UTEN DEG

God fredag alle sammen! I dag tidlig våknet jeg litt over klokken 06.00 og gjorde meg klar til å ta med meg den ene gutten min i barnehagen. Jeg har hatt skrivedag på skolen i dag, så det var mildt sagt godt å bli ferdig og ekstra koselig å gå innom barnehagen på vei hjem for å hente skatten min – før vi dro videre hjemover til Fredrik og mitt andre barn som er sykt. Og gjett hva jeg klarte å gjøre da jeg kom hjem? Dette har jeg ledd av hele kvelden. Joda, da jeg kommer hjem føler jeg meg skikkelig svimmel og sliten, og bestemmer meg derfor for å dusje og ordne meg litt, skifte, altså – det vanlige jeg pleier å gjøre når jeg kommer hjem fra en lang dag borte.

Som dere kanskje allerede vet, er jeg en person som veldig lett blir kald, så jeg skrur på alt av varmen her hjemme, Fredrik skrur det ned, og sånn går nå dagene. I dag var intet unntak, og jeg skrur på varmen på fullt og bestemmer meg for å legge meg litt ned ved varmepumpen vi har her hjemme i stua (Guds gave på vinteren, om jeg kan si det sånn) så der lå jeg – på gulvet, med vått hår, håndkle på hodet og i pysj. Nå virker jeg sikkert helt sprø, men det får så være. Og så klarer jeg pokker meg å sovne der!

Så der lå jeg. På gulvet… I en halvtime. Fredrik hadde tydeligvis hatt det ganske morsomt med at jeg lå og sov der, da. Så da våknet jeg opp i sengen min klokken 18.00 etter å ha sovet ytterligere litt lenger i sengen, skjønte jeg ingen verdens ting. Fredrik forteller meg da at jeg hadde sovnet på gulvet med varmen på fullt, og at han omsider bestemte seg for å bære meg i seng, etter å ha forsøkt å vekke meg flere ganger uten hell.

“Du virket så sliten, så jeg lot deg bare sove, jeg.” sier Fredrik etter å ha laget hjemmelaget kveldsmat til barna, danset, lekt og sunget med barna – samt sett favorittfilmen deres to ganger på rappen. Altså…  Jeg hadde tidenes dårligste samvittighet da jeg våknet opp og innså at jeg hadde sovet bort tid jeg kunne hatt med barna, men Fredrik forsikret meg om at jeg ærlig talt kunne ta det helt med ro. De hadde jo kost seg masse så lenge, og så mye tid som jeg har med dem, burde jeg ikke ha dårlig samvittighet for å være sliten av alt som skjer ellers i livet mitt. Og som tydeligvis gjør meg så sliten enkelte dager, at jeg kan sovne hvor som helst. Haha!

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten deg, og den flotte pappaen du er for barna våre ❤️

8 kommentarer
    1. Får du seriøst tidenes dårligste samvittighet fordi du sover noen timer én ettermiddag etter skolen? Jeg har reagert på det før også, for du gir uttrykk for at du får dårlig samvittighet hver gang du koser deg eller gjør noe uten barna. Eller at du omtrent ikke klarer å hygge deg uten barna, fordi det er livets største gave å være mamma. Helt enig i det altså, men det ER lov å hygge seg uten barna av og til. Og det ER lov å sovne på ettermiddagen selvom barna er hjemme 🙂

      1. Enig ☝
        Vi har omsider fått vår etterlengtede datter, men kjenner ikke på dårlig samvittighet over at jeg ikke tilbringer hvert sekund med henne. Men akkuratt nå tenkte jeg faktisk at jeg kanskje burde ha det.. Noe jeg selvsagt ikke skal ha! Jeg trenger pause jeg også om jeg skal være en god mamma 🙂
        Ingen oppegående folk mener at du er en dårlig mor fordi du tar deg en blund en ettermiddag eller tar en kaffe med venner uten barna. Vi har alle litt behov for egentid, og det skal vi unne oss! Barna våre må også lære seg at det er helt greit. Mener selvsagt ikke at man skal mer barnefri enn tid med barna, men det skjønner du vel! 😉
        Du er en god mor, så nyt en blund når du trenger det 😘

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg