TO TETTE?

Ettersom jeg ikke akkurat legger skjul på at jeg veldig gjerne vil ha en til her på bloggen, er det heller ikke mangel på spørsmål fra dere. Mange lurer på hvor mange år vi vil ha i mellom dem, og om hva som skjer hvis jeg blir gravid nå, i og med at jeg tidligere også er blitt gravid på prevensjon.

Jeg synes det er vanskelig å svare ordentlig utfyllende på dette, men skal jeg svare med hjertet vil jeg gjerne ha en til om ikke så lenge. Skal jeg svare med hjernen vet jeg at jeg burde vente, og at det ikke vil bli aktuelt på en god, god stund.

Og det er ikke det, jeg vet at vi har penger til en til. Jeg vet også at vi vil få rom til en til, og at vi ville ha taklet det. Men det handler egentlig mest om at vi vil ha hovedfokus på Leo noen år til. Fredrik mener at det “perfekte” mellomrommet mellom to søsken er 3 år, men jeg vet ikke. Det hadde egentlig ikke hatt så mye å si for meg.

På en måte tenker jeg at når jeg allerede er i gang, hvorfor ikke fortsette? Men fornuften har jeg alltid i bakhodet, jeg bør vente. Så da venter vi.

Noen dager tror jeg Fredrik faktisk ikke vil ha flere, men innerst inne tror jeg at når Leo er større (Og Fredrik har fortrengt svangerskapet og klagingen min) så vil han kanskje ha en til allikevel. Jeg vet hvert fall at livet mitt ville føles helt meningsløst uten barn, og da er det ikke nok med “bare” én!

Jeg kommer nok ikke til å prøve å bli gravid, men man vet jo aldri hva som skjuler seg bak neste sving ♥

9 kommentarer
    1. Mammaen min fikk meg og tvillingsøsteren min først og bare 22 måneder etterpå kom lillebroren Vår. Vi har fått mye glede av hverandre i livet, på grunn av alderen <3

    2. Hei♡ Jeg ønsker meg tre barn totalt. Jeg vil ha to års mellomrom mellom de eldste og den siste når begge har blitt litt eldre <3 Leo er en vakker prins♡ men hvor mange barn vil du ha totalt i livet ditt?

    3. Jeg syntes barn har godt av søsken, fordi da lærer de å dele/være hyggelig om andre barn! Jeg jobber i barnehagen selv, og ser STOOOR forskjell på unger som har søsken og som ikke har søsken.. Barna med søsken er mye flinkere til å dele, si hyggelige ting, være grei med andre barn og kunne oppføre seg mye finere rundt andre barn.. De som ikke har søsken er ikke like flinke som andre som har søsken.. Selv vil jeg gjerne ha barn nå, men tenker å bli ferdig med utdanningen min, også heller bli gravid de siste 6 mnd jeg har igjen av utdanningen min.. Men føler å vente 3 år, er så fryktelig lenge.. Går det ann å snakke med deg på Mail eller dm på insta?

    4. Så fin liten Leo 😊 jeg fikk selv min Leo når jeg var 18 og gikk andre året på videregående. Uplanlagt med så hjertelig velkommen. Før han var to tenkte vi at vi ville ha til og lillesøster kom 9 måneder senere. Har etter barna kom tatt påbygg og er akkurat ferdig med min bachelorgrad som førskolelærer nå … samboer var vell om merke ferdig utdannet , men studier med barn er ingen problem. Det handler om prioriteringer. Jeg har jobbet 50% og studert deltid. Du er kjempe flink og virker som en fantastisk jente. Stå på .

    5. 3 år er akkurat passe, enig med Fredrik! Har to søsken, ett som er tre år eldre og ett som er tre år yngre:-) Nære nok til at man føles “jevnaldrende nok” til å bli gode venner men samtidig stor nok forskjell til at man har sin egen aldersgruppe med venner og interesser som ikke blandes opp med søsknene dine sine “greier”!

    6. Det er veldig vanskelig å planlegge disse små. De kommer når de kommer. Mellom mine 2 små er det 13 mnd. Det vil si at 4 mnd etter første ble født var je gravid igjen. Selvom det helt klart er slitsomt til tider så går det overraskende bra med to bleiebarn å slik. Je anbefaler å bli ferdig med det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg