EN DAG UTENOM DET VANLIGE

Hei dere!

For en dag det har vært! Det har gått i ett fra dag til slutt, og vi har rukket såå mye. Leo, mamma og jeg startet dagen rundt klokken 8, og gikk ned for å spise deilig hotellfrokost. Leo sov litt av og på, men var stort sett helt stille. Etter mye om og men sjekket vi ut av hotellet og tok oss en tur bort på Pascal’s. Og herregud (!) for noen deilige kaker. Trodde ikke det var mulig at kake kunne bli så godt. Jeg ble med andre ord veldig positivt overrasket! Vi tok deretter noen spaserturer rundt i byen og gikk i karl johan hvor vi fikk shoppet litt. Ble litt nytt til Leo også, som jeg skal vise dere senere!

Det blir nok ikke lenge før jeg tar jeg en oslotur igjen, det er så utrolig koselig å få et lite avbrekk fra hverdagen. Og det er jo såå mye bedre utvalg her med tanke på babyklær. Håper jeg får dratt med meg noen av venninnene mine i nærmeste fremtid!

Senere har vi spist litt ute igjen, slappet av og kost oss. Leo har vært litt urolig av og til, men det har stort sett gått greit. En utrolig koselig dag ♥

I ettertid har jeg tenkt på at jeg er veldig glad jeg flyttet ut når jeg gjorde! Det har vært viktig for meg at vi har bodd for oss selv når vi har Leo. Selv om jeg setter ekstremt stor pris på all hjelp vi har mulighet til å få, i og med at vi har et så bredt nettverk av snille mennesker, har det vært viktig at jeg føler at vi har hovedansvaret.

Hvorfor? Jeg vet egentlig ikke helt. Kanskje fordi jeg har fått høre så mye at jeg ikke må bli en av de tenåringsmødrene som bare setter fra meg barnet hos besteforeldrene sine (altså, mine eller fredrik sine foreldre) for å dra ut og feste hver helg, og ellers bruke tiden på andre ting. Vi tok dette valget sammen, og da skal vi ha det største ansvaret. Ikke misforstå, for vi trenger jo avlastning vi også (som alle andre foreldre) og jeg ser ikke noe galt i å “sette” av Leo hos besteforeldrene sine en sjelden gang, men nå snakker jeg om å ta ekstremt lite ansvar selv, for å så legge over ansvaret på andre. Jeg er stolt av meg selv som bor så langt unna mine egne foreldre med et eget barn i en alder av kun 16 år!

Nå går toget mitt om ikke så alt for lenge, så nå skal vi nyte den siste tiden sammen. Vi snakkes om ikke så lenge ♥

24 kommentarer
    1. Jeg bor 20 minutter unna oslo og er ikke der særlig ofte, men er ekstra koselig å komme seg dit og hygge seg!
      Er veldig enig at man bør ta store deler av ansvaret for sitt eget barn, men om du og Fredrik skal ha en hyggelig kveld sammen, eller ut på en fest, så er jo det BARE positivt å kunne ha besteforeldre som stiller opp! For dere er jo ennå bare ungdommer og dere skal jo få dra på fester og være unge, selvom dere har fått barn!! 🙂 Elsker bloggen din

    2. Ja, du har all grunn til å være stolt av deg selv. Mange tenåringsmødre lar sine egne mødre ta alt for mye av ansvaret. Som du sier: kjempefint med litt hjelp, men hovedansvaret burde moren og faren til barnet ta. Flotte bilder, og flott blogg du har 🙂

    3. Du er så herlig! Det er virkelig en glede å lese bloggen din 🙂
      Leo må jo være den skjønneste lille babyen noensinne!
      Ha en fortsatt fin uke alle tre 🙂

    4. Jeg bodde i Oslo før, men så flyttet jeg til Larvik for litt over ett år
      Sia. Må si at det er utrolig deilig å reise tilbake til Oslo for et lite avbrekk, selv om livet mitt var der for ikke så lenge siden! Kos dere masse !

    5. Jeg vil bare si at jeg syns du utleverer Leo litt mye til tider. Ikke i form av bilder, men tekst. Når du skriver detaljert rundt det om at han har vært rolig/urolig, bæsjet/tisset ned hele dere og generelt mye om han som kanskje ikke er så stas å ha liggende ute på nett for alltid 🙂 mente ikke spesifikt i dette innlegget. Og mener det som konstruktiv kritikk. Viktig å ta forhåndsregler til når barnet blir eldre.

    6. Ingrid: Hei Ingrid!

      Men er det ikke veldig lenge siden jeg skrev noe om han at han tisset på meg? Trodde jeg bare nevnte det i ett innlegg. Har aldri skrevet noe om avføring. Kan ikke huske sist, men takk for at du sier i fra allikevel 🙂 Heldigvis kan man redigere tekst, det er dermed bare å fjerne det for min del. At han er rolig eller urolig ser jeg ikke helt problemet med å skrive noe om?

    7. det er veldig vanlig at man har et stor behov for å dele det store mirakel det er å få et deilig lite barn med sine venner og familie. vi får nå se da, hvordan disse barna som vokser opp med foreldre som deler dem med et par tusen eller et hundretusen “venner” tror ikkehelt vi overskuer hvordan det påvirker dem… enhver eksponeing i offentligheten ha en pris og jeg er heltsikker på at vi vil finne noen som ikke kommer til å være glade for det.det dreier seg ikke om at man tisset på seg eller noe sånt(søtt) som vi jo alle gjør som små men å bli blottlagt og observert av vilt fremmede,som kan se på deg når de vil. blogging er et ganske nytt fenomen men en kjenner jo til at kjendisbarn ikke alltid er lykkelige for å ha vokst opp i søkelyset. tenk litt over dette, hvorforgjør du det? hva er positivt for leo med dette?

    8. Syns det er unødvendig av deg å vri på alt folk kommenterer som konstruktiv kritikk. Det er et par tre uker siden du skrev om det ja. Men dey handler ikke bare om det. Det handler om eksponering som kanskje ikke er ok for Leo når han får sin egen stemme.
      Jeg kunne ikke sagt meg mer enig med kommentaren over.

    9. Ingrid: Har ikke vridd på noe som helst, for det er lenge siden jeg nevnte at han hadde tisset på meg (eller var det kanskje fredrik?) jeg svarer saklig, så skjønner ikke helt hva du mener her.

      Dette er mitt barn og min blogg, og da må jeg nesten gjøre som jeg vil. Forstår og respekterer at dere mener noe annet, men jeg ser virkelig ikke noe galt i at jeg nevner om han har vært urolig eller rolig i løpet av dagen.

      Ha en fin dag videre 🙂

    10. Dette handler om hva som er det beste for ditt barn. Blottlegging og eksponering kan umulig være det beste for noen. Men du burde føle det selv om det er det riktige for ditt barn.

    11. Ingrid: Som sagt, jeg respekterer meningen din og skjønner godt hva du mener. Men dette er fortsatt mitt valg, og da ber jeg om respekt tilbake.

      Men sånn uavhengig av det, hvorfor kommenterer du ikke med fullt navn? Er det ikke litt pinlig å ikke tørre å stå for meningen sin, og å måtte gjemme seg for å tørre? 🙂

    12. selvfølgelig er det ditt barn og du gjør som du vil! akkurat som barna er vår eiendom? du bør i alle fall våge å lufte temaet. jeg var bare interesert i å lufte tanker om hvorvidt dette å bruke barna i blogg er en umyndiggjøring som fratar dem eiendommen til sin egen barndom. jeg mener at dette er å bruke ungene, om det nå er for å bygge sin identitet( dette bruker ikkebloggerne også sine unger til om ikke i samme skala) / tjene penger? er det bruk/misbruk? tja. verdt en diskusjon. du svarte ikke noe om hvorfor du gjør det? og om hvordan det er bra for leo…… kanskje ikke tenkt nok på det

    13. Anonym: Vår eiendom? Hm, jeg vet ikke. Men jeg bestemmer nå over ham til han fyller 18 år.

      “Våge å lufte temaet?” Oi, tydelig at du ikke har fulgt med på bloggen. helt frem til for to uker siden la jeg ut null bilder av Leo, og eksponerte han minimalt. Jeg lot ikke en gang bestemoren til Leo legge ut bilde av henne og Leo sammen på sin private facebook profil, så ekstrem var jeg. Jeg skiftet retning fordi jeg ønsket, jeg ville vise ham frem til alle leserne mine som er så glad i bloggen min, jeg ville inkludere ham mer. Om det er misbruk å eksponere barna sine via blogg, facebook eller andre sosiale medier? Nei, det synes jeg ikke. Man skal etter min mening begrense det, men det er ikke misbruk.

      Jeg deler LANGT fra alt på denne bloggen, så og si at jeg fratar barnet barndommen sin blir bare helt latterlig. Jeg eksponerer ham slik jeg ønsker, og fordi jeg vil. Det svaret burde strengt tatt holde. Uansett hva jeg ville gjort, så ville noen mene at det var galt. Når jeg ikke eksponerte ham overhode tikket det inn med kommentarer om at det var så fryktelig teit at jeg ikke postet bilder, etc etc. Man kan ikke tilfredsstille alle, og derfor fokuserer jeg på å ta valgene jeg selv føler er riktig.

      Jeg spørr igjen; Hvorfor kommenterer du ikke med fullt navn? Er det ikke fryktelig pinlig å måtte gjemme seg for å tørre å ytre meningen sin?

    14. jeg synes ikke så langt at du har misbrukt din sønn men jeg syns du bør tenke over saken. hvor skal det stopp skal du følge ham frem til voksenlivet? tror du tenåringer liker å bli blogget om? jeg har den siste tid fulgt fotballfrue og mamma til michelle for å studere dette temaet for det intereserer meg. fotballfrues datter brukes mer og mer og det blir interesant dette men til hvilken pris? mamma til michell flytter nå til kypros bla for at michell 4 år !skal få fred fra oppmerksomheten for hun har jo begynt å skjønne at ikke alle er kjente. hallo etter forst å ha blitt lært opp til å smile å være søt! la barna få være barn i fred!

    15. ditt svar så jeg ikke før mitt siste innlegg. du har vært mor i noen uker kjære deg og om leo blir vist fram på bilder uten at hode er med eller ikke så er det nok noe mer tankearbeid å gjøre før deu er ferdig reflektert om temaet. ser jo at du er gad i din sønn og helt sikker vil ham det beste ingen tvil om det men er du så sikker på at det er dette du vil altså. ja ja deg om det. jeg er ikke interesert i å legge ut mitt navn, det er ike interesant og jeg kan ikke se at det forandrer argumentene mine om de er anomyme. jeg kjennerdeg kun gjenneo bloggen

    16. Anonym: Vet du, jeg har faktisk ikke tid til å diskutere lenger – og det ser heller ikke ut som vi kommer noe særlig lenger. Vi har forskjellige meninger, og det får bare være. Jeg respekterer og forstår din side av saken, men jeg ser også min egen.

      Jeg mente da ikke at argumentene ble forandret ved at du kommenterer med navn? Handler mer om å tørre å stå for meningen sin, noe du definitivt ikke gjør.

    17. jeg har forøvrig lest alt på bloggen din og smilt litt over beskyttelsen av leo( ikke vise ansikt hans altså) har ellers sympatisk inntrykk av deg / dere men er generelt skeptisk til blogg og barn. dette er et nytt fenomen ingen av oss kan utale oss om med erfaring så la oss snakke om det i fred, er ikke ut etter deg på noen måte.

    18. jeg har ikke noe jeg skal diskutere, jeg syns det bare er dårlig gjort ovenfor et uskyldig barn. Ville bare dele mine meninger 🙂
      Såklart skal jeg stå for mine meninger. Men jeg har ikke skrevet alle kommentarene. Jeg heter Ingrid Oline Totland Jorde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg