktisk litt vondt å se at så mange av dere har klikket dere inn hver dag i løpet av helgen når jeg vet at jeg ikke har publisert noen nytt blogginnlegg. Det blir i hvert fall en god stund til neste gang jeg tar meg noe fri!

Nå kommer i hvert fall spørsmålene fra den siste uken jeg har fått inn fra dere, i og med at jeg ikke har svart på dem enda!

Du og Fredrik har jo vært i avstandsforhold, jeg lurte på hvordan det gikk? Hva gjorde at det gikk fint? Hva gjorde dere for å få det til, og slo dere opp i denne perioden? – Vi var i avstandsforhold i nesten ett år. Det var veldig tøft, men også veldig fint. Vi følte at nyforelskelsen varte veldig lenge fordi vi ikke hadde mulighet til å ses hver dag. Jeg vet ikke helt hva vi gjorde for å få det til, annet enn å planlegge å tilbringe ferier etc sammen, slik at vi alltid hadde noe å så frem til. Og så snakket vi alltid litt på telefonen før vi skulle legge oss om kvelden, for å si natta. Vi skypet et par ganger i måneden, og så oppdaterte vi hverandre på meldinger hvis det var noe spesielt som skjedde i livene våre. Vi slo ikke opp i denne perioden, nei.

Hvorfor har du ikke blogget på et par dager? – Som jeg skrev innledningsvis trengte jeg rett og slett litt ferie. Jeg har vært litt sliten og ønsket et par dager bloggfri, siden det tross alt er så sjeldent at jeg tar meg helt fri. Det er lett å tenke at blogging kun er å skrive litt her og der, og knipse et par bilder – og jeg har aldri vært en av de bloggerne som påstår at blogging er beinhardt arbeid for det tror jeg ikke – men jeg lyver om jeg sier at det ikke tar opp mange timer hver dag, så da tok jeg meg litt fri. I går var jeg også en tur på Stavernfestivalen, hvilket var veldig gøy!

Kunne du tenkt deg å skrive mer om da du var deprimert? – Per nå så er svaret på det nei, da det ikke er så mye mer som jeg ikke allerede har sagt, som ikke blir for privat for meg. Det er viktig for meg å skille mellom det jeg synes er OK og dele, og det som blir for privat. Men det kan selvsagt endre seg etter hvert dersom jeg føler det er mer komfortabelt å snakke mer om noe av det.

Har du hatt kjærlighetssorg? Har du noen råd til meg? Ble slutt for noen dager siden.. Elsker bloggen din! – Kjære deg da! Huff, så vondt å høre. Jeg har hatt kjærlighetssorg flere ganger. Det er så vondt at det føles ut som verden raser sammen – og uansett hva man gjør eller hvor man er, så faller tankene tilbake på den ene personen. Sånn var det i hvert fall for meg. Dere som har vært dypt inne i en heftig kjærlighetssorg selv vet sikkert hva jeg snakker om. Det som fungerte for meg var å ta en dag om gangen, ikke tenke langt frem i tid, unfollow på Instagram, Facebook og alt mulig – ikke for å være barnslig, men for meg fungerte dette ved at jeg slapp å få opp hva vedkommende hadde likt, postet, og så videre hele tiden. Da får man et slag i trynet gang på gang, spesielt om vedkommende er aktiv. Jeg vil også råde deg til å ha gode venner rundt deg, tilbring tid med familie og mennesker som får deg til å føle deg bra. Men tillat deg å være alene og kjenne på følelsene dine, selv om det kan være helt forferdelig. Det vil bli bedre, selv om det kanskje ikke føles sånn ut. Jeg lover! En dag kommer du til å klare å tenke navnet til han/henne og ikke føle noen ting.

Har dere noen flere planer for sommeren som en familie? – Haha, jeg vet ikke enda! Vi tar det rett og slett litt som det kommer. Kanskje, kanskje ikke. Fredrik og jeg skal jo til England i august, annet enn det vet vi altså ikke.. Enda.

Hvor mange følgere har du på Snapchat? – Litt over 10 000, det er veldig gøy! Jeg nærmer meg 7000 på Instagram også, og det synes jeg er litt rart av den grunn at jeg så sjeldent oppdaterer og egentlig er skikkelig kjedelig på Insta.. Burde skjerpe meg der, vet det. Haha!

Hva synes du om at bloggere får mange tusen kroner per betalte reklameinnlegg? Synes du ikke det er litt urettferdig ovenfor de som jobber som mye viktigere ting, men som får dårligere betalt? – Altså, jo.. Jeg synes jo det. I en ideell verden hadde leger, sykepleiere og barnehage-ansatte tjent mye mer enn de største bloggerne – men dessverre er det ikke sånn. Jeg tror nok det er mange yrker som gjør en mye større og viktigere jobb enn de største bloggerne, og som derfor hadde fortjent en god lønning for det. Foreldrene mine lærte meg for øvrig fra tidlig alder at vi lever i en verden som er ekstremt urettferdig, men at det ikke alltid er så mye å gjøre med det. Noen ganger gjør man seg selv en stor tjeneste ved å bare akseptere det..

Jeg har lest at du ønsker å studere psykologi og juss, men kan jeg spørre hva du har lyst til å bli? – Jeg har lyst til å utdanne meg til å bli enten jurist eller psykolog ⚖️

Dette er ikke stygt ment, men det virker som om du sitter godt i det økonomisk hvert fall mer enn veldig mange andre unge foreldre. Hvorfor gir du ikke mer penger til veldedighet? Flere bloggere gjør det, men har ikke sett noe av det hos deg? – Dette synes jeg var et veldig rart spørsmål av flere grunner. For det første er min økonomi noe jeg aldri har hatt fokus på her på bloggen i fortiden, og det er heller ikke noe jeg kommer til å ha i fremtiden. For det andre synes jeg dette er et rart spørsmål fordi du kritiserer meg for å ikke gi penger til veldedighet, når du ikke kan vite om jeg gjør det eller ikke – på grunn av punkt nr 1. Når det er sagt, skriver jeg aldri om veldedighet fordi det er veldig mange bloggere og influencere som gjør det – men som også alltid skal fortelle om dette til Gud og hvermann hver gang det skjer. Og vet dere hvorfor jeg lar være? Fordi det fokuset for meg er helt feil. Det blir det samme som å gjøre noe fint for noen, men samtidig høste cred for at man gjør det. Å stille opp for andre uten å høste ros, likes, og fine kommentarer – for er det ikke nettopp da det faktisk virkelig betyr noe? ♥

Hvordan har du fått tilrettelagt videregående? Fikk du det bare sånn fordi du har fått barn? – Nei, det var ikke noe jeg bare fikk tilrettelagt fordi jeg har barn. Jeg følger en regel for å fullføre VGS hvor jeg bare trenger de 6 studiekompetansefag for å få generell studiekompetanse. Jeg er altså ferdig med VGS neste år! De 6 studiekompetansefagene er Norsk (Vg1, vg2 og vg3), engelsk (Vg1), naturfag (Vg1), samfunnsfag (Vg3?), Historie (vg2) og matematikk (Vg1 og vg2). Du kan lese mer om regelen jeg følger HER. Kan absolutt anbefale dette for dere andre som har barn og som ønsker å fullføre VGS!

Håper helgen deres har vært like fin som min, nå blir det godt med en ny ferieuke med guttene og meg. Fredrik har full jobbuke, så det kan bli spennende å finne ut av hva vi skal finne på her hjemme uten han på dagtid!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg