SJOKKERT

I dag gikk det opp for meg. 

I går ville jeg legge meg frivillig klokken 9. Jeg fant ut at det var verdens beste idè å skrive opp hva vi skulle ha til middag hver eneste dag neste uke, og jeg brukte de resterende timene av kvelden på å skrive handlelister i notatene mine på telefonen. Når jeg etter hvert begynte å bli sliten av middagsplanleggingen, sjekket jeg skapet for noe å spise. I skapet møtte synet meg. To pakker med potetmel. POTETMEL. Dette kan bare bety en ting; Jeg begynner å bli voksen. 


Hva har du gjort med meg, lille venn?

Okei da, det er mulig tanken har streifet meg tidligere. For eksempel når jeg har tatt meg selv i å google ting som “gode tips til renere oppvask” eller “hvordan få babyen til å sovne”. Ja, og de kveldene jeg har brukt på å betale regninger og nrk lisens. Da har jeg også tenkt tanken.

Siden i går har det bare eskalert fullstendig. Det er akkurat som at Gud så meg når jeg fant det jævla potetmelet i skapet. Plutselig ser jeg hvitvinseddikken stå på benken, og jeg blir stående lenge å kikke på den. Når i alle dager kjøpte jeg den? Og ikke minst, hvorfor?

I dag tidlig fant jeg dessuten meg selv sittende i dusjen med klær. Nei, ikke fordi det har rabla fullstendig for meg, men fordi jeg fant ut at jeg skulle vaske den. Altså dusjen.

Men hvorfor i alle dager har ikke dette gått opp for meg tidligere? Tja.. Jeg vet i hvert fall at jeg har følt meg alt annet enn “snart voksen” når jeg har stått i køen på butikken med Leo i vognen sin på slep, vel viten om at jeg har et lite barn, og ikke hvilket som helst barn heller, MITT barn, liggende i vognen ved siden av meg, men at jeg vil bli nektet å kjøpe et flaxlodd når det er min tur i køen.

7 kommentarer
    1. Potetmel fungerer utmerket på såre barnerumper! 🙂 Morsomt for barna når de blir litt eldre og de springer rundt med knatrelyder i bleia 😉

    2. Er det slitsomt å ha barn?
      Hvis du kunne velget i etterkant hadde du ventet med og fått barn?
      Er det mange som snakker dritt om deg på skolen osv?
      Anbefaler du og vente med og få barn?

    3. Potetmel er supert om ein gulper eller søler noko ned i stoffsofa eller golvtepper, eller at barnet tisser i sengen. Ha på rikeleg meg potetmel og la det stå og trekke ei god stund, støvsug opp og vips det er tørt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg