BABYEN SKAL HETE…

Herregud, dere! Nå har vi faktisk bestemt navn på den lille. Her i huset har vi det tydeligvis veldig travelt, haha! Neida, vi har ikke det, men det var virkelig godt å bli enige om navn, for det er jo godt å ha det bestemt. En bekymring mindre! På et tidspunkt var jeg faktisk litt bekymret for at vi ikke skulle finne navn, fordi vi har så ulik smak… Enda hvor tidlig det er i svangerskapet.

Tusen takk for all hjelp fra dere når det kommer til tips til både gutte- og jentenavn! Det har virkelig vært til stor hjelp og det er var SÅ gøy å se at så mange hadde så fine forslag.

Så… Hvis det er en jentebaby i magen min så skal hun hete Anniken eller Sara. Vi heller mest mot Anniken tror jeg nok.

Og hvis det blir gutt.. Da har vi et lite problem, for vi finner faktisk ingen navn. Har gått gjennom alt av navnetråder på nettet, på bloggen, på facebook, og ja. Over alt… Vi er helt fortapt der. Men jeg er jo overbevist om at det kommer en lillesøster da, så jeg er jo egentlig ganske sikker på at vi slipper å lete febrilsk etter flere guttenavn, men hvem vet? Det får vi jo ikke vite sikkert før i slutten av april.


Mange har også lurt på hva jeg ønsker meg når det kommer til om babyen er en jente eller gutt, siden de aller fleste av dere har fått med dere at Fredrik ønsker seg en lillebror til Leo, altså en gutt. Jeg vet ikke hva jeg ønsker meg, helt ærlig. Nå som valget er tatt og vi vet at det kommer en ny baby så ønsker jeg meg egentlig bare en baby, ikke en jente eller gutt. Det var jo en periode i sommer hvor jeg virkelig ønsket meg ei jente om jeg noen gang skulle komme til å bli gravid igjen, men jeg kjenner ikke på det lenger i det hele tatt. Jeg kjenner bare at jeg ønsker meg babyen min, uavhengig av om den er jente eller gutt. 

Det er kanskje sånt som ikke blir så viktig når man vet at man venter en liten. Ikke vet jeg, jeg dømmer ingen selv om de ønsker seg et spesifikt kjønn og hadde jeg ønsket meg et av kjønnene mer enn det andre nå så hadde jeg selvfølgelig delt det med dere. Det bør ikke være tabu, og det må jo være lov å ønske seg så lenge man ikke legger seg i fosterstilling og gråter i månedsvis fordi det ikke ble det du ønsket deg. Det er jo faktisk bare et ønske, og ikke et krav!

God kveld!

76 kommentarer
    1. Å finne navn til den lille er veldig spennende. Finnes så mange fine navn, og noen ganger kan det være vanskelig å velge 🙂 Ønsker deg en fin kveld videre!

    2. Anonym: Hyggelig at du synes det!! Ja, jeg ville også ha enten Noah, Jakob eller noe i den gaten, men Fredrik liker ikke navnene i det hele tatt og vil heller at gutten eventuelt skal hete Chris, og det er uaktuelt for min del! Haha <3

    3. Anonym: Hei du 🙂 Dette var en aprilsnarr jeg hadde her på bloggen den første april. Her har du et lengre og mer utfyllende svar:

      Det var en aprilsnarr, de aller fleste av dere skjønte jo det. Mange som synes det var en morsom spøk, og noen som synes det var kjempeteit av meg å tulle med det. Jeg har jo en i magen fra før – og det er jo ingen spøk, så jeg tenkte ikke at det ville gjøre noe at jeg spøkte litt med dere på 1 april om at det var enda en i magen. Jeg mente selvfølgelig ikke å støte noen, men å dra frem argumenter som at “Tenk på de som ikke kan få barn som leser spøken din, stakkars!” Blir litt dumt i min verden. Jeg har jo, som sagt, en i magen fra før av, og skal man tenke sånn må jeg jo gjemme magen og gleden min over graviditeten fordi det finnes de som ikke kan få barn.

      Ha en fin lørdagskveld <3

    4. Har noen forslag til guttenavn, men dere har sikker vært innom dem også da.. Kan jo for eksempel være Odin, Markus, Olai, Sigurd, Hans eller Mats 🙂

    5. Så spennende! Jeg er selv 16, og venter mitt første barn i Juni. Må si du er ei beintøff jente, og du takler mammarollen utrolig bra!! Ser forresten veldig mye opp til deg, er jo så utrolig fint å kunne se at du taklet å være mamma som 16 du også. Har et lite håp om at jeg vil klare det jeg også!
      Her blir det en gutt, og mest sannsynligvis en Kristoffer:D

    6. De fineste guttenavnene jeg vet om er: Caspian, Jesper, Lucas, Oliver og Leander! Kanskje disse faller i smak?😊

    7. Begge jentenavnene er nydelige! 🙂 Her har vi valgt å ha spesielle navn til våre. både gammeldagse, noe ikke alle har og samtidig være oppkalt etter familiemedlemmer.
      så her heter Storebror (min stesønn); Jone Sebastian (ikke mange som heter det, men det er utrolig vakkert!)
      Og lillesøster; Jenny Oline (Jenny begynner å bli populært igjen, og det samme med Oline, men ikke de to navnene ilag. Jeg er så ufattelig stolt over det navnevalget! 🙂 )
      Lykke til med valg av navn til den lille! 🙂

    8. Lykke til 🙂 når jeg var gravid kom navnet av seg selv, det var en sofie uten tvil 🙂 og hvis jeg hadde fått en gutt skulle det bli Jonas eller Johannes 🙂

    9. Jeg elsker navnet Matheo! Det er såå fint! Liker også Noah, Lucas, Aron eller Olivier 🙂 lykke til med navnevalg ❤️

    10. Æ like Anniken ganske godt❤️Men det kanskje fordi æ heite det sjøl håpe du får et fint svangerskap❤️

    11. Hvordan fikk du tekst på dette bildet, og det bildet du la ut her om dagen med hvor mange uker og hvor stor det i magen er? 🙂

    12. Anbefaler Navneboka 🙂 finnes nok i alle bokhandler. Den satt vi og bladde i og valgte oss ut de navna vi likte best, så vi fikk hver vår liste. Så sjekka vi etterpå om vi hadde skrevet opp noen av de samme 😀

    13. …den boka er ganske genial, for der står det også hva hvert navn betyr, opprinnelse osv 🙂 og man får god oversikt, alle på ett sted 🙂 Lykke til videre med graviditeten og alt!! 🙂

    14. Hei! Har aldri kommentert her før. Men måtte bare si at jenta mi på 7 mnd heter Anniken 🙂 Ikke så mange som heter det 🙂

    15. Vi har to små gutter i familien, de har litt unike navn men utrolig pene, Leonel som er min favoritt og Emilio. Syntes det er litt morsomt med et navn ikke alle har

    16. Lauritz er et kjempefint navn som både er tradisjonelt og litt spesielt 🙂 passer fint sammen med Leo! Tar kanskje litt tid å bli vant til, men fint er det!:)

    17. Fine navn – min datter heter Sara Louise – et navn hun fikk allerede i magen – og nå er hun 14 år. Lykke til videre i svangerskapet og fortsatt god helg 🙂 klem

    18. Aaron? 🙂 Syns det hørtes ganske fint ut med Leo og Aaron 😉 Eller Adrian! For min del ønsker jeg meg en liten gutt, og han vil jeg skal hete Erling etter min bestefar, men min bedre halvdel er litt uenig der.. for han vil kalle lille opp etter hans side.. Vanskelig valg, men jeg er sikker på både du og jeg kommer frem til et navn som hele huset liker, er jo så mange fine å velge mellom 🙂 Lykke til med navnevalg, og masse lykke til med graviditeten videre 🙂

    19. Jeg hadde veldig lyst på jente når jeg ventet nr 3.
      Vi ville ikke vite hva vi ventet.
      Husker godt den enorme skuffelsen når mannen min sa at det ble en gutt…MEN i samme sekund som han ble lagt på magen min så kjente jeg at alt var perfekt,for han var min.
      Det kunne ikke vært noe annet.
      Den historien har fortalt til gutten min mange ganger,for han kommer å ber meg om å fortelle den på nytt og på nytt…Og hver gang så ser jeg at han er såååå stolt over at jeg ble så glad.
      Ble selvfølgelig like glad for de andre to,men der ønsket jeg meg ikke noe.
      Lykke til videre. Klem

    20. Har ikke lest bloggen din på noen dager (fast leser, men dattera mi har vært syk). Så istede for å legge igjen masse kommentarer i alle innlegg så skrevet jeg alt her 😉
      Jeg blir så lei meg for at du får så mange stygge kommentarer! Når jeg ble gravid (19) så fikk jeg masse dritt kommentarer.. Jeg var litt eldre enn deg, å hadde heller ikke en stor blogg, men familie og venner kom med drit fra alle kanter.. Det knuste meg! Jeg snakka ikke med min egen søster, fra jeg fortalte om graviditeten (fra 4 uker på vei), til her om dagen, nå er dattera mi et halvt år, å når vi møttes sa ville ho ikke holde gullet mitt en gang..
      Når jeg gikk gravid så spydde jeg i 9 mnd, mista mange venner og kontakten med mange familiemedlemmer.. I tilegg så gikk jeg på skole å det føltes ut som om alle så stygt på meg.. Jeg satt i gangen utsia klasserommet fordi jeg ikke ville i kantina.. Det er faktisk de værste mnd i mitt liv!
      Jeg er glad for å lese at du i hvertfall har Fredrik og en familie som støtter deg 🙂 Det fortjener du! Jeg håper du får mange søte små babyspark inni magen. Tenk, det er en liten søt gutt eller jente som skal gi dere så mye glede! <3 jeg håper du får keisersnitt som du ønsker, å håper du og Fredrik varer for alltid❤️
      Også lurer jeg på hvor badedrakten du har på deg i det ene innlegget er fra? Den var fantastisk fin, å du så kjempe bra ut med den!
      Dere har også funnet fine jente navn! Anniken var kjempesøtt!❤️ Leo og Anniken ❤️
      Sender deg masse klemmer! Skulle ønske vi bodde nærmere hverandre! Da skulle jeg støtta deg gjennom vanskelige tider! Stå på! Dette klarer dere! Å den lille mageboeren kommer til å få det like bra som Leo! ❤️
      La også igjen mailadressen min, i fall du trenger noen å snakke med😘

    21. Anniken heter datteren min 🙂 hun blir 14 år i år. Ikke mange som heter det, så gå for Anniken! 🙂 Adrian heter sønnen min, så det foreslår jeg hvis det blir gutt 😉 Lykke til videre med svangerskapet 😊

    22. Her var det mange navn i tenkeboksen, for vi skulle ha dobbeltnavn og oppkalling, både hvis det ble jente og gutt. Av guttenavn hadde vi følgende å velge og vrake i:
      Ole, Aksel, Kristian, Nikolai, Samuel, Leo(men dere har jo allerede en NYYYYDELIG sønn med det navnet!), Kåre, Arne, Øivind og Godtfred! Liker gamle navn best og ekstra stas for både oss og familie!
      Jeg må si du er helt fantastisk flink! Du har mer mot enn mange andre mye eldre enn deg, og tar ansvar for dine handlinger! Jeg vet det er mange som kommer med stygge kommentarer til deg, som mener at de vet bedre enn deg hva du burde gjøre i livet ditt, men husk at vi er flere som syns du gjør en knall jobb og som heier på deg! Ikke la dem knekke deg, stå på og husk at du, som en oppegående person, vet faktisk best for dine barn.
      Hilsen tobarnsmor som heier på deg!

    23. Navnet Sara ser såå mye finere ut med en H på slutten ;P
      Johannes eller Jørgen er forsåvidt veldig fine guttenavn 🙂

    24. Sønnen min heter chrisander til mellomnavn litt uvanlig men kansje dere kan tygge på det navnet litt😊

    25. Leo og Anniken synes jeg var kjempesøtt hihi, har liksom en fin klang ☺️
      Det er ikke veldig mange som heter Anniken, så gå for det! Litt ekstra stas da ☺️

    26. Hei!
      Hvorfor ikke kalle en eventuell datter Kesia, det betyr “duften av lykke” og det heter min datter!

    27. Hei!
      Veldig fine navn du har kommer fram til, men syns vel kanskje at Sara og Leo klikker bedre enn Anniken og Leo 😀 hvis ikke så syns jeg Lisa og Leo passer bra sammen! Og til guttenavn: Leander, Lucas, Liam, alle passer godt med Leo! 🙂
      Ha en fin dag! <3

    28. Cathrine: Nydelig navn! Jeg ville gjerne at babyen skulle hete Louise (Gjerne i kombinasjon med Sara) etter min tipp oldemor, men det ville ikke han, så da måtte vi lete etter noe annet <3

    29. Så utrolig fine navn dere tenker på! Min jente heter Linnéa, det er et navn jeg liker veldig godt <3
      Lurte litt på hvor mange ganger i uken du jogget da du gikk ned i vekt etter fødsel? Hva spiste du, og hvilke ulike treningsøvelser for magen spesifikt trente du? Hadde virkelig satt pris på svar, da jeg sliter med å få av meg babyvekten.. Ønsker deg og din fine familie en nydelig dag <3

    30. Synes leo og sarah passer best ilag <3
      Men det er jo smak og behag selvfølgerlig!
      Gleder meg til jeg skal velge navn en gang, for jeg har funnet på navn selv, som ingen heter! Kan desverre ikke skrive det her for det skal være mine barn som blir de første til og hete det!

    31. Ganske tydelig at navn som Leander, Liam, Lucas, Nathaniel, Matheo, Oliver, Markus, Mathias osv. fortsatt er populære, men det overrasker meg at folk tror de er originale når de velger disse. Det er jo nå man bør velge navn som nettopp Anikken (veldig fint forresten!).
      Guttenavn jeg synes er fine er blant annet Bjørn, Vegard, Lars, Eirik, Tore, Harald, Øyvind, Espen og Henrik. Hadde jo vært kjempetøft med en liten baby som het Arne, for eksempel! 🙂
      Jeg studerer forresten psykologi, Jessica, og er kun innom din blogg og bloggen til en som er diagnostisert med schizofreni, haha
      Du skriver veldig, veldig godt, og jeg ville bare si at det er flere såkalte “unge mødre” i mitt kull, og at de klarer seg fint. Skulle du miste interessen for psykologi, så kunne du kanskje vurdert å studere journalistikk? Tror du kunne gjort det godt der også jeg.

    32. Av jente er ingen av de navnene en stor favoritt hos meg, men det er jo selvsagt ikke mitt valg 🙂 Jeg tror det blir fint for dere, jeg! Jeg syntes egentlig at Angelica eller Emma hadde passet veldig inn i familien deres. Eller Lea – Lorentine.
      Av gutt så syntes jeg Noah, Aleksander, Tobias, Lucas-Leander, Sofian, Casper, Aleksandro eller Prem er veldig fine.

    33. Både Anniken og Sara er utrolig fine navn! Da kjæresten og jeg skulle finne navn, ble vi enige om Lucas til gutt med en gang, men med jentenavn hadde vi heeelt forskjellig smak! Jeg var rundt 25 uker på vei da vi endelig klarte å bli enige, hehe. Men i begynnelsen ønsket jeg meg nesten gutt, så vi skulle slippe navnediskusjonen 😛

    34. Æ har ikke fått mæ noen barn ennå men guttenavnet har æ hatt klart siden æ var 17. Mellomnavnet bestemte æ mæ for når æ var 21. Bli 25 i år. Guttenavnet æ ska bruk hvis æ får en sønn en gang e Sverre Leonard

    35. Synes både Sara og Anniken er nydelige navn,så blir nydelig uansett hvem dere velger 🙂
      Jeg så 2 brødre par ( storbror het leo og babyen skulle hete scott og den andre het storebroren Elliot og lillebroren Leo ) Synes det var helt nydelige sammen 🙂 passet veldig godt sammen 🙂
      Hvis jeg skulle fått flere uten Anders ( englegutten min ) og Emil Mathias ( 3 år ) hadde det blitt Wilhelmina hvis datter, eller Fiona,Jessica ( sikkert uaktuelt for dere da hehe ), Savnnah,Leona eller sienna ,men tror Wilhelmina hadde blitt valg for det er mitt favoritt jentenavn :). hvis gutt hadde det nok stått mellom Liam,Jesper, Gabriel, Ferdinand eller William Elias 🙂

    36. Arian
      Aron
      Olai
      Emilian
      Brage
      Axel
      Viljar
      Matheo
      Liam
      Kanskje noen av disse dere ikke har hørt før til gutt ?😊 Forstår det må være vanskelig når dere har ulik smak. Veldig typisk det der!

    37. Lykke til med tiden fremover og med navnevalget! Jeg vil legge igjen noen navn jeg liker godt:
      Jente:
      Agnes
      Annika
      Astrid
      Augusta
      Eir
      Eili
      Eirin
      Ethel
      Fie
      Felicia
      Hedvig
      Hennie
      Inger
      Kaia
      Karen
      Lili (uttales om Lilly)
      Luca
      Madicken
      Nicoline
      Petra
      Gutt:
      Albert
      Benedict
      Chrisander
      Gustav
      Hugo
      Luca
      Mio
      Olivier (ja, Olivier, ikke Oliver 😉

    38. Hadde helt klart valgt Sara, synes også Sarah er pent. Det passer fint med Leo, dessuten kan d være fint å ha et internasjonalt navn:) men for all del, begge navnene var fine

    39. Hei 🙂
      Det hadde vært så kult om ungen hadde het Sara. Jeg heter det selv så, haha!
      Men jeg kommenterte et litt nyere innlegg for noen dager siden og da kommenterte du at jeg hadde et fint navn:-) navnet mitt er egentlig Sara Louise men samma det. Lykke til med babyen:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg