VI HAR OMBESTEMT OSS..

God fredagskveld alle sammen♥

For en fin dag vi har hatt! Jeg har levert guttene i barnehagen så Fredrik kunne sove litt i dag (siden han hadde fri fra jobb) jeg leverte dem også i 10-tiden så vi kunne ha en rolig morgen hjemme og start på dagen, for morgenene på hverdagen kan ofte bli stressende – så det gjelder å prøve å unngå det når vi kan. Jeg har jobbet en del med skolearbeid hjemmefra, jeg har handlet inn mat/snacks og nesten alt vi trenger til helgen, jeg har fylt på vippeextensions hos min flinke behandler i Stavern, og jeg har rukket å jogge litt, samt fått ryddet her hjemme! Så jeg sier meg svært fornøyd og håper dere også har hatt en fin start på helgen.

“Skal dere ikke kjøpe noe eget snart?” er noe jeg har fått spørsmål om veldig mange ganger det siste året, etter å ha leid bolig siden jeg flyttet ut som 16-åring skjønner jeg at det spørsmålet har dukket opp tidvis ganske ofte. Nå har jeg alltid svart at vi ønsker å vente, at jeg ikke føler at vi har dårlig tid eller noe som helst.. Og det har vi jo heller ikke, og desto lenger man venter desto mer penger får man spart opp til egen bolig også.

Men jeg tror jeg rett og slett har ombestemt meg litt. Spesielt etter å ha snakket litt med foreldrene mine tidligere i dag! Jeg begynner å kjenne et større savn for noe som er vårt eget, og ikke leid. Det gjør jo unektelig litt vondt i sjela å tenke på hvor mye penger som har gått bort til leie de siste årene, selv om jeg for all del stortrives i den leide leiligheten vi bor i nå, som er SÅ fin, og er superfornøyd med både huseier og alt som er.

Fredrik og jeg har derfor bestemt oss for å prøve å sette oss litt inn i alt som har med å eie egen bolig og gjøre – vi er jo helt blanke på det området, men har heldigvis foreldre som er svært drevne. Haha! Så det er noe vi skal se på mer fremover og i 2020. Det synes jeg er skikkelig gøy, og er noe jeg gleder meg veldig til♥

Ønsker alle sammen en skikkelig fin helg! Håper dere koser dere, det skal i hvert fall vi.

4 kommentarer
    1. Har det på samme måte som dere, alle maser om huskjøp. Er veldig vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet. Men en vakker dag. 🙂 God helg til dere!

    2. Har man råd og egenkapital, forstår jeg ikke hvorfor man leier fremfor å eie. Det er jo som man betaler andres lån og fornøyelser istedenfor å «spare» til seg selv og bygge opp sin egen egenkapital. Har dere råd, kom dere fortest mulig inn i boligmarkedet.

    3. Har man råd så er det lurt å komme seg inn på boligmarkedet, ja! Jo tidligere inne, jo tidligere gjeldsfri 🙂 Må da være mye bedre å betale ned 10.000 på et lån til seg selv og spare ved siden av, enn å spytte ut 10.000 til noen andres lån og spare egenkapital ved siden av. Å betale lån blir jo boligsparing det også

    4. Så glad vi fikk kjøpt oss enebolig i februar. Leste at nå skal det bli enda vanskeligere å komme inn på boligmarkedet. Det er ikke enkelt, 15% i egenkapital er mye. Men man klarer det man vil. Så hvis jeg var dere, ville jeg nok ha kjøpt så fort som mulig 😊 Lykke til 😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg