MAMMA SOM 17

(Ignorer at stuen vår har midlertidige møbler og er halvferdig – det er jo tross alt 3 måneder siden vi flyttet inn – haha!)

Da var enda en dag snart forbi, og vi har hatt en rolig innedag for en gangs skyld! Leo har gått over fra å bable vilt til å si “ba ba ba” eller “neeeeh” som han veksler mellom å si, Fredrik har vært sliten etter jobb, og jeg har satt vaskemaskinen på skylling for andre gang i dag bare fordi jeg er alt for lat til å henge det opp.

Hverdagen som mamma går strålende, til tross for at Leo har enda to nye tenner snart ute oppe! Det merkes godt at tennene plager ham, men vi gjør alt vi kan for å redusere smertene hans! Tenk å ha det så vondt og å ikke kunne si i fra! Uff og huff, det er jammen godt han har oss ♥

Jeg føler uansett at jeg klarer meg overraskende bra alene på dagtid. Jeg har funnet gode løsninger på alt, slik at hvis jeg for eksempel lager mat sitter Leo i vippestolen sin og ser på fra gulvet, hvis jeg skal rydde på rommet ligger han i sengen sin og leker med uroen sin, og så videre. Jeg er veldig glad for at jeg har en baby som kan være tålmodig også, selv om han ofte velger å være det motsatte! Han leker og smiler som aldri før om dagen, så veldig mye tyder på at han har det utrolig bra, og det er jo det viktigste.

Etter hverdagen nå har startet for fullt har jeg funnet mye glede i å sette pris på de små øyeblikkene vi har sammen. Hverdagen er tross alt store deler av livet, og man trenger å finne gleden i den, selv om det sikkert for mange er lettere sagt enn gjort. Husker alltid fra før jeg fikk barn at jeg sperret meg inne på solsenteret om vinteren og høsten, det var den hverdagsgleden jeg fant når sommeren var forbi. Tidene forandrer seg. Lite visste jeg hva glede egentlig var! (Hint: det innebærer ikke et solsenter)

Jeg har selvsagt dårlige dager som alle andre jeg også, forskjellen er at nå har jeg noen som drar meg opp når jeg trenger det. Tenk at man kan finne så mye glede i et annet lite menneske? Jeg håper at jeg gjør han like lykkelig som han gjør meg, og jeg håper han nyter dagene sammen med meg når vi leker, koser, og har gode øyeblikk sammen.

For det gjelder å gjøre alle øyeblikk om til gode øyeblikk.

God kveld til dere ♥

8 kommentarer
    1. Åå, for ett fint og koselig innlegg! Jeg beundrer måten du klarer mammarollen som så ung, så bra! Jeg kjenner deg ikke, men kjenner jeg er utrolig stolt av deg, du gjør en så bra jobb som mor, kjæreste, “husmor” og ja, alt egentlig. Leo og Fedrik er utrolig heldige som har deg, Jessica! Også er selvfølgelig du også veldig heldig som har dem da. Jeg elsker å høre om hverdagen til deg og Leo sammen, og også med Fredrik når han kommer hjem! Dere er en perfekt liten familie! Håper dere alle 3 har det veldig bra, og nyter tiden med hverandre! Ha en fin kveld, og stå på! 😊❤️

    2. Så mye hår han har fått 🙂
      Dere er noen supre foreldre for lilleprinsen <3
      Man ser at han har det bra, og det er det viktigste. Barn trenger kjærlighet, regler, omsorg og å føle seg trygg! Alt dette klarer dere med glans. Stå på, jeg heier på dere <3

    3. Man får seg noen rutiner som fungerer etterhvert. Bra det, så at man får ting gjort. Ha en god kveld nå.

    4. Aldri greit når ungene våre ikke har det bra. Stakkars liten som plages med tennene, men godt at mamma er der og kan trøste.
      Ja, det er flest av hverdagene, hvorfor ikke gjøre det beste ut av dem, i stedet for å glede seg til helgen allerede på mandag.
      Kos dere hver eneste dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg