Tenk om du ikke hadde vært her?

Tenk om jeg hadde tatt abort? Tenk om jeg hadde fjernet deg?

At bare det valget står mellom at du eksisterer og ikke-eksisterer, er bare så rart. Jeg ville gjerne spurt hvor du hadde vært om du ikke hadde vært her, men da hadde du jo ikke fantes en gang. Da hadde du aldri møtt verden, aldri fått le, aldri fått smile til pappaen din når han kommer tidligere hjem fra jobb.

Du hadde aldri våknet opp med meg om morgenen. Du hadde ikke lekt med lekebilen din i stuen vår, og du hadde hvert fall ikke sittet i badekaret og plasket rundt deg som en gal.

Du hadde bare aldri vært her. Og vi hadde kanskje ikke kjent savnet heller, fordi vi aldri hadde møtt deg. Eller kanskje ville vi følt et tomrom? Noe som manglet.

Tenk om du ikke hadde vært her?

Vil helst bare tenke at jeg er veldig, veldig glad du er her med oss. Og nyte hver dag med deg, fordi du er den største gaven vi kunne tenke oss. Det er litt rart hvordan jeg alltid tenkte før jeg ble gravid at et barn hadde vært helt krise nå, men nå klarer jeg kun å tenke at et liv uten deg er helt krise.

14 kommentarer
    1. Utrolig nydelig Leo er som alltid og sin nydelig mor også
      Tenk om du aldri hadde fått han, men nå var jo du så heldig og fikk støtte fra moren din og kanskje faren din, ihvertfall moren din til å beholde
      barnet
      Nyt hvert sekund, minutt times også videre…..
      At du lever, puster og har en god helse og ikke minst som eg vet det er det viktigste for deg er jo din nydelig sønn Leo 🍼🎉🎁
      Han Er den største gaven du har fått, vær stolt over den nydelig og flotte personen du er som tar stort ansvar ovenfor sønnen din og du setter han fremfor deg selv
      Det tenker eg er det viktigste i foreldrerollen og det er det og det har du bevist at det klarer du helt fint på bloggen her og nok i virkeligheten
      Ta godt vare på deg selv og din lille skjønne sønn Leo

    2. Kjempefint og ærlig innlegg 🙂 Noen ganger er ikke den “lette” løsningen det rette, og de små kan hjelpe den svakeste til å bli den sterkeste. Nyt dagene med familien 🙂

    3. kan du vær så snill ¨å skrive et innlegg om hvordan du skal klare målet om å bli psykolog med et barn?

    4. Vondt å tenke på om ens store lille skatt ikke hadde fantes. Var så mange som nok syntes abort hadde vært smartest i mitt tilfelle. Var ikke smartest her. Men fortsatt kan tanken slå meg som helt surrealistisk. Og ganske vondt.
      Jeg er alenemamma til en vakker skapning, og bare tanken på at noen kan ønske mitt barn død, den er vond. Om han ikke hadde fantes så hadde det vært et tomrom der han skulle vært.

    5. Er så lykkelig, ydmyk og takknemlig for at jeg har fått oppleve å se min vakre datter vokse opp, og ikke valgte det som var den første tanken, ung og redd som jeg var. Gikk ut fra legekontoret på sykehuset midt under siste samtale før inngrepet, beklaget for at jeg opptok tid, men at dette ikke lot seg gjennomføre! Vi klarte det vi, jenta mi!

    6. Isabelle: Isabelle: For å nå ut til flere, selvfølgelig 😀 Jeg får betalt for antall klikk, nettavisen tjener på det, og facebook tjener på det. Vinn, vinn, vinn situasjon!

      Så at Sophie elise synes det var så innmari teit, men når hun ikke lå på topp hadde hun en god del taktikker for å holde seg oppe på listen hun også, som alle andre.

      God klem

    7. Da forstår jeg ikke hvorfor Sophie Elise skal svartlegge det. Stå på, Jessica, du er utrolig flink!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg