GJESTEINNLEGG

‘Sigrid, jeg er gravid’ hva? min lille, søte uskyldige Jessica på 1.60? skal DU ha barn? og ikke minst, skal et barn få plass inni lille deg? Mange tanker gikk igjennom hodet mitt når min 16 år gamle bestevenninne plutselig skulle bli mamma. Åssen skal det bli med skole, utdanning? Sted å bo? penger? men alle disse tingene ble aldri problemer for deg, for det gikk veldig fint, gjorde det ikke? 


Sommeren 2012

Jeg syns ikke det er lenge siden vi gikk i fjerde klasse, låste oss inne på toalettet hvert eneste friminutt og dreiv med pøbelstreker. Tok masse papir med vann og såpe og kastet de opp i taket så de skulle feste seg. Så kom alltid vaskedamene inn ‘Ja, nå er det noen som nok en gang har brukt opp all dopapiret og drevet med søl på doen igjen’ og vi latet som ingenting, men lo masse, masse etterpå. Eller når vi ble litt eldre og kom inn i tidenes fjortissperiode? oppi halsen med de verste bombshell bhene fra lindex, brunkrem i 7 nyanser mørkere enn oss selv, og på leppene da så klart, med litt rosa oppå, for ikke å glemme Justin Bieber på volum 100, det tror jeg moren din eller faren din neppe vil glemme, eller for den slags skyld? Huske. Men vi vokste jo opp, litt etter litt, men fant fortsatt på en god del sprell, og jeg kan tro vi var et helvete å være foreldre til i mange situasjoner. 


Høsten 2012


Livet kan bli snudd på hodet på under 10 sekunder, det er så merkelig. Plutselig skulle du ha barn, noe vokste inni deg, og du skulle ha halvparten av deg og halvparten av Fredrik i huset innen ni måneder, får ikke beskrevet hvor utrolig stolt jeg er av deg, virkelig. Det er så nydelig og flott å se hvordan du håndterer Leo, hvordan du alltid vet hva du skal gjøre for å få han til å stoppe å gråte, hva du skal gjøre når han er urolig, hvordan du alltid vet når han er sulten, du er super flink, og du har masse kunnskap, og det er så flott å se. En av de vakreste synene jeg har sett, er deg med Leo i armene, du bør være så forbanna stolt av deg selv.


Sommeren 2012, Igjen

Folk sier at det å ta abort er tøft, men jeg vil si at det å beholde et barn er hundre ganger så tøft. Det jeg beundrer ved deg er styrken din til å se forbi alle de stygge kommentarene, for det har vært noen, av alle slag.Jeg vet ikke hvorfor folk er så frekke, de har tydeligvis behov for å tilfredsstille seg selv gjennom å trykke andre ned, de har en syk fantasi om at det kommer til å heve dem. Slike folk mangler empati, kunnskap og medlidenhet.du er en fantastisk mamma, og Leo kommer til å vokse opp å være en fantastisk gutt som er god mot andre, slik som moren og faren sin. Han kommer også til å ha kjempe gode verdier, og holdninger til gode ting og til andre mennesker, fordi du og Fredrik lærte han det. 

Er så grusomt glad i deg min Kjære Jessica, for at akkurat du er du


Våren 2015

7 kommentarer
    1. Jeg ble helt rørt 🙂 Dere er heldige som har så godt forhold. Behold det inn i voksenårene, det er en styrke i livet. Dette var så koselig å lese 🙂

    2. Shitt, du var sykt pen med hårskillet ditt på siden jessica!! Kan du ikke prøve det? Forresten tror også du hadde kledd å få klippet opp håret ditt litt, selv om at du ikke tar av selve lengden på håret!:D deilig nå som det er sommer, og det vil gi ansiktet ditt kjempe fin form!

    3. Jeg tror også håret ville blitt litt lettere om du klippet/stusset det litt. Kjenner meg igjen i fjortis bildene dine, hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg