GOD NATT, LILLE VENN

– Nå har vi flyttet inn den ordentlige sengen hans på rommet vårt, ettersom han veier for mye for vuggen nå! Og vi er ikke helt klare for at han skal sove på eget rom enda.


Merk at innlegget er skrevet for en stund siden.

Da er Leo lagt! Han pleier vanligvis å sovne rundt 20:30, men i dag ble det litt senere fordi Leo sliter med tannfrembrudd. Nå får han nemlig enda to tenner oppe! Det merker vi godt, stakkars lille gutten vår.

Som jeg har nevnt her tidligere så har vi slitt med legging tidligere, når Leo var mindre. Det har vært tungt for oss begge, men nå begynner det virkelig å gå riktig vei her! Helt siden fødsel lot vi han bare sove når han følte for å sove, for i starten er det som kjent ingen særlige rutiner, og ofte en del nattevåk.

Vi snakket med helsesøster om det, og spurte etter råd og om hva vi kunne gjøre for å hjelpe ham. Hun sa at dette slett ikke var uvanlig, og ga oss tips til hvordan vi kunne ordne det. Stå opp tidligere gradvis for hver dag som går, og det å legge han litt tidligere for hver dag inntil man har nådd tidspunktet som er best for den lille. Jeg vet ikke om det er vanlig å snakke om eller ikke, for det kommer vel an på omgangskretsen til vedkommende, men jeg har følt at det er noe man kanskje ikke snakker så høyt om? Ikke vet jeg. Jeg følte meg hvert fall litt alene, spesielt med tanke på at ingen jeg hadde snakket med hadde hatt det på samme måte. Og ettersom de fleste jeg hadde snakket med bare nevnte at det gikk seg til etter hvert, når jeg ga uttrykk for at jeg var redd for at det ikke skulle ordne seg med tiden. “Noen babyer må man hjelpe og justere litt, andre babyer justerer seg selv” husker jeg helsesøsteren vår sa. Det var veldig betryggende å høre at vi ikke var alene!

Men nå er jeg så glad for at vi har kommet så langt! Leggingen er virkelig som en drøm nå, og ingenting er bedre enn det! Før vi legger han får han en flaske med mme, tran, og så pusser vi tennene hans på badet – da vet han at det er natta veldig snart 🙂

Nå skal vi ha litt alenetid før vi legger oss litt senere! Håper helgen deres har vært suuper! ♥

17 kommentarer
    1. Dere er så flotte foreldre ❤️ og gutten deres er så nydelig. Det er bra at dere har snakket med helsesøster, det er lurt. Ser at Leo har så fin seng, men dere bør sette sengebunnen helt ned, før dere plutselig opplever at Leo ruller seg ut av sengen. De klarer ting så plutselig i den alderen.

    2. De aller fleste jeg kjenner styrer med legging av barna i perioder!! Viktig å ha gode rutiner slik dere har!! 🙂 Tom jeg som ikke har egne barn, men koser masse med tantebarna, har gått oppe på kveld og natt med barn som ikke vil eller ikke får sove. Og ja, det er slitsomt!!! Men det går seg til etterhvert, selvom det kanskje ikke føles sånn mens man står midt i det!! 🙂
      Dette klarer dere helt topp synes jeg, det er dere som kjenner gutten deres best!!! 🙂

    3. Åja, den ser så høy ut, så smart å senke! 🙂 Senga vi har her er heldigvis litt lenger ned, så hun kommer seg ikke over:) Ha en fin dag.

    4. Hege: Lå i sengen vår med Leo en ettermiddag og så at hele bunnen var løs! Heldigvis hadde vi ikke brukt den på en stund, og det kommer vi ikke til å gjøre heller! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg