KAMPEN MOT KLOKKEN

I går kveld tenkte jeg på hva jeg skulle fylle denne mandagen med. Det var ikke måte på hva jeg skulle rekke i dag. Glemmer jeg virkelig hvor fort tiden løper når man for noen timer er alene med et barn, eller i dette tilfellet, en baby? Eller kanskje jeg bare ser for meg at jeg er mer produktiv enn hva jeg faktisk er, for når lillemann endelig sover, ja, da gjør jeg alt annet enn å bake eller å tørke støv innerst inne i klesskapet. Det kan jeg forsikre både meg selv og dere om.

Jeg skulle rydde soverommet vårt, støvsuge hele leiligheten, vaske gulvet i hele leiligheten, lage middag (Sorry Fredrik, det blir nok middag klokken 8 i kveld også) skifte på sengen, vaske klær, henge opp klær, rydde i klærne til Leo, og gjerne  få i meg noe mat også, oppe i alt kaoset av gjøremål og husarbeid med en baby på slep. Og trille en tur, det skulle jeg også få til. Tar jo ikke lang tid det vel? Så, klokken er bikket 4, Fredrik har endelig kommet hjem, og hva har jeg fått gjort av alle disse forskjellige gjøremålene? Jeg skal gi dere et hint.


NADA.

Jada jada, så kunne jeg sikkert gjort noe når han endelig sovnet litt i 12-tiden. Hadde det ikke vært for at jeg da sovnet med ham…

6 kommentarer
    1. nyt tiden hjemme med den lille å ikke stress med husarbeidet :p jeg var helt utslitt i starten av meg selv fordi jeg skulle rekke alt med en baby på slep, så jeg måtte fint godta at de ikke kan se strøken ut til en vær tid å heller ta litt å litt om gangen:) det blir bedre når han blir større 🙂 eller så kan du ha han i en bæresele imens du holder på med husarbeid, det hjalp oss veldig mye her hjemme 😀

    2. Jeg har lest bloggen din helt siden starten, men dette er første kommentaren jeg legger igjen.. Jeg vil bare si at du er utrolig flink til å skrive – det er så gøy å følge med i hverdagen deres 🙂
      Håper du får en fortsatt fin kveld 🙂 Du gjør en kjempejobb!

    3. Kjære søte deg, sånn er det å ha en liten baby. Det er fulldagsjobb (for ikke å si fulldøgn) den første tiden.
      Ikke stress, vær glad for det du rekker, gi blanke i resten og vær stolt av deg selv. Du har fått en baby for bare tre små uker siden. Bruk tiden på å bli kjent med han, han vokser fort. Dere skal få rutiner (haha, jeg har hatt tre, med den siste fikk jeg sånn passe rutiner), og ikke minst, hvor mye tid går egentlig med bare til amming?
      Nei, ikke bekymre deg for “rotet”. Ingen, overhodet ingen, kommer og tar det fra deg, det venter på deg til du tar det 🙂
      Så nyyyyyt babyen, trill deg en tur i stedet for å rydde, for vet du hva? Det er faktisk en godt bevart hemmelighet, men innimellom, etter trilleturen, da kan det faktisk hende at den friske luften har gitt en smule overskudd. Kanskje du får ryddet litt? Hvis ikke. Ja da venter som sagt “rotet” til neste gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg