VERDENS VERSTE DAG..

God kveld alle sammen! Nå har jeg endelig fått slappet av litt og er klar for å oppdatere dere igjen. Dagen vår i dag har vært veldig fin, startet i syv-tiden og har fått unnagjort en del pensumlesing, jobb bak bloggen og forberedelser til mandagen. Ikke minst fått begynt å sett på høst- og vinterklær til Leo og Noah, som de trenger litt av. Tenkte jeg kunne vise dere noe av de nye klærne deres i et eget blogginnlegg, vet at det er mange av dere som liker at jeg viser frem slikt 👔 Jeg kan nesten ikke tro at det er torsdag allerede i morgen, men jeg har faktisk utrolig nok fått gjort mye av det jeg skulle denne uken og det er jeg veldig glad for ♥ Pleier ofte å gå litt tregere enn som så, for å si det sånn.

Dagen i går, derimot, var rett og slett en av de verste dagene jeg har hatt på lenge. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, var bare en veldig tung dag. Sånn er det en gang i blant, og det er faktisk helt normalt. Likevel merker jeg at jeg synes det er helt forferdelig å ha slike dager (hvem synes ikke det da?) og jeg var så glad da jeg endelig fikk lagt meg og dagen skulle være over. Men neida, da får jeg selvfølgelig søvnparalyse (igjen) og våkner opp i panikk 😂 Kan ikke annet enn å le, for det er så typisk at alt som kan gå galt, går galt på slike dager.

Søvnparalyse er jo noe jeg har slitt veldig mye med tidligere i stressende perioder som jeg også har fortalt dere om, måtte jo til og med gå til søvnekspert i fjor da det ble så ille. Er det noen av dere lesere som også sliter med dette og som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Blir helt gal, føler jeg har prøvd alt. Som småbarnsforelder trenger man virkelig all søvn man kan få – og man sover, som dere antakeligvis vet, mildt sagt ikke så godt etter å ha hatt dette. Haha!

I morgen har jeg foreløpig dette på planen: Telefonmøte med samarbeidspartner, møte med rådgiveren min på skolen (som jeg tenkte jeg kunne fortelle dere litt mer om i morgen) planlegge blogging fremover, pensumlesing i alle fagene jeg har i år, og rydde her hjemme. Har enda ikke skaffet oss vaskehjelp og jeg vurderer det så sterkt nå at det finnes knapt ord. Vil i hvert fall ha ting skikkelig i orden her hjemme til skolestart, så da har jeg noen dager på å bestemme meg i det minste. Jeg er dessverre ganske rotete av meg, så jeg innser at jeg må rydde til før vaskehjelpen skal komme i så fall, og da er jo vitsen kanskje litt borte? Haha!

6 kommentarer
    1. Jepp, jeg opplever også søvnparalyse i perioder.
      Jeg leste et sted at det hjelper å ligge på siden. Hos meg har søvnparalysen oppstått når jeg sovner igjen om morgenen, men jeg har ikke opplevd det når jeg ligger på siden( bank i bordet).

      1. Uff, føler med deg <3

        Jeg fikk beskjed av søvneksperten at det kunne hjelpe å unngå å sove på ryggen, for det kunne visstnok være en utløser. Så jeg har forsøkt å sove på magen, jeg burde kanskje prøve siden også da? Takk for tips!

    2. Hei!

      Har blitt plaget av søvnparalyse selv, og for meg hjalp det å forsøke å rasjonalisere under selve paralysen. Med det mener jeg at jeg aktivt tenkte «dette går over, dette er ikke farlig, dette er ikke ekte» osv. Har ikke vært plaget av det etterpå, og tror noe av grunnen til det har vært at jeg uskadeliggjorde hele fenomenet.

      Har forøvrig også fått tips om å ikke lukke opp øynene, og å fokusere på å forsøke å få tilbake bevegeligheten i en og en finger.

      Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg